اهمیت طراحی لوگو برای کسب و کارها

طراحی لوگو

در طراحی هویت بصری بیشترین اسمی که شرکت ها و اشخاص با آن سر و کار دارند نام لوگو است. در واقع اهمیت طراحی لوگو چند سالی است که در کشور بیشتر از قبل مورد توجه قرار میگیرد و با گسترش اینترنت و فضای مجازی و افزایش روز افزون برندها طراحی لوگو راهکار مناسبی است تا نام و علامت تجاری خود را در ذهن مخاطبان قرار دهیم. در واقع اعتماد ، شناخت و موفقیت در بازار سه بخش اصلی است که به پشتوانه طراحی برندینگ صحیح ، بجا و مناسب در روند گسترش یک مجموعه کمک بسزا می کند.

چرا ما به یک لوگو قوی نیاز داریم

برخی از لوگو ها دارای نمادی قدرتمند هستند که به راحتی در حافظه می ماند. به عنوان مثال،کمان های طلایی McDonalds خیلی آشنا هستند و دیگر برای تشخیص نیازی به متن مک دونالد نیست.

داشتن یک لوگو حرفه ای که به خوبی طراحی شده باشد،باعث ایجاد اعتماد می شود.اگر شما یک لوگو طراحی شده خوب داشته باشید،احتمال بیشتری وجود دارد که مشتریان بالقوه با شما کار کنند.اگر لوگوی شما طراحی خوبی داشته باشد،مردم درباره نوع ارائه محصولات و خدمات اصلی شما کنجکاو می شوند.

برخی از دلایا اهمیت طراحی لوگو را در ادامه عنوان کرده ایم؛

  • ۱- هویت و فلسفه برند خود را نشان می دهد.
  • ۲-مشتریان جدید را به شما معرفی می کند.
  • ۳- در رقابت ها کسب و کار شما را قابل تشخیص می کند.
  • ۴- وفاداری برند را تسهیل می کند.
  • ۵- قابل دسترس برای همه ی افراد در بسیاری از مکان ها

معرفی و انواع لوگو

لوگو می‌تواند ترکیبی از حروف ، نشانه ‌ها و نماد باشد که چهره و مشخصه یک برند است.

دسته بندی های مختلفی برای لوگو بیان شده است که کارآمد و ساده ترین نوع این دسته بندی را میتوان به اختصار در 4 دسته زیر بیان کرد:

  • لوگو تصویری ( لوگو شرکت اپل )
  • لوگو تایپ ( لوگو شرکت کوکاکولا )
  • مونوگرام ( لوگو شرکت هوندا )
  • لوگو ترکیبی ( لوگو شرکت ایران خودرو )

یک لوگو تاثیرگذار چه ویژگی هایی دارد

پارامترهای مختلفی برای ماندگار شدن و تاثیرگذار بودن یک لوگو و آرم وجود دارد که در ادامه برخی از مهمترین المان ها را بررسی خواهیم کرد

سادگی لوگو

بهترین مثال برای سادگی لوگو را میتوان شرکت اپل اعلام کرد شرکتی که با خدمات طراحی نشانی ساده اما مفهومی به بهترین شکل ممکن توانست خود را در ذهن مشتریان بسپارد.
زیبایی لوگو

زیبا بودن لوگو شرکت هوندا باعث شد بتواند خیلی زود متمایز با سایر رقبای خود بازار هدف را به دست آورد.

انعطاف پذیری لوگو

در طراحی یک لوگو باید انعطاف پذیر بودن آنرا مدنظر قرار داد برای مثال شرکت گوگل در طراحی لوگو خود به صورتی عمل کرد که نه تنها در سال های بعد از فعالیت خود توانست لوگو را بهبود ببخشد بلکه به مناسبت هر رویداد میتواند علائم مربوط به آن روز را در لوگو خود جای دهد

منحصر به فرد بودن لوگو

محنصر به فرد بودن یک لوگو باعث ایجاد تمایز با سایر رقبا میشود شرکت مکدونالت با طراحی لوگو خود توانست نسبت به سایر رقبا متمایز ظاهر شود

رنگ متناسب با صنف کاری

بعضی از متخصصان در رنگ بندی لوگو به این مهم اشاره میکنند که طراحی لوگو باید رنگی باشد اما در اصل بعد از شناخت بازار هدف مشتری باید بهترین رنگ بندی را برای طراحی لوگو انتخاب کرد و الزامی وجود ندارد که این طراحی حتما رنگی باشد طراحی لوگو شرکت سونی و پاناسونیک بهترین مثال برای آن است که متوجه شویم حتی طراحی سیاه و سفید لوگو نیز اگر درست و به جا باشد باعث تاثیر گذار شدن آن میشود.

گویا بودن لوگو

لوگو باید به صورتی باشد که در همان نگاه نسخت بتواند نشان تجاری را به مشتری اعلام کند و اگر به تمام برندهای برتر دنیا نیز نگاهی بیندازیم متوجه گویا بودن لوگو این برند ها میشویم نگاهی که در ایران متفاوت با استانداردهای جهانی است و اشخاص به اشتباه فکر میکنند هرچقدر لوگو پیچیده تر باشد بهتر است.
امکان استفاده در سایر قسمت های شرکت : شرکت دیجی کالا لوگویی را برای خود انتخاب کرد که نه تنها در وبسایت که در ست اداری المان های شهری و… نیز به راحتی قابل استفاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button