نکات مهم طراحی کاتالوگ و بروشور

طراحی کاتالوگ

کاتالوگ به مجموعه تمام محصولات و خدمات یک شرکت با ریزترین جزئیات و توضیحات گفته میشود که در اختیار رابط های میان تولید کننده ها و مصرف کننده های قرار میگیرد، کاتالوگ ها حاوی اطلاعاتی است که تنها به درد واسط های فروش مانند مغازه ها و یا فروشگاه ها و شرکت های مخابراتی و… میخورد و نیازی نیست که مصرف کننده های از آن استفاده کنند. توضیحات و اطلاعات درج شده در کاتالوگ به منظور معرفی محصولات و خدمات یک شرکت و کسب و کار تهیه میشود.

در طراحی کاتالوگ باید در انتخاب عکس های محصولات و طراحی صفحات آن بطور کارشناسانه ای دقت کرد و سلیقه و خلاقیت به خرج داد، پس بهتر است انجام این کار را به یک طراح حرفه ای بسپارید، همچنین چاپ کاتالوگ نیز مستلزم یک چاپخانه با کیفیت و با سابقه است که شما را به داشتن یک کاتالوگ حرفه ای با کیفیت چاپ بالا برساند.

طراحی بروشور و کاتالوگ

طراحی کاتالوگ و بروشور یکی از ابزارهای موثر در دست بازاریابان و شرکت ها می باشد که می توانند جزئیات محصولات و خدمات خود را براحتی با آن به مشتری ارائه دهند. درست مانند طراحی لوگو که هر روز به اهمیت آن افزوده میشود و هیچ چیز نتوانسته است جایگزین آن باشد، طراحی کاتالوگ و بروشور نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و هر روز گرایش های جدیدی در طراحی آن بوجود می آید و نقش بازاریابی پر رنگ و پر رنگ تر می کند.

نکات مهم طراحی کاتالوگ و بروشور

در طراحی کاتالوگ و بروشور باید به مسائل با اهمیتی توجه داشته باشید. نکات مهمی از جمله رنگ بندی، عکس های مناسب، تیترهای مناسب، فونت های مناسب و خلاقیت وجود دارند که همگی آنها باعث خواهند شد که شما بتوانید یک کاتالوگ یا بروشور زیبا و حرفه ای بسازید و به دست مشتریان یا مخاطبان خود بدهید.

در طراحی کاتالوگ و بروشور باید به عوامل مهمی توجه کنید تا بتوانید طرحی استاندارد به وجود آورید که نظر مخاطب را به خود جلب کنید و کاری کنید که او جزو مشتریان شما بشود. کاتالوگ و بروشور ها می توانند مشتریان زیادی را برایتان به ارمغان بیاورند؛ منتهی باید بدانید که آنها را چگونه طراحی کنید! در ادامه این مقاله به ذکر چند نکته ی مهم در رابطه با طراحی کاتالوگ و طراحی بروشور خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

در طراحی کاتالوگ و بروشور باید به نکات مهمی توجه داشته باشید:

رنگ بندی در طراحی کاتالوگ و بروشور

در طراحی کاتالوگ و طراحی بروشور همواره باید به رنگ بندی توجه ویژه ای داشته باشید و رنگ بندی را طبق اصولی خاص انجام دهید. معمولا در روانشناسی رنگ ها، هر رنگ معنا و مفهوم خاص خود را دارد. شما باید موضوع محتوایی که میخواهید طراحی کنید را بدانید و سپس با توجه به آن موضوع از رنگ های مناسب استفاده نمایید.

تنها به روانشناسی رنگ ها افاقه نکنید! گاهی حتی موضوع شما می تواند تناژ رنگی را مشخص کند. به عنوان مثال اگر در رابطه با طبیعت قرار است اقدام به طراحی کاتالوگ یا طراحی بروشور نمایید، می توانید از رنگ هایی مانند زرد یا سبز استفاده کنید.

استفاده از عکس های مناسب در طراحی کاتالوگ و بروشور

از عکس ها غافل نشوید. مخاطبین شما قبل از هر چیزی به عکس های کاتالوگ یا بروشور شما نگاه می کنند. اگر این عکس ها مناسب نباشند و یا کیفیت کمی داشته باشند، نمی توانید تاثیر گذاری آن چنانی از این کاتالوگ یا بروشور بگیرید. موضوع را در نظر بگیرید و با توجه به موضوع تان عکس های مناسب پیدا کنید. حتی می توانید با توجه به متنی که قرار است زیر یا روی آن عکس باشد، عکس را مشخص کنید تا به این صورت به شکل مرتبط تری عکس را انتخاب کرده باشید..

انتخاب تیترهای مناسب در طراحی کاتالوگ و بروشور

در طراحی کاتالوگ و یا طراحی بروشور به تیترها توجه ویژه ای کنید. دو نکته ی اساسی در مورد تیترها وجود دارد که باید به آنها توجه شود:

شما باید برای تیترها از کلمات مناسب و کلیدی استفاده کنید. بعد از عکسها، تیترها هستند که توجه مخاطب را به خود جلب می کنند و برای همین باید این تیترها جذاب بوده و از کلمات مناسبی در انها استفاده شده باشد.
از رنگ های مناسب و جذاب برای تیترها استفاده شود که کاملا از پشت زمینه عکس جدا باشد و به چشم مخاطب بیاید. معمولا تیتر هایی با رنگ متشابه با پشت زمینه، خیلی به چشم مخاطب نمی آیند و مخاطب به آن ها توجه نمی کند.

فونت های مناسب در طراحی کاتالوگ و بروشور

اگر قصد دارید که کاتالوگ یا بروشور طراحی کنید، پس باید از فونت های مناسب استفاده کنید. معمولا فونت های مناسب برای طراحی کاتالوگ با طراحی بروشور فونت های تیتر، نازنین، ترافیک و …. هستند که شما می توانید باز هم با توجه به موضوعی که قرار است برای آن کاتالوگ یا بروشور طراحی کنید، فونت خود را انتخاب نمایید. فونت ها هم بخشی از شکل و شمال کاتالوگ یا بروشور را در بر می گیرند و به همین جهت می بایست به شکل متناسبی انتخاب شوند.

خلاقیت داشتن در طراحی بروشور و کاتالوگ

در طراحی کاتالوگ و بروشور توجه کنید که باید از خود خلاقیت نشان دهید. هر چه خلاقیت شما در طرح های کاتالوگ ها یا بروشور ها بیشتر و مناسب باشد، برای مخاطب جذاب تر است.

با توجه به این نکات می توانید به خوبی اقدام به طراحی بروشور یا کاتالوگ نمایید. توجه به تک تک این موضوعات در طراحی اهمیت دارد و اگر به هر کدام بی توجهی کنید، بازخورد منفی اش را در آینده و پس از چاپ می بینید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باما نماس بگیرید