چگونه یک بروشور طراحی کنیم که به خوبی ارزش کالای ما را معرفی کند

طراحی بروشور کار راحتی است. اما طراحی یک بروشور که مخاطب شما برای استفاده بعدی نگهداری کند، کار ساده ای نیست.
طراحی یک برشور حرفه ای و موثر برای افزایش فروش ضروری است. طراحی بروشور عالی به بروشوری گفته می شود که در نهایت باعث افزایش ماندگاری بروشورها در پیش مخاطبان شما شود.

این موضوع احتمال انتقال بروشورهای شما را به دیگر مشتریان بالقوه تان افزایش می دهد. پس طراحی یک برشور حرفه ای را دست کم نگیرید.
طراحی برشور به طور کامل به تصاویر یا طرح هایی که می خواهید استفاده کنید محدود نمی شود. طراحی بروشور یا کاتالوگ ترکیبی از عناصر هماهنگی است که باعث می شود بروشور شما موثر و موفق باشد. عناصری مانند متن کاتالوگ یا برشور، فونت مورد استفاده شما، محتوا و حتی نوع کاغذی که بروشور ها را روی آن چاپ می کنید. تمام این موارد باید در مرحله برنامه ریزی به دقت مورد توجه قرار گیرد.

معرفی بروشور

در حقیقت برشور یکی از اقلام تبلیغاتی چاپی است که از چند صفحه متصل به هم که به آن ها لت می گویند تشکیل می شود این لت ها به شکل های مختلف تا شده و بروشور پایانی را شکل می دهند. این کالای تبلیغاتی برای ماندگاری و همراهی با مخاطب، به منظور معرفی کالا یا خدمات، مورد استفاده قرار می گیرد و در کنار معرفی ویژگی های محصولات، امکان مقایسه ی آن ها را برای مخاطب فراهم می کند.

بروشور ها شامل اطلاعات نسبتاً کامل و طبق بندی شده در زمینه های مختلف هستند، به گونه ای که با یک نگاه کلی می توان اطلاعات زیادی از آن ها به دست آورد و به مقایسه محصولات پرداخت.

برای همین چاپ بروشور یک روش مناسب برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات محصولات و خدمات و تشویق مخاطب برای خرید محصول و یا استفاده از خدمات شما، به حساب می آید. این روش با توجه به کارایی بالا و سرعتی که در انتقال پیام به مخاطب دارد، به عنوان یکی از اقلام تبلیغاتی پرطرفدار شناخته می شود.

طراحی بروشور

انواع طراحی برشور کدامند

۱. بروشور دو لت 

بروشور های دو لتی از بهترین انواع برشورها میباشد که برای تبلیغات تجاری استفاده می‌شود. به دلیل اینکه هم خواندنش راحت تر و هم مدت زمان خیلی کمی برای خواندن مطالب آن نیاز است این نوع خاص طراحی بروشور چون دارای قابلیت خواندن سریع و آسان دارد و هم قابل حمل می‌باشد مناسب  فعالیت‌های تجاری میباشد.

۲. بروشور سه لت

این نوع طراحی برشور در موفقیت‌های شما نقش خیلی مهمی را می تواند ایفا کند. این نوع طراحی بروشور یکی از بهترین و رایج ترین انواع طراحی بروشور می باشد که نمی شود تاثیرگزاری و اهمیت آن را نادیده گرفت.

بارزترین ویژگی در طراحی این نوع بروشور زیاد بودن فضا برای ارائه مطالب مربوط به کار فعالیت و کار است. همچنین در اکثر مواقع از این نوع بروشور برای آگهی های تبلیغاتی هم استفاده میکنند.

۳. بروشور ضمیمه 

از بروشور های ضمیمه به عنوان یکی از عناصر خیلی خیلی مهم و کاربردی در بازاریابی استفاده می‌کنند که اگر با استفاده از روش های درست استفاده شود نتیجه های خیلی چشم گیری خواهد داد.

این را هم باید بدانید که هزینه های چاپ این نوع خاص بروشور از دیگر بروشور ها بالاتر است ولی این نوع بروشور Gate-fold یکی از بهترین انواع بروشور های مدرن است.

بروشور Z-FOLD

این بروشور های Z-fold در بیشتر زمان ها جایگزین بروشور های سه لت می شوند بیشتر با عنوان طراحی برشور های سه لت مورد استفاده قرار می گیرند، به این دلیل که مانند بروشور هایی که سه لتی هستند دارای سه لت و یا سه لایه هستند. واضح است که این طراحی بروشور ها دارای ۶ پنل است که پنل رویی در روی بروشور و پنل آخر در پشت بروشور قرار دارد و به بقیه پنل ها پنل داخلی گفته می شود.

لازم به ذکر است که از این طراحی برشور ها برای نمایش اطلاعات مربوط به محصولات یک برند و یا یک کمپانی استفاده می‌شود. این نوع طراحی برشور ها به لحاظ قیمت با بروشور های سه لت یکی است برای همین موضوع بیشتر از این نوع طراحی بروشور ها به جای بروشور های سه لت استفاده می کنند.

طراحی بروشور حرفه ای

طراحی بروشور یکی از روش های بسیار موثر و کار آمد در معرفی محصولات و خدمات به مشتریان، طراحی  بروشور است. که با رعایت نکات زیر می توانید رضایت مشتریان  با درخواست طراحی بروشور خود را جلب کنید.

استفاده از نام کمپانی و آرم آن یکی از ضرورت های اولیه طراحی کاتالوگ و برشور می باشد. در این جا طراحی لوگو هم بسیار مهم است. طراحی برشورها اگر بیشتر از دو صفحه یا چهار لت طراحی بروشور می شوند، بهتر است که دارای یک صفحه یا لت رویی به عنوان جلد باشند که لوگو، نام کمپانی و سوتیتر آن هم در این صفحه طراحی بروشور قرار می گیرد.

در طراحی برشور استفاده از تصاویر مستقیم یا غیر مستقیم با وضوح و کیفیت بالا و رنگ هایی با تونالیته و هارمونی بیشتر، یکی دیگر از ویژگی های طراحی برشور می باشد. در طراحی بروشور تصاویر مستقیم یا صنعتی به تصاویری می گویند که شامل محصولات و خدمات شرکت یا کمپانی صاحب برشور می باشند که برای افزایش کیفیت طراحی برشور بهتر است در لابراتورهای عکاسی گرفته شود.

همچنین در طراحی برشور تصاویر غیر مستقیم به تصاویری می گویند که به ظاهر نامرتبط هستند اما با توصیف و تحلیل آن به کمپانی مرتبط می شود که این گونه تصاویر بیشتر برای شرکتهایی مورد استفاده قرار می گیرد که کارهای خدماتی انجام می دهند. انتخاب نوع و تعداد عکس بسیار بااهمیت است زیرا که موقعیت دیداری بروشور در جلب مخاطب، وابسته به آن است.

استفاده از عکس ها، تصاویر، ترکیب ها و فرم هایی که در کمپانی های دیگر منتشر شده اند و وجود داشته اند. در حد امکان نباید مورد استفاده قرار بگیرد. هرچند که نمودارها و المان های گرافیکی در فضاهای مختلف و مناسب تاثیر بخصوص خود را می گذارد. و یا استفاده از عکس های تکراری در فضاهای غیر تکراری، نمود و المان منحصر به فرد همان فضا محسوب می شود.

پیام نمادین توسط فرم، رنگ، المان و تصاویر باید سریع، مفید و در کوتاه ترین زمان منتقل میشود، این یکی از عوامل مهم و جزء خاصیت های گرافیکی تبلیغاتی محسوب میشود.

استفاده از بروشور چاپی چه مزایایی دارد

از دیگر مزایای برشورهای چاپی آن است که امکان نمایش محصول به شکل جذاب در آن ها وجود دارد، تا با ایجاد حس نیاز در مخاطب، او را به خرید محصول، وسوسه کند. این امر مشابه کاری است که بسیاری از آگهی های تبلیغاتی تلویزیونی انجام می دهند.

در حقیقت نمایش محصول در یک بروشور در حالی که شخصی با رضایت در حال استفاده از آن است، حس اعتماد و نیاز به آن کالا یا خدمت را در مخاطب افزایش می دهد.