اهمیت طراحی بیلبورد

طراحی بیلبورد

در دنیای امروز با توجه به ماشینی شدن شهرها مردم زمان زیادی را صرف حمل و نقل های بین شهری می کنند. با تاکسی، اتوبوس، خودروی شخصی یا مترو. برای همین زمان مناسبی برای تبلیغات به وجود می آید، بله اینجاست که اهمیت طراحی بیلبورد برای همه کسب و کار ها مشخص میشود، زیرا هر المان مورد نیازی که تبلیغات نیاز دارد را در خود گنجانده است.

مثلا نام تجاری شما در یکی از بزرگراه های پر تردد و ترافیک شهر تهران قرار دارد. هزاران نفر در عرض چند ساعت شما را می بینند. و با توجه به تجمع هر روزه ی بسیاری از مردم در سطح شهر، برند شما سالانه میلیون ها بار دیده می شود.

این تکرار، برند شما را در ذهن بیننده حک می کند. پس یک بیلبورد با قرار گرفتن در معرض دید افراد به صورت مکرر، شما را در حافظه ی آنها ثبت می کند. و در زمان خرید آنها را تبدیل به مشتری شما می کند.

معرفی طراحی بیلبورد

طراحی بیلبورد یکی از حساس ترین بخش های تبلیغاتی است. زیرا هر پیکسل از طرح شما تبدیل به ابعاد بزرگی می شود. این موضوع می تواند بعد از چاپ برای شما دردسر ساز شود. زیرا کوچکترین المان کم حجم و بی کیفیتی، در ابعاد بزرگ چاپی کاملا خود را نشان می دهد. پس گروهی را که برای طراحی  بیلبورد خود انتخاب می کنید باید مجرب و خلاق باشد تا بتواند طرح شما را به بهترین شکل ممکن طراحی و اجرا کند.

بیلبورد چیست

برای اینکه بتوانید ذهن مخاطب را درگیر نام تجاریتان بکنید نیاز است تا یک طراحی خلاقانه و گیرا در ذهن او نقش ببندد. این طرح می تواند یک تصویر، نوشته، شعار تبلیغاتی، تایپوگرافی یا هر چیزی باشد.

ممکن است بیننده با سرعت بالایی از تبلیغ شما بگذرد. شاید هم برای چند دقیقه در بین ترافیک، خیره به طرح شما شود. باید بتواند ذهن مخاطب را درگیر کنید تا اگر بعد از گذشت چند ساعت یا روز یا هفته و ماه، در فروشگاهی برند شما  را دید حس خوبی داشته باشد و با اطمینان کامل خرید کند. این یعنی تبلیغ شهری شما موثر بوده است.

قیمت طراحی بیلبورد

مجموعه جوپنزا هر سال تعرفه ای را مشخص می کند که مطابق با عمل واحد های طراحی قرار می گیرد.

مبنای قیمت گذاری شرکت جوپنزا، تعرفه ی اعلامی گروه جوپنزا است. که برای بسیاری از کسب و کارها تخفیفات ویژه ای را در نظر گرفته اند. زیرا میخواهند همه به یک اندازه دیده شوند.

کسب و کارهای فعال در حوزه های فرهنگی، آموزشی، هنری، و تولیدی از جمله مشاغلی هستند که مورد توجه خاص مجموعه جوپنزا قرار دارند و بیشترین همکاری با آنها برای طراحی بیلبورد انجام می گیرد.

مزایای استفاده از بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه

اولین و مهم ترین مزایای یک بیلبورد تبلیغاتی این است که به راحتی دیده می شود و در صورتی که این بیلبورد از خلاقیت بالایی در طراحی خود برخوردار باشد، درصد افرادی که آن را به ذهن می سپارند بسیار زیاد می باشند.

برای همین طراحی بیلبورد تبلیغاتی به تنهایی درصد بالایی از جذب مشتریان را بر عهده دارد و نیاز است زیر نظر متخصصان و آژانس های تبلیغاتی حرفه ای انجام شود تا بتوان زیر سایه تجربیات این گونه آژانس ها از بهترین، باکیفیت ترین و در عین حال تاثیرگذار ترین تبلیغات برخوردار بود.

از دیگر مزایای بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه می توان به، امکان انجام تبلیغات محیطی با کیفیت گرافیکی بالا، صرف هزینه کم و سرعت بالا در برابر تاثیرگذاری بالا، در دسترس بودن، توانایی ایجاد المان های تاثیرگذار در بیلبوردها و جذب مشتری، نرخ بازگشت سرمایه بیشتر، اشتاره کرد.

بیلبورد تبلیغاتی چیست

بیلبوردهای تبلیغاتی به عنوان یکی از اثرگذارترین روش های تبلیغاتی هنوز هم با قدرت در سراسر جهان مورد استفاده قرار میگیرند. بیلبورد های تبلیغاتی با مزایای زیاد خود و تاثیرگذاری بالا و ماندگار در ذهن مخاطب، بسیار مورد استفاده کسب و کارها قرار می گیرند. طراحی و ساخت بیلبورد ها اصول و قواعدی داشته اند که نیازمند تجربه بالا و علم کافی در این زمینه می باشد.

معرفی بیلبورد و کارایی آن در سطح شهر و کشور

بیلبورد یا آگهی‌نما به تابلوی بزرگی گفته می‌شود که فضای مناسبی برای نصب آگهی را در اختیار دولت، صنعتگران و عرضه کنندگان کالا می‌گذارد. در اصل به هر فضای خارجی که امکان نصب آگهی بر آن باشد نامیده میشود.

اما در دنیای امروز، بیشتر به معنای تابلوهای بسیار بزرگ و نورپردازی شده‌ است که بر پایه‌های بلندی قرارگرفته اند و از فاصله دور هم قابل دیدن هستند؛ در واقع آگهی‌نماها مجموعه‌ای از تصاویر بزرگ هستند که گاهی بعضی از آن‌ها خنده دار، بعضی کمی عجیب و غریب و گاهی کنایه آمیز هستند. اما اکنون بیلبوردهایی بیشتر مورد پسند هستند و در ذهن باقی م‍ی‌مانند که از ایده‌ای جدید و جذاب برخوردار هستند. بیلبوردها، نماد جریان دائمی و روان زندگی هستند.

مهمترین و بیشترین تبلیغات محیطی توسط بیلبوردها انجام می‌شود که معمولا در حاشیه بزرگ راه‌ها یا جاده ها نصب می‌شود. بیلبوردها با ایجاد توجه و وسوسه کردن مشتریان علاقه‌ی آنها را برای خرید بر می انگیزند و در پایان باعث افزایش سطح فروش می‌شوند. تلقین در بینندگان، تاثیر و تغییر در نگرش آنها و مشهور شدن کالاهایی که در بیلبوردها معرفی می‌شوند، تبلیغ و تکرار نام کالاها و در نتیجه تاثیرگذاری در سلیقه خریداران و غیره از کارکردهای بیلبورد میباشد.

انواع بیلبورد کدامند

بیلبورد ها انواع مختلفی دارد مانند بیلبورد چرخان، افقی، عمودی و یا دورو. بیلبورد به دلیل دسترسی دائمی و بیست و چهار ساعته از جمله روش‌های پر قدرت براز تبلیغ به حساب می آید، بیلبورد راه بسیار مناسبی برا برقراری ارتباط با مشتریان در حجم گسترده ای از جمعیت است.

منظور از خلاقیت در طراحی بیلبرد چیست

خلاقیت یک فرآیند ذهنی مرکب از قدرت ابتکار و انعطاف پذیری است که هدف آن تولید یک محصول ارزشمند، کاربردی است. خلاقیت در ذهن یک هنرمند نیازمند دو نیاز قبلی است اول تخیل و بعد هم تصور. تخیل همان تصویر و اوهامی است که هنرمند آزادانه و بدون قید و بند در ذهن خود برای خلق یک اثر می‌پروراند.

این تخیل به دلیل آزادی و رهایی زیاد، مقدمه مناسب خلاقیت هنرمندانه است. برای همین است که هنرمند می‌تواند در تخیل خود هزاران اثر را که اولین بار به ذهن خود او خطور کرده است، به وجود آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button