ترکیب رنگ در طراحی کاتالوگ چقدر اهمیت دارد

ترکیب رنگ در طراحی کاتالوگ

ترکیب رنگ اهمیت بالایی در طراحی کاتالوگ دارد. در ادامه ویژگی رنگ هایی که در طراحی کاتالوگ تبلیغاتی باید در نظر گرفته شوند را برایتان میگوییم.هر رنگ به تنهایی قادر است پیام خاصی را به مخاطب خود انتقال دهد.

رنگها در یک دقیقه اول دیدن کاتالوگ بیشترین تأثیر را روی احساس مخاطب دارد.شاید از نظرتان عجیب باشد اما تأثیر رنگ می تواند به راحتی مخاطب را برای خرید محصول شما ترغیب کند.

رنگ ها رفتار ما را نسبت به یک موضوع خاص به صورت کامل نشان میدهند و به راحتی احساسات ما را تحریک می کنند. رنگ ها نقش بسیار مهمی در طراحی کاتالوگ شما دارند.

کاتالوگ به چه صورت چاپ میشود

چاپ کاتالوگ بیشتر به دو صورت چاپ کاتالوگ افست و چاپ دیجیتال انجام می شود. هر کدام از این روش ها مزایا و عیب های خاص خود را دارند.

بیشتر برای چاپ کاتالوگ در تیراژ 1000 عدد به بالا از چاپ کاتالوگ به روش افست استفاده می شود و برای چاپ کاتالوگ در تیراژ کم یا چاپ کاتالوگ فوری از چاپ دیجیتال کاتالوگ استفاده میشود.

چاپ افست کاتالوگ چگونه انجام میشود

چاپ افست بصورت عمومی و اختصاصی انجام میشود. چاپ عمومی اغلب برای کاتالوگ های تک برگی به کار برده میشود.

به این صورت که کاتالوگ طراحی شده کنار چند کاتالوگ دیگر در یک فرم چیده میشود و کار بصورت عمومی چاپ می شود. این روش کیفیت خوبی برای چاپ کاتالوگ دارد و اگر نیاز به کاتالوگی با کیفیت خیلی بالا دارید باید از روش چاپ اختصاصی افست کاتالوگ استفاده کنید. از جمله کاتالوگ های عمومی میتوانیم کاتالوگ تک برگ A4 گلاسه ۳۰۰ گرمی با سلفون مات یا براق را نام ببریم.

چاپ اختصاصی افست کاتالوگ چگونه انجام میشود

چاپ اختصاصی بصورتی است که صفحات کاتالوگ مورد نظر بصورت اختصاصی و در یک فرم چیده می شود و بصورت اختصاصی و در یک فرم مخصوص به شما چاپ می شود.

و از لحاظ کیفیت در رده بسیار بالایی قرار دارد و ناظر چاپ که از طرف شما می تواند انتخاب شود، می تواند تمام مراحل کار چاپ کاتالوگ را از نزدیک مشاهده کند.

بیشتر شرکت های بزرگ از این چاپ برای کاتالوگ های خود استفاده میکنند.

در چاپ عمومی و اختصاصی حداقل تیراژ ۱۰۰۰ عدد می باشد و قیمت چاپ و صحافی روی این تعداد قیمت گذاری می شود.

البته تیراژ بصرفه برای چاپ کاتالوگ ۵۰۰۰ عدد می باشد ولی بیشتر مشتریان از تیراژه ۱۰۰۰ عدد استفاده میکنند.

چاپ عمومی و اختصاصی کاتالوگ در تیراژ ۱۰۰۰ عدد با چاپ افست انجام میشود و زمان انجام این چاپ ها 3 تا 7 روز کاری نسبت به حجم کار معین میشود.

مراحل تولید کاتالوگ

مراحل تولید کاتالوگ به این صورت است که پس از مرحله طراحی کاتالوگ و تایید توسط مشتری ، طرح به لیتوگرافی برده میشود و مراحل فرم بندی طرح ها انجام میشود.

به این صورت که دو صفحه دو صفحه، صفحات کاتالوگ کنار هم قرار میگیرند و بقیه صفحات هم به همین صورت فرم بندی می شوند.

پس از مرحله فرم بندی مرحله تهیه زینک می باشد.

در کار های تک رنگ نسبت به رنگ مورد نظر یک زینک گرفته میشود.

در کارهای پنج رنگ یا ۶ رنگ و غیرا نسبت به تعداد رنگ، زینک های اضافی گرفته می شود.

در بیشتر اوقات رنگ های پنجم رنگ نقره ای یا طلایی هستند. ناظر چاپ وظیفه چک کردن رنگ ها و طرح ها در موقع چاپ را دارد. پس از چاپ باید کاغذ ها خشک شده و بعد از ان مرحله سلفون کشی و صحافی انجام میگیرد.

که در شرکت جوپنزا همه ی این مراحل به بهترین نحو انجام میشود.

طراحی کاتالوگ حرفه ای چگونه انجام می‌ شود

شکل ظاهری کاتالوگ میتواند مشتری را برای خرید از شما تحت تاثیر قرار دهد. این موضوع به نام تجاری و اعتبار کمپانی شما کمک میکند.

کاتالوگ باید ظاهری زیبا و چشمگیر و کیفیتی بالا داشته باشد تا بتواند محصولات و خدمات شما را به شکل درست به نمایش بگذارد.

طراحی کاتالوگ حرفه ای برای نمایش یک کسب و کار بسیار ضروری میباشد.

طراحی کاتالوگ برای معرفی یک کسب و کار بصورت حرفه ای انجام می شود.

هر چه طراحی کاتالوگ تبلیغاتی حرفه ای تر باشد مخاطبان بیشتری را با خود به همراه دارد.

سایز متناسب چاپ کاتالوگ که در بیشتر کاتالوگ ها استفاده میشود

سایز چاپ کاتالوگ اغلب سایز A4 است. چاپ کاتالوگ را میتوان بصورت مربعی سایز 19 در 19 یا سایز A3 هم چاپ کرد.

 

قیمت چاپ کاتالوگ چگونه محاسبه میشود

اغلب قیمت چاپ کاتالوگ نسبت به کیفیت دستگاه چاپ و تجهیزات چاپخانه ها مشخص می شود.

مثلا شما در بعضی چاپخانه ها ناظران چاپ بصورت اختصاصی کیفیت چاپ شما را زیر نظر میگیرند که مطمئنا کیفیت بالاتر و قیمت بالاتری را به هم خواهد داشت.

هر چی کیفیت بالاتر باشد، قیمت چاپ کاتالوگ هم بالاتر می رود و قطعا مشتریان بیشتری جذب محصولات شما خواهند شد.

کلام آخر

چاپ کاتالوگ برای زمینه های تجاری بسیار مهم است. قیمت چاپ کاتالوگ نسبت به کیفیت کاغذ و مرکب و دستگاه چاپ تعیین می شود و چاپ کاتالوگ ارزان بستگی به مواد مصرفی در چاپخانه دارد.

چاپ کاتالوگ هر چقدر چشم گیرتر باشد مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب می کند.

امروزه با بیشتر شدن رقبا داشتن چاپ‌ کاتالوگ حرفه‌ای لازم است. طراحی کاتالوگ هر چه قوی تر باشد میتواند چاپ کاتالوگ را حرفه ای تر نشان دهد.

با داشتن یک کاتالوگ با طراحی و چاپ حرفه ای میتوانید از رقبایتان پیشی بگیرید، به این صورت که مشتریان بیشتری با کاتالوگ شما ارتباط برقرار میکنند و محصولات و برند شما را دنبال میکنند.

مشتریان دوست دارند که کاتالوگ به خوبی طراحی شده باشد و توضیحات هر محصولی بصورت کامل در کاتالوگ ذکر شده باشد تا مشتری ها بتوانند برای خرید بهتر تصمیم بگیرند.برای سفارش خدمات طراحی حوزه کاری خود می توانید از طریق همین سایت اقدام کنید و با کارشناسان جوپنزا در ارتباط باشید تا بهترین راهنمایی را بتوانند انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button