چگونه با طراحی منحصر به فرد اوراق اداری، شرکت خود را متمایز کنیم؟

طراحی منحصر به فرد اوراق اداری

ما در این مقاله قصد داریم که به شما بگوییم که چگونه می توانید با بهره گیری از طراحی منحصر به فرد اوراق اداری سازمان خود را متمایز کنید. به عبارت دیگر با این کار شما به مشتری نشان می دهید که برندسازی برای شما مهم است و به همین خاطر حاضرید برایش هزینه کنید. چون که به هر حال این دسته از فعالیت ها هزینه هایی را در بر دارند. اما باید بدانید که این هزینه ها اگر در مسیر درستی هزینه شوند شما را به خوبی در بازار هدفتان برجسته خواهند کرد. اما قبل از این ها باید بدانید که اوراق اداری در واقع به چه چیز هایی اطلاق می شوند. اوراق اداری عبارت اند از تمامی برگه ها و وسیله های کاغذی که در اداره یا دفتر شما مورد استفاده قرار می گیرند.

اوراق اداری، چرا و چطور؟

در بالا به صورت کوتاه بیان شد که اوراق اداری چیستند. در اینجا اوراق اداری را بیشتر تشریح می کنیم. کارت ویزیت ها، بروشور ها، برگه های باطله، قرارداد ها و خلاصه هر برگه ای که استفاده می کنید. شاید با خودتان بگویید چه چیزیست که می تواند در همه این ها هماهنگ باشد. و به سازمان ما اشاره کند. اگر دقت کرده باشید در حاشیه کارت ویزیت ها، در بالای قرار داد ها و … یک سری رنگ ها و طرح ها وجود دارند. گفتنیست که همین طرح ها هستند که به شرکت شما اشاره می کنند. باید بدانید که بهتر است برای برندتان یک ترکیب زیبا از رنگ ها را برای طراحی منحصر به فرد اوراق اداری انتخاب کنید و سعی کنید تقریبا همه چیز را به آن را رنگ ها در بیاورید.

برگه یادداشت، پاکت نامه

همانطور که در بالا گفتیم باید از ترکیب رنگ های مناسب استفاده کنید. این رنگ ها را می توانید در وبسایت هایی که پالت های رنگی پیشنهاد می دهند جستجو کنید. اما بهتر است که برای این کار یا یک گرافیست استخدام کنید و یا کار را به شرکت های معتبر بسپارید. بهترین طراحی معمولا بر اساس لوگو و حوزه کاری شرکت شما صورت می گیرد. و این کار را شرکت های سوم شخص به دقت و به درستی برا شما انجام می دهند. از جمله وسایل دیگری که در دسته اوراق اداری قرار می گیرند می توان به برگه فاکتور، پوشه یا فولدر، لیبل، فرم ها و سربرگ ها اشاره کرد. اگر نکات این مقاله را مورد استفاده قرار دهید احتمال موفقیت شما در امر طراحی منحصر به فرد اوراق اداری بالا می رود.

برگه یادداشت، پاکت نامه

طراحی لوگو در اوراق اداری

لوگو یک شرکت در واقع هویت و نشانه دقیق آن شرکت است. در اصل یک شرکت یا سازمان حرفه ای را حتی نمی توان بدون لوگو تصور کرد. لوگو باید برای درک ساده، اما از لحاظ انتقال مفهوم، کامل باشد. برای مثال لوگو های سازمان های معروف را در نظر بگیرید. لوگو بانک مسکن با اینکه از چند خط ساده تشکیل شده اما به صورت کلی مفهوم خانه و مسکن را انتقال می دهد. نمونه های زیادی برای گفتن وجود دارند که از بیان آن ها خوددرای می کنیم. طراحی منحصر به فرد اوراق اداری با طراحی لوگو ارتباط مستقیم دارد. پس بخاطر داشته باشید که حتما لوگو خودتان را دقیق انتخاب کنید. چرا که در آینده تنها می توانید جزئیات آن را تغییر دهید. وگرنه تاثیر منفی در میزان شناخته شدگی شما خواهد گذاشت. که این مورد هم به شرایط مختلفی بستگی دارد. اما روال رایج به همین شکل است.

کارت ویزیت، ضروری اما ساده

کارت ویزیت یکی از بخش هایی که است که باید در طراحی آن دقت کافی را بخرج دهید. چرا که روش معرفی برند شما به مشتریان معمولا با استفاده از کارت ویزیت صورت می گیرد. به همین دلیل کارت ویزیت باید خوانا و ساده باشد. یعنی نباید نوشته های کارت خیلی ریز و زیاد باشند. باید کوتاه و گویا باشند. این کارت باید دارای آدرس و تلفن شرکت باشد. شما می توانید در کنار متن آدرس، بارکد آن را هم قرار دهید تا کار را برای مشتریان ساده تر کنید. رنگ بندی کارت ویزیت خیلی مهم است، که در بالا به آن اشاره شد. به خاطر داشته باشید که حتما لوگویتان را در بالای کارت ویزیت قرار دهید. طراحی منحصر به فرد اوراق اداری به همین چیز ها بستگی دارد. همچنین شما می توانید، شعار تبلیغاتی شرکتتان را هم در کارت ویزیت بنویسید.

سایز اوراق

سایز اوراق

اوراق اداری باید سایز بندی مناسبی داشته باشند. شاید با خودتان بگویید که چه اهمیتی دارد که مثلا پاکت نامه چه سایزی داشته باشد. اما باید بدانید که اندازه های استاندارد و رایجی وجود دارند که اگر از آن ها تبطیت نکنید موجب نارضایتی خواهد شد. پس برای جلوگیری از این امر بهتر است که اندازه های مهمول را مورد استفاده قرار دهید. اندازه های استاندارد عبارت اند از رحلی، رقعی، تحریری، سلطانی، پالتویی، جیبی و … توجه کنید که برخی از انواع اوراق اداری اگر سایز درستی نداشته باشند رسما بلا استفاده خواهند شد. مثلا کارت ویزیت باید دقیقا به اندازه کارت های عابر بانک باشد تا در هر کیف پولی براحتی جا شود. جنس کاغذ هم مهم است. اما باید آگاه باشید که استفاده از کاغذ گلاسه و ضخیم برای فرم و فاکتور مناسب نیست. چون نمی توان با خودکار رویشان نوشت. در بخش سخن آخر مقاله طراحی منحصر به فرد اوراق اداری با ما همراه باشید.

سخن آخر

در این مقاله اهمیت هر کدام از اوراق ادرای را با هم بررسی کردیم. گفتیم که اوراق اداری به کارت ویزیت، فرم و … گفته می شود که باید قالب هماهنگ و مناسبی را برای آن ها انتخاب و استفاده کنید. گفتنی است که چاپ کردن این اوراق هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طراحی پاکت یکی از بخش های جدا نشدنی در طراحی منحصر به فرد اوراق اداری می باشد. فرض کنید که برای یکی از شرکای تجاریتان یکی نامه می فرستید. این نامه باید درخور و در شان شریک شما باشد. در این مقاله مطالب مهمی بررسی شد. ولی اگر باز هم قصد دارید که آگاهیتان را افزایش دهید به شما پیشنهاد می شود که مقالات مرتبط مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی: تأثیر طراحی حرفه ای اوراق اداری بر جلب رضایت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button