طراحی و چاپ لیبل محصولات

طراحی لیبل بطری آبمیوه

لیبل‌ها برچسب‌هایی از جنس‌های پلیمر، پارچه، فلز، کاغذ و… هستند که هنگام بسته‌بندی بر روی محصولات چسبانده می‌شوند. در حالت کلی فرایند توليد ليبل سبب ایجاد برچسب‌هایی در انواع و سایزهای مختلف می‌شود. این لیبل‌ها برای پاسخگویی به نیازهای متنوع مشتریان تولید شده و در اختیارآن‌ها قرار می‌گیرد. توليد ليبل بویژه زمانی که بحث بسته‌بندی کالا مطرح می‌باشد، اهمیتی مضاعف می‌‌یابد، زیرا برچسب‌ها حاوی اطلاعات بسیار مهمی درباره محصول نظیر بارکد، آدرس‌پستی، شماره‌تلفن و… می‌باشند.

در حالت کلی می‌توان گفت که امروزه صنعت توليد ليبل بسیار مهم بوده و نقش کلیدی در صنایع دارد و به عنوان اساس و پایه محسوب می‌شود. کارخانه‌ها و تولیدی‌های مختلف برای بیان مشخصات محصولات خود نیاز به این برچسب‌ها دارند تا بتوانند کالای خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به مشتری معرفی نمایند.

در حالت کلی توليد ليبل از نیازهای اصلی یک محصول به شمار می‌رود. شرکت‌های تولید‌کننده لیبل و ریبون با استفاده از دستگاه‌ توليد ليبل بسیار مجهز و پیشرفته و نیز با بکارگیری نیروی مجرب و متخصص در زمینه چاپ، طراحی، لیتوگرافی و مراحل پیش از چاپ با در اختیار داشتن امکانات و دانش پیشرفته و به‌روز اقدام به توليد ليبل و ریبون در انواع مختلف و برای مصارف متنوع می‌نمایند. در حالت کلی هرچقدر توليد ليبل باکیفیت، ممتاز و مقرون به صرفه باشد سبب افزایش رضایت خاطر و اعتماد مشتریان خواهد شد.

طراحی لیبل محصولات

وظایف شرکت‌های طراحی و چاپ لیبل و ریبون چیست

شرکت‌های تولید‌کننده لیبل و ریبون، به عنوان متولی و مجری تولید برچسب‌ها، وظیفه توليد ليبل و نیز ارائه‌ی انواع برچسب‌ها نظیر کاغذی، شیشه‌ای، پشت چسب‌دار کم‌چسب و پر‌چسب و نیز پشت چسب‌دار متالایز بسیار با کیفیت و ممتاز و در عین حال مقرون به صرفه را بر عهده دارند. برای رسیدن به این امر مهم باید در هنگام توليد ليبل با در اختیار داشتن پرسنلی مجرب و همچنین تجهیزات و ماشین‌آلات چاپ، دایکات، روتاری و برش در زمره برترین تولیدکننده لیبل و ریبون قرار بگیرند. علاوه بر موارد مطرح شده در راستای جلب رضایت مشتری، تولید کننده محصولات پشت چسب دار باید در هنگام توليد ليبل موارد متعدد دیگری را نیز مدنظر قرار دهند.

همه این موارد شامل تعیین ابعاد و قالب لیبل متناسب با ابعاد کالاها، بررسی میزان تناسب نوع کاغذ مورد استفاده برای لیبل با نوع پوشش محصول، توليد ليبل و کیفیت محصول، ساخت و تولید قالب‌های لیزری جهت سهولت امر چسباندن لیبل بر روی کالاها و نیز استفاده از ریبون های باکیفیت و متناسب با جنس محصولات می‌باشد. همچنین نکته مهم دیگری که باید در توليد ليبل مورد توجه تولیدکنندگان قرار بگیرد طراحی لیبل بر اساس اصول چاپ و بدون اشتباهات نوشتاری و نگارشی می‌باشد. در حالت کلی وظیفه تولید کننده لیبل و ریبون ارائه‌ی محصولی باکیفیت و متناسب با نیاز مصرف‌کننده می‌باشد تا بتواند در بازارهای رقابتی سبب جلب اعتماد و رضایت خاطر مشتریان شود.

دستگاه توليد و چاپ ليبل چه قابلیت ‌ها و کاربرد هایی دارد

صنعت توليد ليبل به دلیل کاربرد زیاد و پیچیدگی‌های منحصربفرد خود نیازمند تجهیزات و دستگاه توليد ليبل بسیار باکیفیت و ممتاز می‌باشد، زیرا زمانی لیبل باکیفیت استثنائی و ممتاز تولید خواهد شد که دستگاه توليد ليبل بسیار مجهز، بروز و کارآمد باشد. در این صورت برچسب‌های بسیار عالی تولید شده و در نهایت سبب جلب اعتماد و رضایت خاطر طیف وسیعی از مشتریان خواهد شد.

در حالت کلی دستگاه‌های توليد ليبل باکیفیت و پیشرفته قابلیت چاپ، دایکات، لمینت، پوشال‌برداری، چاپ و دایکات روتاری، ماشین پرس و… را دارند و در نهایت سبب توليد ليبل منحصربفرد و ممتاز می‌شوند. در یک دسته‌بندی کلی تجهیزات و ماشین‌آلات توليد ليبل با به کارگیری قابلیت‌های مذکور اقدام به چاپ انواع لیبل به صورت رول، شیت با پوشال‌برداری همزمان دایکات و لمینت می‌نمایند.

همچنین می‌توان با استفاده از یک دستگاه مجهز و به‌روز نیم‌تیغ بر روی لیبل پشت چسب‌دار متالایز انجام داد. از دیگر قابلیت‌های یک دستگاه توليد ليبل استئنائی می‌توان به تولید انواع برچسب‌های کاغذی، شیشه‌ای، پشت چسب‌‌دار متالایز و… جهت مصارف متنوع دارویی، بهداشتی، آرایشی و… اشاره نمود.

قیمت چاپ لیبل رول چگونه است

لیبل رول یکی از انواع پرکاربرد برچسب‌ها می‌باشد و به دلیل ویژگی‌های منحصربفرد این محصول روزبه ‌روز بر محبوبیت و در نتیجه خطوط توليد ليبل افزوده می‌شود. مهم‌ترین وجه تمایز لیبل رول از سایر انواع لیبل‌ها، زیبایی محصولات در هنگام استفاده از این نوع برچسب است. توليد ليبل رول با سه روش چاپ افست رول، چاپ فلکسوگرافی و چاپ هلیوگراور یا فرونقش امکان پذیر می‌باشد.

بنابراین با توجه به هرکدام از روش‌های سه‌گانه مورد استفاده در تولید برچسب، قیمت چاپ لیبل رول نیز متفاوت خواهد بود. چاپ حرفه‌ای و تجاری این لیبل‌ها ضامن کیفیت ممتاز آن‌ها هستند.

در حالت کلی این محصول توانسته باعث جلب توجه بسیاری از فعالان سرمایه‌گذاری، تکنولوژی و اقتصادی شود و یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شاخه‌های صنایع چاپ محسوب می‌شوند.

برای توليد ليبل رول ابتدا اطلاعاتی که برای چاپ بر روی محصول تعیین شده‌اند، بر روی سیلندرهای دستگاه توليد ليبل ثبت می‌شوند. در مرحله نهایی اطلاعات ثبت شده بر روی محصولاتی با جنس‌های مختلف کاغذی، کارتون، فلز و… چاپ می‌شوند. همچنین در راستای دستیابی به کیفیت بالاتر و ماندگاری بیشتر در هنگام چاپ این نوع لیبل از ریبون‌های مخصوصی استفاده می‌شود که طبیعتا سبب تفاوت در قیمت چاپ لیبل رول نسبت به سایر لیبل‌های مشابه موجود در بازار خواهد شد. در حالت کلی با توجه به افزایش میزان انتظار ما از کیفیت لیبل تولید شده، قیمت آن نیز به مراتب بیشتر خواهد بود.

غالبا خرید لیبل رول به دو صورت حضوری و اینترنتی می باشد. برای خرید اینترنتی این نوع برچسب کافی است با اطلاع کامل از قیمت چاپ لیبل رول، سایز و طرح دلخواه برچسب مورد نیاز خود را در یکی از سایت‌های تولیدکننده لیبل و ریبون ثبت نموده و در سریع‌ترین زمان ممکن برچسب‌های خود را تحویل بگیرید. در حالت کلی قیمت چاپ لیبل رول با توجه به نوع، سایز و تعداد برچسب‌های درخواستی محاسبه خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: طراحی بسته بندی

 

چه زمانی قیمت چاپ لیبل رول مقرون به صرفه‌تر است

زمانی که شما کسب و کار خود را توسعه و گسترش داده‌اید یا پروژه‌ای بزرگ را پذیرفته‌اید و دیگر لیبل‌های برگه‌ای و معمولی پاسخگوی نیاز شما نیستند زمان آن رسیده که نوع برچسب مورد استفاده خود را تعویض کنید. تولید کننده لیبل و ریبون برای شما چاره‌ی منحصربفردی اندیشیده‌اند و لیبل‌های رولی را تولید نموده‌اند. در حالت کلی با توجه به مزایای منحصربفرد این نوع پرچسب، لیبل‌های رولی برای شما مناسب‌ترین انتخاب هستند زیرا توليد ليبل همراه با کیفیت و دوام بیشتر بوده و نیز قیمت چاپ لبیل رول بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

همچنین علاوه بر صرفه‌جویی، خدمات طراحی و ظاهر این برچسب سبب افزایش فروش محصولات خواهد شد و در نتیجه تقاضا برای توليد ليبل مذکور به مراتب بیشتر از سایر برچسب‌های موجود در بازار می‌شود.

در راستای صرفه جویی اقتصادی ذکر این نکته ضروری است که لیبل‌های رولی ضایعات کمتری به جا می‌گذارند، زیرا حتما در هنگام استفاده از لیبل‌های برگه‌ای تعداد زیادی از آن‌ها را از دست داده‌اید. در حالت کلی توليد ليبل رولی با توجه به مواردی که گفتیم برای جلوگیری از هدر رفتن منابع و هزینه‌ها، استفاده از لیبل‌های رولی بسیار مطلوب و مناسب است. بنابراین استفاده از این نوع برچسب با توجه به قیمت چاپ لیبل رول، بسیار مطلوب است زیرا طرح ها و رنگ‌های چاپ شده بر روی برچسب‌ها بسیار سرزنده و دقیق به نظر می‌رسند.

در حالت کلی همانطور که در بالا به آن اشاره شد عوامل متعددی بر قیمت چاپ لیبل رول تاثیرگذار می‌باشند، به عنوان مثال کیفیت محصول چاپ شده، نوع چاپ و کیفیت آن، ابعاد توليد ليبل، نوع چسب مصرفی و… در این راستا موثر می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button