چاپ کاتالوگ

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در نهایت به فروش محصول منجر می شود، معرفی درست و اصولی محصولات است. شما با  استفاده از کاتالوگ می توانید بخش معرفی محصول را با کم ترین هزینه و راحت ترین روش ممکن انجام دهید. البته توجه داشته باشید که کاتالوگ ها نه تنها وظیفه معرفی محصول را انجام می دهند بلکه به بهترین روش ممکن کسب و کار شما را نیز تبلیغ می کنند.محصولی در اندازه های استانداردطراحی می شود که به وسیله ی آن کسب و کار ها، برند ها، ارگان ها و سازمان ها می توانند محصولات و یا خدمات خود را با جزئیات کامل به مخاطبان نشان دهند. البته لازم به ذکر است که هدف و نوع خود کاتالوگ نیز در روند طراحی و به چاپ رسید آن اهمیت دارد. به طوری که کاتالوگ های هنری به خدمات طراحی و رنگ بیشتر نیاز دارد؛ کاتالوگ های علمی به متن بیشتر، عکس های با کیفیت و همچنین طراحی سبک تری احتیاج دارد؛ در نهایت کاتالوگ های معرفی محصول و خدمات هستند که طراحی کمتری از کاتالوگ هنری دارند و معمولاً ارزان تر از آن دو نوع دیگر هستند.

چاپ کاتالوگ دیجیتال

کاتالوگ های کاغذی برای مخاطبانی است که در دنیای واقعی و به صورت فیزیکی با شما در ارتباط هستند. اما تعدادی از مخاطبان هستند که از طریق فضای مجازی مانند وبسایت، شبکه های اجتماعی و … شما را دنبال می کنند، پس شما هم باید برای این افراد کاتالوگی در نظر بگیرید که به آن کاتالوگ دیجیتالی می گویند. منظور از کاتالوگ دیجیتالی، فایلی است که اکثراً با فرمت پی دی اف بوده و به این شکل در اختیار مشتری و مخاطب شما قرار می گیرد تا افراد با دانلود کردن آن بتوانند محصولات شما را مشاهده نمایند.

 

اطلاعات چاپ کاتالوگ

 

اطلاعات روی جلد کاتالوگ

  • عکس های با کیفیتی از محصولات قرار دهید.
  • قیمت کالا و یا خدمات.
  • روش و طرز استفاده از محصولات.
  • کشور سازنده محصول.
  • قابلیت های محصولات.
  • شرکتی که کلا ها را گارانتی کرده است.
  • رنگ بندی هایی که موجود دارید.
  • اگر کاتالوگ شما مربوط به صنعت پوشاک و یا مد می باشد، سایز بندی و رده سنی آن ها را یادداشت نمایید.
  • اگر کاتالوگ شما هنری است، بهتر است از ایده و یا موضوع الهام بخش خود هم صحبت کنید.
  • اگر کاتالوگ شما علمی است، باید منابع اطلاعاتی خود را در پایان کاتالوگ معرفی نمایید.
  • نام شرکت و یا برند را در هر صفحه حتماً درج نمایید.
  • حوضه فعالیت و اطلاعات آن برند و یا شرکت را در صفحه اول قرار دهید.
  • اگر سفارش دهنده کاتالوگ شما کارخانه دار است، میتوانید از محیط کارخانه و خط تولید محصولات نیز تصاویری قرار دهید.
  • روش های ارتباط گرفتن افراد با آن برند را هم درج نمایید ( آدرس کارخانه و یا شرکت، آدرس سایت، شماره تلفن، شماره همراه و …)
  • اگر شرکت، سازمان و یا برند طرف قرار داد شعار تبلیغاتی داشت، حتماً یادداشت نمایید.
  • مجوز ها و یا تائیدیه های لازم و مهم مثل تائیدیه سازمان غذا و دارو و یا تا مجوز سازمان بهداشت و درمان کشور را درج کنید.

 

روش چاپ کاتالوگ

 

انواع روش های چاپ کاتالوگ:

برای به چاپ رساندن کاتالوگ خود می توانید از دو روش چاپ افست و چاپ دیجیتال استفاده کنید. البته لازم به ذکر است این روش ها برای به چاپ رساندن کاتالوگ های کاغذی می باشد و اگر کاتالوگ دیجیتالی دارید باید تمام تمرکز خود را فقط روی طراحی قرار دهید. ما در ادامه تعدادی از مزایای این دو روش را برای شما آورده ایم:

چاپ افست

  • کیفیت و وضوح بالای تصاویر و همچنین تثبیت و ماندگاری زیاد انواع رنگ ها روی کاغذ.
  • سرعت بالای این روش در فرایند چاپ بسیار حائز اهمیت است.
  • با تولید باطله و زباله کمتر، بسیار به حفظ و نگهداری از طبیعت کمک می کند.
  • بسیار در چاپ هایی با تیراژ بالا مقرون به صرفه می باشد.
  • تنوع در کاغذ های مورد استفاده برای چاپ.

 

چاپ دیجیتال

  • سرعت چاپ بالا در هر مقدار تیراژی.
  • با توجه به کارایی های آن و نیز تیراژ های قابل چاپ با روش چاپ دیجیتال، این روش بسیار مقرون به صرفه می باشد.
  • هزینه های چاپ به میزان تیراژ چاپ بستگی ندارد.
  • تنوع سطح چاپ در روش چاپ دیجیتال بالا می باشد.
  • در روش چاپ دیجیتال می توان در طرح و داده، تغییراتی را به دل خواه انجام داد.
  • کیفیت بالا و واضح بودن رنگ و تصاویر، از ویژگی های بارز چاپ دیجیتال می باشد.
  • کار کردن با دستگاه ها و چاپگر های این روش آسان است.
  • تیراژ های پایین تا تیراژ های متوسط را می توان با این روش به چاپ رساند.
  • اگر طرح شما از تعداد رنگ بالایی برخوردار است، ما چاپ دیجیتال را به شما پیشنهاد می دهیم.

البته لازم به ذکر است که بعضی از تکنیک های مورد استفاده در چاپ مانند روکش یو وی موضعی، طلا کوبی و … مختص به چاپ افست می باشند.

روکش های مورد استفاده برای کاتالوگ:

  • روکش سلفونی: روکشی نازک و البته قابل انعطاف که به منظور جلوگیری از خراش و ضربه بر روی محصولات چاپی چسبانده می شود. لازم به ذکر است که این روکش های سلفونی بیشتر برای برگه های گلاسه که در چاپ کاتالوگ ها و یا بروشور ها استفاده می شوند، کاربرد دارند.
  • روکش سلفون طرح دار: برای طرح های خاص و یا طرح هایی که کاملاً شخصی سازی شده اند، استفاده می کنند.
  • روکش سلفون مات: برای طرح هایی که احساسی موقر و جدی دارند، کاربرد دارد.
  • روکش سلفون براق: به منظور درخشندگی و براق کردن طرح از سلفون براق استفاده می کنند.
  • روکش ورنی: بع علت تنوع بالا در طرح و نقش و همچنین مقرون به صرفه بودن آن به یکی از محبوب ترین و پرکاربرد ترین های بازار بدل شود. از روکش ورنی به منظور جلا دادن و جلوگیری از خراش، آسیب و ضربه استفاده می شود.
  • روکش ورنی توکار یا حرارتی: ورنی های توکار را به نسبت های مشخصی با مرکب ترکیب کرده و بعد روی کاغذ به چاپ می رسانند. از این نوع روکش برای جلد های کتاب، بروشور و … استفاده می کنند.
  • روکش ورنی روکار یا سرد: این نوع روکش هم بعد از چاپ از طریق فرایند هایی روی کاغذ قرار می گیرد.
  • یو وی ( UV): نوعی روکش برای که محصولات چاپی کاربرد دارد که برای خشک کردن سطح آن ها از اشعه ماورای بفش استفاده می کنند. این نوع روکش به دلیل به سرعت بالای خشک شدن مرکب، امکان انجام عملیات جدید، مقاومت و ثبات سطوح چاپی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
  • یو وی موضعی ساده: این نوع روکش از برجشتکی های کمتری نسبت به دیگر روکش های یو وی دارد.
  • یو وی موضعی شنی: برای این نوع روکش درجه حرارت را به گونه ای تنظیم می کنند تا طرح در پایان کار به صورت شن ریزه به نظر بیاید.
  • یو وی اکلیلی: همانند روگش ها شنی و با همان ساز و کار درست می شود ولی با این تفاوت که در پایان کار طرح به صورت اکلیلی به نظر می آید.
  • لمینیت: در این روش نوع روکش محصول را بین دو لایه ی نازک و البته پلاستیکی مات و شفاف قرار می دهند تا بتوانند دوام آن را بالا تر برند.
  • لمینیت سرد: در این روش یک لایه نازک پلاستسکس با استفاده از چسب و مواد دیگر روی محصول قرار می دهند. از این روکش برای محافظت از محصولات و افزایش زیبایی بصری کار های هنری مورد استفاده قرار می گیرد
  • لمینیت حرارتی: در این روش پوشش های پلاستیکی به کمک حرارت روس محصول چاپی کشیده می شود. لازم به ذکر است که این نوع روکش به دو صورت مات و شفاش قابل سفارش است.

 

اندازه استاندارد کاتالوگ

کاتالوگ ها نیز مانند سررسید های تبلیغاتی اندازه هایی استاندارد دارند که طبق آن اندازه ها طراحی و بعد در چاپخانه ها به چاپ می رسند. البته لازم به ذکر است که این اندازه ها می تواند با توجه به نظر و سلیقه شما تغییر کند و شخصی سازی شود، اما به طبع قیمت بالاتری نیز دارند.

  • اندازه کاتالوگ های A4: 21 در 29 سانتی متر.
  • اندازه کاتالوگ های A5: 21 در 14 سانتی متر.
  • کاتالوگ های پالتویی: 12 در 17 سانتی متر.
  • کاتالوگ های خشتی کوچک: 19 در 19 سانتی متر.
  • کاتالوگ های خشتی بزرگ: 23 در 23 سانتی متر.
  • اندازه کاتالوگ های وزیری: 21 در 17 سانتی متر.

انواع صحافی کاتالوگ:

  • صحافی منگنه: با استفاده از همان منگنه های عادی که بسیار هم مقاوم هستند می توان کاتالوگ هایی با برگه های کم، نازک و سبک محکم در کنار هم نگه داشت. این نوع صحافی از ارزان ترین و راحت ترین نوع صحافی ها محسوب می شود.
  • صحافی منگنه لوپ: این نوع منگنه ها از لحاظ کارایی و کارکرد دقیقا همانند منگنه های معمولی عمل می کنند و تفاوت آن ها بستر در ظاهر می باشد. این نوع منگنه ها ظاهری زیبا تر به کاتالوگ شما می دهد.
  • صحافی چسب گرم: این نوع صحافی بیشتر برای محصولاتی با تعداد برگه های بالا مانند کتاب ها کاربرد دارد. اگر قصد داشتن کاتالوگی کتاب یا کتابچه مانند را دارید این نوع صحافی را به شما پیشنهاد می دهیم.
  • صحافی سیمی: به دلیل فنر هایی که به صورت تکی و یا دوتایی بین سیم ها قرار می دهند، این روش صحافی بسیار مستحکم تر از دیگر روش های صحافی می باشد.
  • صحافی دوخت: این روش همانند صحافی چسب گرم بیشتر برای محصولاتی با تعداد برگه بالا استفاده می شود.

 

کاتالوگ استاندارد

ویژگی های کاتالوگ استاندارد:

  • از ابعاد های استاندارد استفاده شده است.
  • طراحی خاص و جدید.
  • کپی نبودن.
  • استفاده از کاغذ های با کیفیت.
  • داشتن محتوایی درست و کاربردی.
  • اصول نگارشی و را رعایت کردن.
  • کیفیت چاپ بالا.
  • استفاده از رنگ های مناسب.
  • استفاده از عکس های با کیفیت.
  • دیزاین و طراحی صحیح و اصولی صفحات.
  • قرار دادن مطلب به صورت درست و اصولی در صفحات.
  • استفاده از صحافی مناسب با توجه به تعداد صفحات و همچنین نوع کاتالوگ.
  • استفاده از روکش مناسب برای صفحات کاتالوگ.

مزایای کاتالوگ دیجیتال

هر فردی برای موضوعی و هدفی کاتالوگ دیجیتال را طراحی و به چاپ می رساند. ما در ادامه تعدادی از دلایلی که کاتالوگ را برای افراد مختلف مهم می کند و همچنین مزایای آن را برای شما آورده ایم. با ما همراه باشید.

  • اطلاعات را بدون نیاز به مراجعه حضوری در اختیار او قرار می دهد.
  • با داشتن عکس و تصویر تمامی اطلاعات در اختیار مشتری قرار می گیرد.
  • هر کاتالوگ می توانند تا مدت ها برای شما مشتری جذب نمایند.
  • امکان خرید آنلاین و غیر حضوری را فراهم می آورد.
  • افراد نه تنها با اطلاعات و جزئیات محصول آشنایی می یابند بلکه با وجود عکس از ویژگی های ظاهری او نیز ارتباط بر قرار می کنند.
  • باعث افزایش اعتبار آن برند در برابر مشتری می شود.
  • فروشندگان محصولات می توانند اعتماد مشتری را به دست بیاورند.
  • افراد می توانند به راحتی محصولات را با هم مقایسه نمایند.
  • یکی از تبلیغات های موثر در صنعت بازاریابی می باشد.
  • امکان رساندن اطلاعات به تعداد افراد زیاد را فراهم می کند.
  • اگر بتوانید کاتالوگ دیجیتال خلاقانه طراحی کنید، امکان توجه افراد را نیز بالا می برید. که این موضوع خود از دلایل اهمیت کاتالوگ های خلاقانه ات.
  • می تواند به عنوان مرجع اطلاعاتی مورد استفاده قرار گیرد. (کاتالوگ های علمی)
  • می تواند عقیده و طرز تفکر طراح را بیان کند. (کاتالوگ های هنری)