10 نکته مهم طراحی فولدر تبلیغاتی جذاب

طراحی فولدر جذاب

طراحی فولدر جذاب یکی از راهکارهای شرکت برای نگهداری از ست اداری است. درواقع هر نوع کسب و کار و بیزینسی دارای مستنداتی است. اما اگر هدف این مستندات جذب مشتری باشد، تنها یک کاغذ ساده نمیتواند شرکت را به اهداف خودش برساند. به همین دلیل استفاده از پوشه های جذاب و زیبا میتواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. پوشه های چاپی عموما برای توزیع و ارائه فاکتور ها و اسناد حیاتی مشاغل مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. حال اگر این پوشه ها از جذابیت کافی برخوردار باشند میتوانند یک روش تبلیغاتی خیلی مناسب محسوب شوند. حال اگر میخواهید بدانید که چگونه یک فولدر زیبا و جذاب را طراحی کنید ما در این مقاله سعی کردیم در چند نکته این مبحث را خلاصه و ارائه دهیم. پس اگر مایل هستید تا انتها با ما باشید.

نکات طراحی فولدر جذاب

۱_استفاده از رنگهای پنتون و ساختگی

 

اولین و مهم ترین نکته در طراحی فولدر جذاب استفاده از رنگ های پنتون و ساختگی است. بنابراین اگر از نظر مشتری ایرادی ندارد میتواند با قدری هزینه بیشتر یک فولدر جذاب داشته باشد. به طوری که بجای استفاده از چاپ چهار رنگ، از طراحی استفاده شود که در آن تنها از دو رنگ استفاده شده باشد.

۲_روانشناسی رنگ ها در طراحی فولدر

درواقع رنگ ها اولین چیزی هستند که افراد را تحت تاثیر خود قرار میدهند. به طوری که ما در دنیای روانشناسی، از روانشناسی رنگ ها نیز استفاده میکنیم. مثلا رنگ سبز آرامش بخش است و شاید به این دلیل است که در اتاق جراحی از رنگ سبز استفاده میشود. برخی رنگ ها جاذب هستند و بعضی رنگ ها دافعه ایجاد میکنند. بنابراین مسئله رنگ ها بسیار پر اهمیت است و نمیتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد. پس در مرحله اول بهتر است به کمک طراح یک رنگ جذاب برای فولدر های خود انتخاب کنید.رعایت تمامی نکات در طراحی پوستر هم حائز اهمیت است.

 

۳_استفاده نکردن از تصویر در طراحی فولدر

سومین نکته در طراحی فولدر استفاده نکردن از تصویر است. لازم است بدانید بهتر است در طراحی یک فولدر از تصاویر استفاده نکنید. فولدر ها باید ساده و در عین حال زیبا و شیک به نظر برسند. اما چنانچه در شرایط خاص مجبور بودید از تصاویر استفاده کنید لازم است این تصاویر بسیار ساده و محدود باشند. در واقع هر چقدر فولدر ها در سبک طراحی فلت دیزاین باشند و یا حتی از ترکیب شکل های لوگو، هندسی  به وجود آمده باشند انتخاب خیلی بهتری هستند.

۴_نوشتن متن طولانی برروی فولدر

بهتر است از نوشتن متن های طولانی برروی فولدر خودداری کنید. حک یک لوگو و شعار تبلیغاتی برروی فولدر میتواند کافی باشد. از داخل فولدر نیز برای نوشتن یک پل ارتباطی مانند آدرس ایمیل استفاده نمایید. هر چقدر یک فولدر ساده و شیک تر باشد مدت طولانی تری مورد استفاده قرار میگیرد. که البته عکس این مطلب هم صادق است.

 

۵_ استاندارد بودن سایز 

 

پنجمین نکته در طراحی فولدر جذاب،  تولید فولدر هایی در سایز استاندارد است. هر چقدر فولدر ها در سایز های درست و استاندارد تهیه شوند کاغذ کمتری هدر میرود و پرتی ها نیز کاهش میابد. بهتر است پوشه ها در دو سایز 60 در 45 و 50 در 70 تولید شوند. سعی کنید قالبی را برای برش انتخاب کنید که بیشترین مقاومت را داشته باشد به طوری که کاغذ از آن بیرون نزند و طراحی کاتالوگ به درستی انجام شده باشد.

۶_نحوه طراحی فولدر

نحوه طراحی فولدر از اهمیت بالایی برخوردار است. بهترین قالب به گونه ای طراحی میشود که قسمت های مختلف آن با هم جوره شده و در هم فرو روند. به طوری که نیازی به هیچ گونه چسب کاری نداشته باشد. همچنین لازم است درب فولدر کاملا چفت نشود و به هیج عنوان نیمه باز باقی نماند. پس دقت کنید که تمام این نکات ریز و در عین حال مهم در خدمات طراحی رعایت شوند.

 

۷_جنس و کیفیت فولدر

هفتمین نکته در طراحی فولدر جذاب به جنس و کیفیت محصول برمیگردد. ممکن است برروی فولدر بخش های مختلفی قرار داده شود. مثلا بخش های به منظور قرار دادن سی دی یا کارت ویزیت و عکس. از این رو جنس و کیفیت فولدر باید به گونه ای باشد که مقاومت خوبی در نگهداشتن این موارد را داشته باشد. از این رو اگر قصد طراحی فولدر دارید بهتر است آن را برروس گلاسه ضخیم ۲۵۰ تا ۳۰۰گرم چاپ کنید. همچنین میتوان برای بالا بردن کیفیت مخصول از روکش سلفون براق یا مات استفاده نمود.

۸_طراحی فولدر را به افراد حرفه ای واگذار کنید

طراحی فولدر یک کار کاملا تخصصی است. از این رو لازم است این کار را به افرادی کاملا حرفه ای واگذار کنید. هر چقدر فرد مورد نظر در زمینه طراحی دارای سابقه بیشتری باشد در نهایت فولدری که توسط این فرد تولید میشود دارای تاثیر بیشتری بر مخاطب خواهد بود. پس این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که حرفه ای بودن در هر زمینه ای حرف اول را میزنید.

 

۹_طراحی فولدر را به شخصی واگذار کنیم یا شرکت؟

 

نهمین نکته ای که همیشه بهتر است آن را به خاطر داشته باشید آن است که سعی کنید کارهای خود را به شرکت ها واگذار کنید. شرکت ها عموما دارای یک تیم حرفه ای و با سابقه هستند. همچنین شرکت ها عموما کار خود را تضمین میکنند. به طوری که در صورت عدم رضایت میتوانید درخواست کنید کارتان مجددا طراحی شود.

۱۰_هزینه را کنار بگذارید

دهمین و مهم ترین نکته در طراحی فولدر جذاب کنار گذاشتن هزینه است. اگر میخواهید کار با کیفیتی را دریافت کنید به هزینه آن فکر نکنید. بدیهی است که هر چقدر کیفیت فولدر و طراحی آن پایین تر باشد هزینه کمتری را میطلبد. و برعکس هرچقدر چاپ یک فولدر قوی باشد و از کیفیت بالاتری نیز برخوردار باشد هزینه بالایی را نیز میطلبد. پس در این زمینه خساست را کنار بگذارید. مطعن باشید اگر در زمینه تبلیغات موفق عمل کنید چندین برابر هزینه اولیه به شما بازخواهد گشت. فقط کافیست از افراد و بازاریابان حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button