بازسازی لوگو و آرم چقدر میتواند در رونق کسب و کار شما تاثیرگذار باشد

طراحی لوگو

همانطور که امروزه داشتن لوگوی حرفه ای یک اصل برای شروع تمام فعالیت ها به شمار می آید، بازسازی یا به روز رسانی آرم و لوگو نیز یکی از مهمترین دغدغه های شرکتهای بزرگ در سرتاسر دنیا می باشد. همیشه دلیل بازسازی لوگو، بهره نبردن از لوگوی مناسب اکنون نیست.

گاهی اوقات بنا به دلایل ویژه، صاحبان تجاری بزرگ با لوگوهای مطرح و قدرتمند نیز نیاز می بینند تا تغییراتی در لوگوی شرکت بوجود بیاورند و آنرا بازسازی کنند. به روز بودن و جهانی فکر کردن مبنای کار چنین شرکتهایی است.

ممکن است لوگوها در شرایط خاصی نیاز به بازسازی و یا طراحی دوباره داشته باشند.

این اصل مهم به بالاتر بردن ارزش برندها کمک می کند. لوگوهای خوب ماندگار هستند اما گاهی صاحبان شرکتهای بزرگ برای اینکه لوگوهای خوبشان بیشتر ماندگار بماند، تصمیم می گیرند تغییرات هرچند کوچکی در آن بوجود آورند و آنرا تازه تر جلوه دهند.

شرکت جوپنزا با داشتن طراحان حرفه ای در این زمینه در خدمت گذاری به شما برای بازسازی آرم و لوگو شرکت شما حاضر است.

بازسازی لوگو

۵ نکته برای تغییر در طراحی لوگو لازم است؛

لوگوها هم دارای طول عمر هستند و پس از مدتی به تغییر و اصلاح نیاز پیدا می کنند. یکی از ویژگی های بازاریابی آنلاین این است که بطور مداوم باید به روزرسانی شود.

حتی اگر تغییراتی که در لوگو انجام می شود، ظریف و ریز هم باشد، می توانند هویت شرکت را در چشم مصرف کننده حفظ کند.  با توجه به نکات زیر میتوانید به بهترین شکل لوگوی شرکتتان را تغییر دهید.

۱-سن لوگو

اولین و مشخصه ترین ویژگی که در طراحی لوگو عنوان می شود، سن است. به این معنا که لوگو چه زمانی طراحی شده و آخرین زمان بروزرسانی آن چه تاریخی بوده است؟ همه کسب و کارها برای لوگوی خود یک شعار و نام انتخاب می کنند.

اما هیچ برندی نمی تواند برای همیشه به حیات خود ادامه دهد. یکی از ابزارهای مهم در بازاریابی، تغییرات لوگو می باشد. در واقع برندهای تجاری در دوره های زمانی مشخص باید احیا شوند.

شاید بخواهید لوگو را بروزرسانی کنید، اما نمیخواهید مخاطبان اطلاعات خود را نسبت به لوگوی قبلی از دست بدهند. برای همین تغییرات کوچکی در لوگو ایجاد کنید.

شرکت گوگل در سال ۱۹۹۸ اقدام به طراحی لوگو کرد. با این وجود هر ۵ سال یکبار لوگوی خود را تغییر می دهد. این شرکت با تغییرات متناوب و مداوم سعی دارد تا ضمن نگهداشتن مخاطب ها، لوگو را نیز بروزرسانی کند.

اگر به برندهایی نگاه کنید که مدت زمان طولانی بروزرسانی نشده اند، خواهید دید که از چشم مخاطب می افتند. به طور طبیعی شرکت ها و صنایع بزرگ نیاز دارند تا لوگو برند تجاری خود را در دوره های زمانی مشخص تغییر دهند.

۲-گرایش و سبک لوگو

در واقع سبک طراحی لوگو به طور مداوم در حال تغییر است. اگر میخواهید لوگوی خود را بهترین شکل ممکن بروزرسانی کنید، باید به روندهای جدید توجه داشته باشید تا لوگو مدرن شود.

۳- پیچیدگی لوگو

دنیای دیجیتال به بخش مهمی از زندگی ما تبدیل شده است. شرکت ها سعی می کنند با تغییر علائم تجاری خود منطبق با اصول بازاریابی آنلاین، مخاطبان بیشتر را به سمت خود جذب کنند.

در بازاریابی آنلاین، لوگوهایی که روی وب سایت یا صفحه فیسبوک قرار می گیرند، به طراحی و اصلاح مجدد نیاز دارند. اغلب لوگوهایی که به صورت پیچیده طراحی می شوند، دارای جزئیات زیادی هستند که فهمشان را برای مخاطب دشوار می کند. حال اگر میخواهید لوگو را به دور از پیچیدگی بروزرسانی کنید، بهتر است سادگی را رعایت کنید.

۴-تغییرات لوگو

اگر شرکت شما در حال تجربه تغییرات ساختاری است، این یک فرصت بزرگ برای تغییر لوگو و برند تجاری است.

اینکه در شرکت بخش جدیدی ادغام شده باشد و یا پیشرفت عمده ای در آن صورت گرفته باشد، می تواند تعیین کننده نوع تغییرات و اصلاح لوگو باشد. برخی از لوگوهای شرکت های تجاری بزرگ، نشان از ادغام و یا اضافه شدن بخش های جدید به شرکت دارد. زمانی که شرکت تجربه این چنینی دارد، بهتر است از سه روش زیر استفاده شود:

۱-ادغام با شرکت های بزرگتر

اگر شرکت فعلی با یک شرکت بزرگتر ادغام شده است، بهتر است لوگوی شرکت بزرگتر بیشتر استفاده شود.

۲- ترکیبی

در این روش دو شرکتی که با هم ادغام شده اند، لوگوهای آنها به یک اندازه در هم ترکیب می شود. رنگ، نام و شکل ساختاری لوگو در لوگوی جدید به یک اندازه استفاده می شود.

۳-نام تجاری جدید

گاهی دو شرکت از ابتدای کار با یکدیگر ترکیب می شوند. هویت این دو شرکت جدید است و بنابراین باید از المان لوگوهای آنها به شکل منطقی استفاده شود. حتی اگر لازم باشد یکی از لوگوها مد نظر قرار بگیرد. کوچکترین تغییرات هم می تواند در طراحی مجدد لوگو موثر واقع شود.

۴-طراحی لوگو

اگر شرکت خود را تازه راه اندازی کرده اید، در ابتدا ممکن است هیچ منبع اختصاصی برای طراحی لوگو نداشته باشید. در این صورت باید برای طراحی لوگو بهتر است از یک آماتور استفاده کنید.

او با نگاه حرفه ای خود می تواند تمامی پارامترهای لازم جهت طراحی لوگو را پیدا کند. اما در عین حال می توانید از لوگوهای قدیمی هم که با موضوع فعالیت شما یکسان است، استفاده کنید. تغییر و بازسازی لوگو مشابه نیز راه حل خوبی است.

بهترین تصمیم، انتخاب بهترین طراح لوگو است. طراحان زبردست شرکت جوپنزا قادر هستند به بهترین نحو آرم و لوگو شرکت شما را بازسازی و تغییر دهند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باما نماس بگیرید