نمونه طراحی فولدر شرکت جوپنزا

طراحی فولدر
طراحی فولدر
طراحی فولدر

چرا باید از طراحی فولدر حرفه ای استفاده کرد

برای اینکه کارتان به بهترین نحو نمایش داده شود باید از طراحی فولدر حرفه ای استفاده کنید تا تاثیر خودش را به خوبی بگذارد.

فولدرهای تبلیغاتی یکی از ابزار های تبلیغاتی میباشد که به صورت مقاوم تولید می شود و علاوه بر مزایا های تبلیغاتی و نمایش دادن و مطرح کردن نام سازمان، میتواند به عنوان یک پوشه، دیگر محصولات تبلیغاتی مانند سربرگ، سی دی، خودکار و غیره را در خود جای دهد.

وقتی که شما به فولدر به دید یک ابزار برای تبلیغات سازمان و شرکت خود نگاه کنید، مطمئنا سعی در تولید بهترین فولدر میکنید تا بتوانید کار بی نقصی تولید کنید.

که این تنها با طراحی فولدر حرفه ای امکان پذیر است تا یک نمونه کار برای شما طراحی کنند که سال ها بتوانید از آن استفاده کنید بدون اینکه قدیمی شود یا به کار نیاید.

طراحی فولدر

نحوه طراحی فولدر تبلیغاتی

هنگامی که میخواهید یک فولدر تبلیغاتی چاپ کنید، نام، لوگو و اطلاعات در جلوی فولدر و درب آن چاپ می شود که به راحتی قابل مشاهده باشد.

چاپ فولدر میتواند به صورت تک رنگ، دو رنگ، یا تمام رنگ چاپ شود و این انتخاب بستگی به تصویری که شما انتخاب میکنید دارد.

چگونگی چاپ فولدر تبلیغاتی

چاپ فولدر تبلیغاتی در اندازه های مختلف چاپ می شود اما یکی از سایز های که بیشتر چاپ میشود، چاپ فولدر A4 است.

این اندازه به دلیل اینکه برای محافظت از برگه ها و بروشور ها کاربردی است پر استفاده است.

در طراحی برای جیب های فولدر،انواع مختلفی وجود دارد که بستگی به کاربرد مورد نظر شما و سلیقه شما میتوانید انتخاب کنید.

یک طراحی فولدر خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد

فولدر باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد پس باید در چاپ آن از مقوای گرم بالا استفاده شود تا استحکام لازم را داشته باشد.

فولدر ها معمولا دارای روکش های مختلفی مانند یو وی، سلفون و غیره هستند تا هم باعث زیبایی آن ها شود و هم استحکام آن ها را بالا ببرد.

مجموعه جوپنزا با داشتن بالاترین تجربه ها و داشتن دستگاه های مدرن روز میتواند بهترین فولدر را برای شما طراحی و ارائه دهد و در اختیار شما قرار دهد.

رعایت اصول طراحی فولدر برای اینکه چاپ فولدر بی‌کیفیت نباشد، لازم است.

منظور از چاپ و طراحی فولدر پوشه ای است که برای نگهداری اسناد یا کاغذ تهیه و تولید می شود.

سازمان ها و شرکت ها برای تکمیل ست اداری خود اقدام به طراحی و چاپ فولدر سازمانی خود می کنند.

آیا طراحی فولدر به طراحی بسته بندی شباهت دارد

طراحی فولدر از آنجا که یک دانش دو طرفه است یعنی هم طراحی قالب و برش ساختمان فولدر  و هم طراحی گرافیکی فولدر بسیار به طراحی بسته بندی شباهت دارد.

البته یک راه دیگر هم هست که میتوان با سرچ کردن در اینترنت دنیای قالب ها را بدست آورد ولی تفاوت بسیار زیادی بین قالب های آماده فولدر و طراحی های اختصاصی آنها وجود دارد.

قطعا فولدر اختصاصی تاثیر بسیار بیشتری بر مشتری میگذارد.

اگر میخواهید که فولدر شما بر مشتری تاثیر خوبی داشته باشد باید از اصول و قوانین خاصی در طراحی و چاپ پیروی کنید.

که در ادامه به بررسی بیشتر نکات میپردازیم.

نکات کلیدی طراحی قالب فولدر تبلیغاتی

طرح گسترده فولدر قبل از برش باید در دو قطع استاندارد ۶۰ در ۴۵ و یا ۵۰ در ۷۰ گنجانده شود که کمترین دورریز کاغذ را داشته باشید و هزینه چاپ بی دلیل به خاطر چند سانتیمتر بیهوده و غیر کاربردی افزایش پیدا نکند.

قالب برش را به طوری طراحی کنید که بالاترین استحکام را داشته باشد و کاغذ یا کاتالوگ از آن بیرون نریزد.

بهترین قالب باید به گونه ای طراحی شود تا مثل یک جعبه قسمتهای برش خورده در هم چفت شوند و نیاز به چسب کاری نداشته باشد.

درب فولدر به هیچ عنوان به حالت باز نماند و با طراحی یک برش و زبانه کاغذی یک قفل کاغذی ایجاد کنید و سعی کنید برای بسته شدن درب فولدر از چسب دو طرفه استفاده نکنید، چون هم عمر کوتاهی دارد و هم ظاهر خوب و زیبایی برای فولدر ایجاد نمیکند.

اگر قرار است کاتالوگ یا تعداد زیادی فایل تک برگی در فولدر قرار دهید، حتما برای فولدر خود ۱ سانتیمتری عطف در نظر بگیرید.

طراحی فولدر

نکات مهم در گرافیک استفاده از تصاویر

قبلا از عکس در طراحی فولدر تبلیغاتی بسیار استفاده میشده است ولی چند سالی است که فولدرهایی با سبک طراحی فلت دیزاین که حاصل ترکیب اشکال هندسی، لوگو و رنگ است جایگزین آن شده و این از مزایای طراحی با نرم افزارهای برداری است، پس تا حد امکان از تصاویر استفاده نکنید و اگر هم مجبور هستید خیلی کم و محدود استفاده کنید.

متن چاپ شده روی فولدر نباید طولانی باشد

از نوشتن متن زیاد روی فولدر پرهیز کنید و تنها به یک شعار تبلیغاتی و لوگو بسنده کنید، داخل فولدر هم اگر نیاز است تنها به یک آدرس و وب سایت اکتفا کنید، چون فولدرهایی که مانند کاتالوگ همه ی صفحه با متن های تبلیغاتی شرکت شما پر شود عاقبتش سطل زباله است ولی فولدرهایی هستند که به دلیل سادگی و خلوتی در کمد مشتری ماندگار میشوند.

رنگ جز مهم در طراحی فولدر تبلیغاتی

مهمترین نکته و پیشنهاد در طراحی گرافیک فولدر تبلیغاتی استفاده از رنگهای پنتون و ساختگی است، برای همین تاکید میکنیم اگر برای مشتری و سفارش دهنده ایرادی ندارد با کمی هزینه بیشتر از چاپ چهار رنگ دست بکشید و طراحی را طوری انجام دهید که تنها از دو رنگ در آن استفاده شود.

چگونگی کیفیت، اندازه و فونت در طراحی فولدر

رزولوشن فایل شما باید حداقل ۳۰۰ باشد و همینطور سیستم رنگی آن CMYK باشد. از هر طرف کار ۵ میلیمتر حاشیه امن قرار داده شود.

یعنی متن، عکس و برند شما باید طوری روی فولدر طراحی شوند که وقتی در چاپخانه برش می خورند این عناصر آسیبی نبینند.

در منطقه برش هم نباید از عناصر متنی شما وجود داشته باشد اما رنگ زمینه را تا اخر فایل بکشید تا زمان برش جایی از فولدر بدون رنگ نباشد.

از قسمتهای تاخوردگی از هر طرف ۵ میلیمتر از عناصر متن را قرار ندهید.

یعنی باید بگوییم که همه ی نوشته ها عکس ها و آرم در فولدر شما باید ۵ میلیمتر از خط تا و حاشیه چهار طرف فاصله داشته باشند. هیچ حاشیه ای در کنارکار قرار ندهید.

فونت استفاده شده شما باید از ۶ بزرگتر باشد.

رنگ خط در همه نوشته ها بهتر است تک رنگ باشد.

طراحی فولدر