نقش مهم محتوا در طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ

زمانی که محصول یا خدماتی تولید و به بازار عرضه می‌گردد در اولین گام باید به بازار هدف اطلاعات بیشتری در مورد مزیت‌ها، کارایی، نحوه کارکرد و حتی معایب محصول یا خدمات داده شود. ازاین‌ رو برای محصولات و خدمات در قالب طراحی کاتالوگ کتابچه‌ ای تولید می‌گردد. این کتابچه می‌تواند الکترونیکی یا چاپی باشد؛ و به این منظور تهیه می‌شود که به مشتریان آگاهی لازم را بدهد. هر چقدر که کاتالوگ طراحی‌شده مناسب‌ تر و غنی‌ تر باشد فروش بهتری را از یک محصول به وجود می‌آورد.

 

نقش مهم محتوا در طراحی کاتالوگ

محتوای کاتلوگ باید شامل تمامی خصوصیات محصولات باشد. زیرا کاتالوگ برای دادن آگاهی بیشتر به مشتریان طراحی میشود , باید به گونه ای طراحی شود که مشتری را به خدمات و محصولات موجود جذب کند و نکته ی مهم تر اینکه در طراحی و محتوای کاتالوگ باید افراد متوسط و یا سطح پایین تر جامعه را نیز د ر نظر گرفت , اما این را هم باید گفت که گاه محصولات و خدمات ما بسیار تخصصی هستند و لازم است افرادی که در واقع بازار هدف محصول هستند را هم در نظر گرفت . پس ممکن است در این موارد کاتالوگ مورد نظر را به صورت تخصصی طراحی و محتوا گذاری کرد.
یک کاتالوگ مکتوب و خوب نقش بیار مهمی در برندینگ دارد , پس باید در انتخاب چاپخانه و طراح کاتالوگ مورد نظرتان دقت لازم را داشته باشید , یک کاتالوگ با محتوای خوب باید بتواند به راحتی با مشتری ارتباط برقرار کند و آنها را به مشتریان واقعی و ثابت تبدیل کند , همه این مسئولیت ها را می توان به یک کاتالوگ با طراحی حرفه ای محول کرد. پس با رعایت نکات مهم در طراحی کاتالوگ بهترین نقش را به آن بدهید.

 

راهکار های عالی برای طراحی یک کاتالوگ خوب

از اینکه طراح کاتالوگ شما مخاطبان را می‌شناسد مطمئن شوید

به این نکته توجه کنید که مخاطبین شما در هر سنی میتوانند باشند , شما باید افراد دارای سن های بالاتر از 40 یا 50 سال را نیز در نظر بگیرید , در این افرادمشکلات بینایی و ضعف چشم بیشتر وجود دارد , پس باید کاتالوگ تان را برای این افراد آماده کنید . اگر قرار باشد کاتالوگ را تنها برای سنین خاصی در نظر بگیرید , در نتیجه فقط هزینه های بالای چاپ و طراحی را پرداخته اید و نتیجه ی مطلوبی از این کار نخواهید گرفت.

همه چیز را به وضوح توضیح دهید

مردم چیزی را که نمیفهمند نمیخوانند. اگر قرار است مردم با شما تماس بگیرند و از طریق تلفن با شما در ارتباط باشند پس به آن‌ها بگوئید، اگر قرار است به سایت شما سر بزنند آن را نیز بگوئید، هر چیزی که قرار است انجام شود را به‌وضوح توضیح بدهید. اگر مشاوره رایگان انجام می‌دهید مطمئن شوید که راه‌های ارزش‌افزوده آن را به خوبی درک کرده‌اید، به‌عبارت‌دیگر راهی پیداکنید که آن‌ها شمارا ترجیح وبرتری بدهند و با شما تماس بگیرند، به این شکل شما می‌توانید مطمئن باشید که تعداد تماس‌های ورودی شما افزایش خواهد داشت. این وظیفه اصلی یک کاتالوگ خوب است.

کاتالوگ پرحجم و شلوغ در خطر خوانده نشدن است

زمانی که شما به یک کاتالوگ نگاه می‌کنید و پاراگراف‌ های طولانی را در آن می بینید احتمالاً از مطالعه آن صرف‌نظرخواهید کرد و زمانی را برای آن صرف نمی‌کنید ، پس لازم است تا متن نوشتاری در کاتالوگ‌ تان را موضوع‌ بندی و تکه‌ تکه کنید تا خواندن و دیدن آن راحت و بدون دردسر باشد، می‌توانید آن‌ها را به شکلی بخش‌ بندی کنید.

  •  از زیر تیترها استفاده کنید
  •  از باکس‌ های های لایت شده و برجسته شده استفاده کنید
  •  از بالت ها کمک بگیرید
  •  از فهرست‌های شماره‌گذاری استفاده کنید

این‌ ها مواردی است که توسط یک طراح کاتالوگ استفاده می‌شود زیرا آن‌ها آسان‌ تر به چشم می‌آیند و خواننده را برای دیدن تشویق می‌کنند. تایپوگرافی یک علم است و با داشتن بسیاری شگردهای شگفت‌انگیز از طراحی گرافیک افکت‌های خاص و فوق‌العاده‌ای تولید می‌کند، در بسیاری مواقع طراحان آن را نادیده می‌گیرند درحالی‌که با طراحی‌های متمایز در نحوه تایپ، کاتالوگ شما متفاوت خواهد شد.

برای تصاویرتان زیرنویس قرار دهید

برای تصاویر گاتالوگ تان حتما از زیر نویس استفاده کنید , این فرصتی خوبی است تا بر خواننده تاثیر بگذارید زیرا اولین مطالبی که خواهده میشوند همین زیر نویس ها هستند.

مزایای برندتان را بازگو کنید و منافع مشتری را در نظر بگیرید

توجه داشته باشید که داشتن ویژگی خوب با مزایای یک برند متفاوت است , شما ابتدا باید فرق این دو را کاملا درک کنید.
یک ویژگی خوب چیزی است که کالا و خدمات شما دارند , و مزایای برند شما همان نتیجه مثبت و منفعتی است که مشتری دریافت می کند . پس به این قضیه توجه ویژه داشته باشید که مشتری ها از شما چه چیزی می خواهند و اگر به دنبال برندینگ هستید , خواسته های مشتری ها را به بهترین نحو ادر نظر بگیرید .

از جلد کاتالوگ به عنوان تبلیغات استفاده کنید

اولین چیزی که شما باید در نظر بگیرید این است که بتوانید مشتری را با دیدن جلد کاتالوگ به خواندن آن ترغیب کنید , در واقع آنها هستند که تصمیم می گیرند و قرار است وقتشان را برای خواندن کاتالوگ تان صرف کنند پس این را در نظر بگیرید که می توانند کاتالوگ را ببینند و تصمیم به خواندن آن نگیرید.

از جملات کوتاه و صریح استفاده کنید

یک متن طولانی خوب است . درصورتی‌ که شما یک داستان پر مزیت داشته دارید؛ آن را بگوئید، اما مطمئن باشید که از جملات کوتاه و سرزنده برای طراحی کاتالوگ استفاده می‌کنید و درعین‌حال که به دنبال جملات کوتاه هستید به دنبال کلمات کوتاه نیز باشید .
به‌طور مثال زمانی که شما می‌توانید از کلمه ماهی استفاده کنید آن را با کلمه موجود دریایی جایگزین نکنید!!!!! از کلمات کوتاه ، زبان ساده و واژه‌ های کوتاه استفاده کنید تا دیگران آن را به‌ سادگی درک کنند.

اگر می خواهید در مورد یک لوگوی خوب و حرفه ای اطلاعاتی کسب کنید اینجا کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button