طراحی کاتالوگ یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی

طراحی کاتالوگ موسسه کودک و نوجوان, طراحی کاتالوگ موسسه, طراحی کاتالوگ, طراحی کاتالوگ حرفه ای

کاتالوگ یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی است که صاحبان کسب وکار برای معرفی محصول و برند خود نیاز دارند از آن درکنار سایر ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی استفاده کنند.

اگر بخواهیم کاتالوگ را به صورت حرفه‌ای معرفی کنیم باید بگوییم که کاتالوگ شامل دفترچه‌ای از اطلاعات کامل محصولات و یا خدمات است که مخاطب می‌تواند هنگام مطالعه آن با نحوه استفاده از محصولات و یا خدمات آشنا شود.

طراحی کاتالوگ چگونه صورت میگیرد

عواملی مانند اندازه فونت، رنگ و عکس مناسب می‌تواند در نحوه طراحی کاتالوگ موثر باشد، که در ادامه به بررسی بیشتر همه ی اینها خواهیم پرداخت.

انتخاب اندازه مناسب فونت

هنگام انتخاب فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ، بهتر است که در اندازه‌های آن دقت شود. استفاده از دو یا سه اندازه متفاوت فونت در کاتالوگ باعث ایجاد هارمونی مناسب و افزایش میزان تاثیرگذاری آن بر روی مخاطبان می‌گردد.

انتخاب رنگ مناسب

هنگامی که می‌خواهید رنگ مناسبی را برای طراحی کاتالوگ انتخاب کنید این موضوع را در نظر بگیرید، که رنگها می‌توانند یک پل ارتباطی بین مشتریان با محصول و برند ایجاد کنند.

با توجه به علم روانشناسی رنگ، برای معرفی و انتقال پیام برند و محصولات به مشتریان از رنگ‌های مناسب و جذاب در طراحی کاتالوگ استفاده شود.

انتخاب عکس مناسب

انتخاب عکس کاتالوگ در انتقال پیام به مخاطب تاثیرگذار است. هنگام طراحی کاتالوگ بهتر است از عکس‌هایی استفاده شود که بتواند پیام محصولات و خدمات را به صورت شفاف به مخاطبان انتقال دهد.

چاپ کاتالوگ چگونه انجام میشود

بسیاری از سازمان‌ها به دلیل هزینه‌های بالای چاپ، اقدام به چاپ کاتالوگ در تیراژ پائین می‌کنند. امروزه در صنعت چاپ از دو روش آفست و دیجتال استفاده می‌شود.

چاپ آفست برای تیراژ بالا و چاپ دیجیتال برای تیراژ پایین است. در دنیای رقابتی امروزه، کسب‌وکارها جهت معرفی و فروش محصولات و خدمات خود به چاپ کاتالوگ می‌پردازند.

آنها برای چاپ کاتالوگ‌های خود از روش دیجیتال استفاده می‌کنند. چاپ دیجیتال نه تنها در تیراژ پایین بوده بلکه باعث افزایش کیفیت و صرفه‌جوئی در هزینه‌های سازمان می‌شود.

چاپ آقا با دارا بودن نیروهای متخصص در کوتاه‌ترین زمان و با کیفیت بالا به طراحی و چاپ کاتالوگ مورد نظر شما می‌پردازد. شما می‌توانید از طریق تماس تلفنی یا از طریق سفارش آنلاین با کارشناسان شرکت جوپنزا در ارتباط بوده و سفارشات خود را ثبت کنید.

استفاده از کاتالوگ چه مزایایی دارد

کاتالوگ یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی آفلاین و چاپی است و بسیاری از صاحبان برند و کسب وکار برای معرفی محصولات خود از آن استفاده می کنند.

کاتالوگ دارای مزایای بسیاری است که می توان از مهمترین آنها به معرفی برند و شرکت، معرفی محصولات و یا خدمات و افزایش فروش اشاره کرد.

برای افزایش میزان تاثیرگذاری کاتالوگ بر روی مشتریان بهتر است که در نحوه طراحی، انواع و چاپ آن دقت شود.

یک طراحی کاتالوگ حرفه ای چه ویژگی هایی دارد

طراحی کاتالوگ همانطور که گفتیم یک کار کاملا تخصصی و حرفه ای است و در همه جای دنیا به آن به چشم اولین قدم و مهمترین قدم فروش محصول نگاه می کنند.

یعنی اگر کاتالوگ حرفه ای طراحی شده باشد به عنوان یک ابزار تبلیغاتی عمل کرده و مشتری را جذب می کند. برای همین مهمترین ویژگی های یک طرح تبلیغاتی حرفه ای به صورت زیر است:

ویژگی های کاتالوگ حرفه ای

۱. یک طرح تبلیغاتی حرفه ای باید خیلی جمع و جور و قابل حمل طراحی شده و طوری باشد که مصرف کننده بتواند در کمترین زمان آن را مطالعه کند.

شرح و طول و تفسیر دادن به این نوع ابزار تبلیغاتی نتیجه معکوس خواهد داشت.

۲. در توصیف و ارائه محصول باید در نهایت صداقت و درستی عمل شده و اغراقی صورت نگیرد.

اغراق در معرفی محصول و خدمات باعث می شود، مشتری بعد از مواجه شدن با آن دیگر به این طرح های تبلیغاتی اعتماد نکرده و از خرید محصول مورد نظر هم منصرف شود چون حس فریب خوردگی در او ایجاد خواهد شد.

۳. طراحی و توضیحات ارائه شده در کاتالوگ باید به شکلی باشد که همه سوالات و ابهامات مشتری را پاسخ دهد و نیازی به تحقیقات بعدی نباشد.

مثلا نام و مشخصات کامل محصول و تولید کننده آن و خدمات ارائه شده توسط شرکت مورد نظر را به طور دقیق توضیح دهد.

۴. تصاویر انتخاب شده برای طراحی کاتالوگ باید با نوع محصول یا خدمات ارائه شده همخوانی داشته باشد. بهترین کار عکس برداری حرفه ای از محصول مورد نظر یا سازمانی است که قصد ارائه خدمات را دارد

این کار به جذابیت طرح تبلیغاتی تهیه شده هم کمک بسیار زیادی میکند.

۵. بهترین نوع طراحی کاتالوگ استفاده از چهار نوع رنگ است که البته نحوه بکارگیری رنگ ها هم نیاز به سلیقه و خلاقیت و تخصص دارد.

۶. در برخی کاتالوگ ها برای اینکه این طرح تبلیغاتی بیشتر به چشم بیاید یا اصطلاحا جلوه موثرتری داشته باشد از روکش سلفون یا یووی موضعی استفاده می کنند که البته برای رسیدن به این هدف هم موفق بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button