اهمیت رعایت اصول طراحی لوگو

رعایت اصول طراحی لوگو

نشان‌ واره یا لوگو، عنصری گرافیکی از علائم یا برچسب‌ها است به ‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا به صورت ویژه اما خوانایی چیده شده‌است. شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه متفاوت باشد.به طور کلی طراحی لوگو برای انجام تجارت در دنیای رقابتی امروز بسیار مهم است. کسب و کار شما باید شرکت های با سابقه رقابت کند. مهارت های ارتباط بصری مثل طراحی لوگو و طراحی ux , ui محصولات برای کسب و کار به اندازه برنامه بازاریابی مهم است. با کمک تصاویری مانند آرم، طراحی کارت ویزیت و سایر طرح های گرافیکی و غیره، کسب و کار می تواند با مخاطبین فوری ارتباط برقرار کند.یکی از عواملی که به موفقیت استارت آپ کمک می کند طراحی زیبای آن و برندسازی خوب است که باعث می شود در فعالیت های مارکتینگ به موفقیت برسد.

اصول طراحی لوگو

  • ساده باشد.
  • با فرهنگ موضوع همخوانی داشته باشد.
  • عمر بالای ۱۰ (برخی عمر یک نسل یعنی بین ۳۰ تا ۴۰ سال را ذکر کرده اند) سال داشته باشد.
  • قابلیت تک رنگ شدن را داشته باشد (امروزه لوگوهایی برای یک محصول یا خدمات از یک شرکت طراحی میشوند که نیازی به قابلیت تک رنگ شدن ندارد، به کاربری لوگو در طولانی مدت توجه کنید!).
  • قابلیت کوچک شدن در ابعاد ۱ سانتی متر را دارا باشد.
  • ترجیحا دارای فرم هندسی باشد.
  • وضوح عوامل مورد استفاده در نظر گرفته شود.
  • تناسب عوامل مورد استفاده کاملا رعایت شود.
  • منحصر به فرد باشد.

انواع طراحی لوگو

  • نوشتاری ( لوگوتایپ یا مونوگرام )
  • تصویری و علامت اختصاری ( پیکتوگرام و آرم )

مونوتایپ یا مونوگرام چیست؟

نشانه‌ای است که نوشتار آن، معمولا حرف اول نام موضوع است و با خدمات طراحی ویژه (متفاوت از شکل حروف متداول) ارائه می‌شود. لازم به توضیح است بعضی از صاحب‌نظران معتقدند در صورتی که نام موضوع دارای بیش از یک واژه باشد، طراحی بر اساس حروف آغازین واژگان موضوع نیز، مونوگرام خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید : طراحی لیبل 

 

لوگو تصویری یا آرم چیست؟

آرم، یک واژه‌ فرانسوی به معنی سلاح است. در قرون وسطا شناسایی شوالیه‌ها با زره کامل، بسیار دشوار بود چون آنها کلاهخود بر سر می‌گذاشتند. این رو شوالیه‌ها به تدریج از علامت‌هایی روی زره و سپر خود استفاده کردند. این علامت‌ها تدریجا به آرم یا نشان‌های خانوادگی تبدیل شدند که فرد دیگری حق استفاده از آن‌ها را نداشت. به این ترتیب می‌توان آرم را به عنوان نشانه و علامت و در مفهوم نشان تصویری، به کار برد.

اهمیت رعایت اصول طراحی لوگو

با رعایت اصول طراحی لوگو خوب می توانیم بهترین لوگوی مناسب با هر سازمانی را به آنها ارائه دهیم. چرا که طراحی لوگو از مهمترین بخش های طراحی گرافیکی است و از سخت‌ترین حیطه ها برای حرفه ای شدن، لوگو تصویر نماد یک شرکت یا سازمان است. چون لوگو نشانه ای است که با آن شرکت موردنظر معرفی شده و به رسمیت شناخته می شود به ندرت می توان آن را از اول طراحی کرد.

رنگ مد نظر قرار داده شده در به رسمیت شناختن تجارت مورد نظر اهمیت دارد. یک سری از رنگ ها با احساسات خاص ارتباط دارند و طراح از آنها استفاده می کند. مثل رنگ قرمز که باعث جلب توجه می شود و این رنگ برای لوگو شرکت های مناسب است که قصد دیده شدن دارند. برندهایی که می‌خواهند حس وطن‌پرستی خود را نگه دارند اصولا از رنگ های پرچم وطنشان استفاده می‌کنند. معمولا رنگ سبز در ارتباط با قسمت سلامت و بهداشت، رنگ آبی روشن یا نقره ای نشان دهنده محصولات غذایی رژیمی است. برای سایر شرکت ها رنگ های ملایم نشان دهنده اطمینان، کیفیت، آرامش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button