استفاده از کاتالوگ چه مزایایی دارد

کاتالوگ یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی است که صاحبان کسب و کار برای معرفی برند و محصول خود نیاز دارند از آن در کنار سایر ابزارهای و تبلیغاتی استفاده کنند.
برای تعریف حرفه ای کاتالوگ باید بگوییم شامل دفترچه ای از اطلاعات کامل محصولات و یا خدمات شرکت میباشد که مخاطب با مطالعه این دفترچه با نحوه استفاده از خدمات و مزایای استفاده از طراحی کاتالوگ آشنا میشود.

استفاده از کاتالوگ چه مزایایی دارد

کاتالوگ یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی چاپی و افلاین است و خیلی از صاحبان کسب و کار و برند برای معرفی محصولات خود از آن استفاده میکنند.
کاتالوگ مزایای بسیاری دارد که مهمترین آنها معرفی برند و شرکت، معرفی محصولات و افزایش فروش و خدمات میباشند.

برای این که تاثیرگذاری کاتالوگ بر روی مشتریان بیشتر شود بهتر است که در نحوه طراحی و انواع چاپ آن دقت کرد. در طراحی کاتالوگ عامل هایی مانند اندازه فونت، رنگ و عکس مناسب میتواند.تاثیرگذار باشد

در هنگام انتخاب فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ، بهتر است از دو یا سه اندازه فونت متفاوت استفاده کرد این کار باعث افزایش میزان تاثیرگذاری بر روی مخاطبان میشود.

در انتخاب رنگ هنگامی که میخواهید رنگ مناسبی را برای طراحی کاتالوگ انتخاب کنید که را در نظر بگیرید که رنگها میتوانند یک پل رابط بین مشتریان با محصول و برند ایجاد کنند. برای انتقال پیام برند و محصولات به مشتریان از رنگ مناسب و جذاب در طراحی کاتالوگ استفاده میشود.
انتخاب عکس کاتالوگ در انتقال پیام به مخاطب تاثیرگذار است.زمان طراحی کاتالوگ بهتر است از عکس هایی استفاده شود که بتواند پیام محصولات و خدمات را به صورت شفاف به مخاطبان انتقال دهد.

کاتالوگ ها دارای انواع و دسته بندی های مختلفی است، که مهمترین آنها میتوان کاتالوگ های علمی و هنری و فروش را نام برد.

همانطور که از اسم کاتالوگ فروش پیدا است، این نوع کاتالوگ برای معرفی و فروش محصولات و خدمات به مشتریان مورد استفاده قرار میگیرد.

شما اگر به دنبال شرکت و تیم حرفه ای هستید که طراحی کاتالوگ محصولات خود را با خیال راحت به آنها بسپارید، تیم حرفه ای شرکت جوپنزا با افرادی توانا در خدمت گذاری به شما حاضر هستند.
شما در درجه اول باید بدانید که مخاطب شما کیست

نوع صنعت یا صنف مخاطبین، گروه سنی، جنسیت، نژاد و قومیت، طبقه درآمدی و سایر اطلاعات آماری میتواند در شناسایی مخاطب و پاسخ و به سوالات دیگر کمک کند.
در وهله ی دوم باید در نظر بگیرید که شرکت تبلیغاتی و یا طراح شما چه کسی است.

انتخاب شرکت تبلیغاتی و یا طراح گرافیست مناسب میتواند دشوار باشد. بیشتر طراحان و گرافیست ها تجربه کافی و تخصص لازم در زمینه تبلیغات را ندارند و در نتیجه نمیتوانند یک کاتالوگ تاثیرگذار و کارآمد را طراحی کنند. این افراد درک درستی از حجم کار و چگونگی اجرا کردن پروژه را ندارند، و همین طور در زمان بندی کار و هم در قیمت گذاری اشتباه میکنند. شما اگر به دنبال یک شرکت تبلیغاتی حرفه ای هستید شرکت جوپنزا با افرادی نخبه و زبردست و حرفه ای در خدمت گذاری به شما حاضر هستند، با خیالی آسوده طراحی های کاتالوگ محصولات خود را به آنها بسپارید تا در نتیجه بهترین کاتالوگ ها را برای محصولات شما در اختیار مخاطبان و مشتریان قرار دهند.

در مرحله ی سوم باید بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید چقدر است

به طراح خود کمک کنید تا بهترین برنامه ریزی را برای شما انجام دهد. شما به او بگویید که چه مقدار بودجه اختصاص داده اید برای پروژه تبلیغاتی خود و به چه تعداد مخاطب قصد دارید دسترسی داشته باشید تا طراح بتواند مناسبترین پیشنهاد را به شما بدهد.

یک شرکت تبلیغاتی حرفه ای مانند وکیل شما است و هرگز خیانت در امانت نمیکند و از اطلاعات شما سواستفاده نخواهد کرد. شرکت تبلیغاتی حرفه ای جوپنزا وکیل مدافع برای شما صاحبان کسب و کار میباشد.

مرحله ی بعدی طراحی کاتالوگ

بعد از پایان مرحله برنامه ریزی، فرایند طراحی شروع میشود.

جمع آوری اطلاعات

قبل از طراحی گرافیکی، باید فهرست کاملی از همه ی محصولات، خدمات و همه ی متن های مربوط به آنها تهیه شود.و همین طور اطلاعات کامل از رزومه، پیشینه شرکت و اطلاعات تماس و هرچه که میخواهید مخاطب درباره شما بداند را آماده کنید.

برنامه ریزی مراحل طراحی کاتالوگ

تا این جای مقاله، ما سبک، رنگ، قطع کاتالوگ، تیراژ و همه ی کار طراحی را به دست آورده ایم و با داشتن این اطلاعات میتوانیم ساختار اصلی کاتالوگ و طرح کلی آن را طراحی کنیم.بقیه ی صفحه های کاتالوگ از این ساختار پیروی میکنند.

تصاویر کاتالوگ باید واقعی و باکیفیت باشند. درواقع مشتریان تصویر را می پسندند و سپس می خرند. هر چه قدر این تصاویر با کیفیت و قابل اعتماد باشند توجه بیشتری را به خود جلب میکنند و در نهایت خرید میکنند‌.

طراحی رنگ مناسب

یکی از مشخصه های اصلی هویت برند که در القای احساسات نسبت به خدمات و محصولات نام تجاری میتواند اثرگذار باشد رنگ سازمانی برند است.
انتخاب رنگ برند یک موضوع علمی است و از قواعد مهم برندسازی و زیباشناسی اطاعت میکند. بهترین فرصت برای رخ کشیدن رنگ برند در ذهن مشتریان، در چاپ برند به بخصوص در طراحی کاتالوگ های تبلیغاتی است.

پس در طراحی کاتالوگ و بروشور زیرک باشید و از تنوع رنگی بپرهیزید و فضا را باز کنید تا رنگ برند به خوبی دیده شود.

یا میتوانید بعضی از صفحات را تماما به رنگ برندتان درآورید اما با حجم خیلی کمی از نوشته.

جای مناسبی را برای طراحی لوگو و برند در کاتالوگ در نظر بگیرید. لوگو و آرم برند را روی جلد در نقاط طلایی صفحه قرار دهید و روکشی از یووی موضعی در چاپ برای نماد بصری برندتان در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button