آشنایی با اصول طراحی کاتالوگ صنعتی+اهمیت آن در کسب و کار

اصول طراحی کاتالوگ صنعتی

طراحی کاتالوگ صنعتی یکی از مشاغل جدید و امروزی است که امروزه افراد مختلفی در این حوضه در حال فعالیت هستند. از زمانی که تبلیغات و کسب و کارها به صورت نوین‌ شروع به فعالیت کردند طراحی کاتالوگ، پوستر، لوگو و غیره نیز گسترش یافت. این قبیل فعالیت ها به منظور معرفی هر چه بیشتر و بهتر یک بیزینس و کسب و کار مورد استفاده قرار میگیرد. از این رو پیشنهاد میشود چنانچه قصد راه اندازی کسب و کار دارید ابتدا یک طراح کاربلد و حرفه ای در حوضه طراحی کاتالوگ بیابید. سپس به کمک آن اقدام به تبلیغ کسب و کار خود کنید. اما اینکه طراحی کاتالوگ چگونه صورت میگیرد و چگونه بر پیشرفت کسب و کار ما تاثیر دارد در این مقاله بدان پرداخته میشود. حال اگر مایل هستید میتوانید با اصول طراحی کاتالوگ صنعتی آشنا شوید.

کاتالوگ صنعتی چیست؟

بیزینس های صنعتی یا تولیدی از طریق طراحی کاتالوگ صنعتی یا کتاب های دیجیتال اقدام به تبلیغ محصولات خود میکنند. اگر چه امروزه بسیاری از موسسات روش دیجیتال را انتخاب میکننو. اما گفتنی است که هنوز استفاده از کاتالوگ های کاغذی مرسوم است. در واقع بسیاری از صاحبان فروشگاه ها از کاتالوگ فیزیکی و کاغذی به عنوان مرجعی در دسترس و آسان برتی معرفی کالاهای خود استفاده میکنند. به همین دلیل است که کاتالوگ های صنعتی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. برای مثال وقتی به یک فروشگاه لوازم خانگی میرویم، فروشنده یک کاتالوگ از تمامی محصولات به ما ارائه میدهد. این کار به ما کمک میکند که در کمترین زمان محصول مورد نظر خود را انتخاب کنیم. حتی ممکن است خیلی زود به این موضوع پی ببریم که در فروشگاه، محصول مورد نظر ما موجود نیست.

روش طراحی کاتالوگ صنعتی

آشنایی با اصول طراحی کاتالوگ های صنعتی این امکان را به مشتری میدهد که بتواند تمامی محصولات شما را در دفتر یا خانه یا حتی مترو یا وقتی سر کار هستند ببینند و بررسی کنند. مشتریان میتوانند تمامی محصولات را باهم مقایسه کنند، قیمت ها را ببینند و با خصوصیات هر یک از محصولات آشنا شوند. جالب است بدانید که طبق تجربه و تحقیقات مختلف مشخص شده است که افراد نسبت به تبلیغات چاپی عکس العمل مثبت نشان میدهند. بنابراین کاتالوگ یکی از موثر ترین روش ها برای جذب مشتری و فروش محصول محسوب میشود. به همین دلیل هم اکثر فروشندگان از کاتالوگ ها برای فروش محصول استفاده میکنند. اما برای آنکه یک کاتالوگ بتواند روی مشتری تاثیر مثبت داشته باشد بهتر است در طراحی آن یک سری نکات رعایت شود. در ادامه به معرفی و توضیح این نکات خواهیم پرداخت.

چیدمان و اصول در طراحی کاتالوگ

 

چیدمان و اصول در طراحی کاتالوگ صنعتی نقش بسیار مهم و با ارزشی دارد. از آنجایی که مشتریان باید بتوانند خیلی راحت با کاتالوگ شما ارتباط برقرار کنند و آن را به راحتی مطالعه نمایند لازم است کاتالوگ دارای چینش درستی باشد. درواقع تمامی محصکلاتی که به یکدیگر مرتبط هستند و مشابه هستند بهتر است در یک گروه دسته بندی شوند. پس ابتدا سعی کنید تمامی محصولات مرتبط را در کنار هم قرار دهید. سپس یک تقسیم بندی درست و منطقی داشته باشید. خود را به جای مشتری قرار دهید. اینکه چه نوع تقسیم بندی برای شما راحت تر و قابل فهم است. در نهایت طرح مورد نظر را برروی کاتالوگ پیاده سازی کنید. هر چقدر در چیدن و نظم محصولات در کاتالوگ دقت بیشتری داشته باشید، میتوانید به وضوح تاثیر آن را در جذب مشتری ببینید.

معرفی کسب و کار

معمولا کارفرماها کاتالوگ را به مشتریان ثابت خود هدیه میدهند. اما در این میان گاهی لازم است به مشتریان علاقه منو خود نیز کاتالوگ هدیه دهید. از این رو بهتر است در طراحی کاتالوگ صنعتی یک بخش مخصوص با عنوان ” درباره ما ” ارائه شود. در این بخش معمولا توضیح مختصری در مورد کسب و کار داده میشود. آدرس، شماره تلفن ثابت، شماره موبایل و سایر پل های ارتباطی نیز در این بخش آورده میشور. شعب مختلف و محل اصلی بیزینس نیز در این قسمت ثبت میشود. این بخش به مشتریان کمک میکند که در صورت نیاز به راحتی به شما مراجعه نمایند. زیرل گاهی افراد محل کسب و کار و یا شماره و ایمیل را فراموش میکنند. اما همانطور که گفته شد هدف اصلی از طراحی کاتالوگ معرفی و دسته بندی محصولات است.

 

ثبت اطلاعات اولیه برای محصولات

 

گاهی برای طراحی کاتالوگ صنعتی به مشکل برمیخورید. زیرا تعداد محصولات بسیار زیاد است و ممکن است فضای کافی برای ارائه تمامب محصولات وجود نداشته باشد. در این صورت کافیست در ابتدا به جای توضیحات اضافه سعی کنید یک لیست مختصر و با توضیحات کوتاه از محصولات ارائه دهید. سپس دد نهایت عکس محصولات را به ترتیب و بر اساس لیست بیاورید. این روش بهترین روش برای طراحی یک کاتالوگ صنعتی است. اگر چه در نهایت نحوه خدمات طراحی بر عهده طراح و طبق خواست ک سلیقه کارفرما صورت میگیرد. لازم به ذکر است که سعی کنید ابتدا به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ معتبر مراجعه نمایید.در این صورت خیالتان از نتیجه نهایی کاتالوگ و از درجه کیفی و حرفه ای بودن آن راحت خواهد شد.

 

استفاده از تصاویر مناسب

در نهایت از مهم ترین نکات در اصول طراحی کاتالوگ صنعتی استفاده از تصاویر مناسب و با کیفیت است. تصاویر میتوانند تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب داشته باشند. یک تصویر باید به قدری زیبا، جذاب و گویا باشد که بتوانند سریعا مشتری را به خود جذب کند. پس دقت داشته باشید که برای عکاسی از محصولاتتان از عکاس حرفه ای استفاده نمایید. سپس به کمک یک طراح حرفه ای این عکس ها را به بهترین شکل ممکن در کاتالوگ قرار دهید. این اصل جز اصلی ترین و مهم ترین نکات در طراحی لوگو محسوب میشود. رنگ ها، تصاویر و گرافیک موجود در کاتالوگ از زیبایی های بصری آن محسوب میشوند. بنابراین لازم است دقت داشته باید که تمامی این عناصر با دقت بالا و زیبایی هر چه تمام در کاتالوگ به کار گرفته شوند.

One thought on “آشنایی با اصول طراحی کاتالوگ صنعتی+اهمیت آن در کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button