اصول طراحی کاتالوگ حرفه ای

طراحی و چاپ فولدر

طراحی فولدر تبلیغاتی خیلی به طراحی بسته بندی شبیه است. برای طراحی فولدر به دو حرفه برش قالب و گرافیک دیزاین نیاز است.

شما اگر میخواهید فولدری داشته باشید با یک سرچ ساده کلی فولدر برایتان نشان داده میشود، برای همین است که طراحی فولدر اختصاصی خیلی بهتر و مفیدتر خواهد بود.

اگر میخواهید فولدر تبلیغاتی اختصاصی داشته باشید و نظر مشتری را به خوبی به خود جلب کند؛

باید بدانید که طراحی فولدر اختصاصی به این سادگی ها نیست، و اگر میخواهید هم از نظر قالب و هم از نظر طرح گرافیکی جذاب باشد و مخاطب را با خود جلب کند، پیشنهاد میکنیم در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مرحله اولی که باید در نظر بگیریم این است که فولدر تبلیغاتی که میخواهیم طراحی کنیم، چه کاربردی دارد، فقط از چند برگه A4 تشکیل شده باشد.

یا اینکه کاتالوگی با چند برگه داخلی به همراه سی دی و یا کارت ویزیت، ابدا باید این نکات را در نظر بگیرید.

این نکات در انتخاب قطع فولدر و طراحی قالب و برای ادامه مراحل بسیار مهم است.

نکاتی مهم در طراحی قالب فولدر تبلیغاتی

بهترین قالب باید طوری طراحی شود تا مانند یک جعبه قسمت های برش خورده با همدیگر چفت شوند و نیاز به چسب نداشته باشد.

قالب برش را باید طوری طراحی کنید که استحکام بالایی داشته باشد و کاغذ یا کاتالوگ از آن بیرون نزند.

طرح فولدر باید ابتدا در دو قطع ۴۵×۶۰ و یا ۵۰ ×۷۰ طراحی شود، تا کمترین دورریز کاغذ را داشته باشیم و هزینه چاپ بیهوده برای چند سانتیمتر نپردازیم.

نکته بعدی درب فولدر تبلیغاتی میباشد که به هیچ عنوان نباید به حالت باز بماند، باید با استفاده از برش کاغذ و ایجاد یک زبانه کاغذ درب فولدر بسته شود.

برای بسته شدن درب فولدر به هیچ وجه از چسب استفاده نکنید، چون هم ظاهر قشنگی ندارد و هم ماندگاری ندارد.

در گرافیک دیزاین طراحی فولدر تبلیغاتی چه نکاتی را باید رعایت کرد

در سال های قبل از عکس و تصاویر در طراحی فولدر تبلیغاتی استفاده میکردند، اما امروزه طراحی فولدر تبلیغاتی یکی از مزایایی که دارد این است که در حد امکان از تصاویر استفاده نمیکنند و از اشکال هندسی و لوگو و رنگ اختصاصی شرکت استفاده میکنند.

اگر میخواهید فولدر تبلیغاتی خاصی داشته باشید بهتر است از تصاویر استفاده نکنید و اگر هم استفاده کردید بسیار محدود استفاده نمایید.

نکته بعدی در گرافیک دیزاین فولدر تبلیغاتی این است که، از نوشتن زیاد روی فولدر خودداری کنید و فقط یک شعار تبلیغاتی و لوگو کفایت میکند.

در داخل فولدر هم فقط آدرس و وب سایت درج کنید کافی است. بسیاری از فولدر های تبلیغاتی هستند که به علت شعار های تبلیغاتی شرکت به سطل زباله انداخته میشوند.

فولدر هر هفته ساده تر و خلوت تر باشد برای مشتری جذابتر خواهد بود و آن را مدتی نگه میدارد.

نکته بسیار مهم دیگر که باید در طراحی گرافیک فولدر رعایت کنید این است که از رنگ های ساختگی استفاده کنید.

به عنوان مثال به جای استفاده از چهار رنگ فقط از دو رنگ استفاده کنید.

شرکت تبلیغاتی جوپنزا آماده طراحی فولدر های تبلیغاتی حرفه ای و خاص برای شما میباشد. برای دیدن نمونه های فولدر تبلیغاتی شرکت جوپنزا روی تصاویر سایت جوپنزا کلیک کنید.

در شرکت جوپنزا اگر سفارش دهنده بخواهد برای ماندگاری بیشتر فولدر از روکش های مختلف استفاده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =