همانطور كه امروزه داشتن لوگوی حرفه ای یک اصل مهم برای شروع تمام فعالیت ها به حساب می اید، بازسازی لوگو یا به روز رسانی لوگو هم یكی از مهمترین دغدغه های شركتهای بزرگ در سرتاسر دنیا می باشد. همیشه دلیل بازسازی لوگو، بهره نبردن از لوگوی مناسب فعلی نیست.
بعضی اوقات به دلایلی، صاحبان تجاری بزرگ با لوگوهای مطرح و قدرتمند هم نیاز می بینند تا تغییراتی در لوگوی شرکت بوجود بیاورند و آن را بازسازی کنند. به روز بودن و جهانی فكر كردن نظریه شرکتهای بزرگ است.
ممكن است لوگوها در شرایط خاصی نیاز به بازسازی و یا طراحی دوباره داشته باشند.
این امر مهم به بالاتر بردن ارزش برندها کمک می کند.
لوگوهای خوب ماندگار هستند اما گاهی صاحبان شرکتهای بزرگ برای اینکه لوگوهای خوبشان بیشتر ماندگار بماند، تصمیم می گیرند تغییرات هرچند کوچکی در آن بوجود آورند و آنرا تازه تر نشان دهند.
علت اصلی بازسازی لوگو
دلایل زیادی برای بازسازی لوگو وجود دارد اما مهمترین دلیل آن رشد و تکامل سیستم و تغییر در سیاست های برند است.
همچنین تغییر ذائقه و سلیقه ی جامعه ی مخاطب، طراحی لوگو توسط افراد غیر متخصص، عدم ارتباط و پیچیدگی طراحی برای انتقال مفهوم و عدم تفکیک مرز رنگ های به کار رفته شده در لوگو را می توان از دیگر دلایل نیاز به بازسازی لوگو دانست.
اگر به تازگی شرکت خود را راه اندازی کرده اید می توانید از تغییرات یا نوسازی لوگو های مشهور برای خود استفاده کنید تا زمانی که بتوانید بر اساس فعالیت های شرکت خود یک لوگوی منحصر به فرد داشته باشید.
فرقی نمی کند که لوگو یا آرم تجاری یک برند چقدر موفق است بلکه لوگو هم تاریخ مصرف دارد و بعد از مدتی نیاز است آن را تغییر دهید.
مراحل بازسازی لوگو
۱. داشتن دلیل منطقی برای تغییر در لوگو
۲. بازنگری مجدد برند
۳. طراحی لوگو به عنوان یک سرمایه گذاری بزرگ
۴. بازسازی تمام ابزارهای تبلیغاتی که لوگو در آن درج شده است.
۵. ارائه لوگو و تبدیل قابل لمس برای مخاطبین
نکات مهم در هنگام بازسازی و طراحی لوگو
هنگام بازسازی لوگو باید دقت داشته باشید که در طراحی لوگو هویت و موجودیت اولیه ی لوگو از بین نرود، رنگ سازمانی برند تغییر نکند و یا خیلی کم تغییر کند، به طوری طراحی کنید که قابلیت درج بر روی کاتالوگ و بروشور وغیره را داشته باشد.
و همین طور سعی کنید تغییراتی که انجام میدهید طبق آخرین تغییرات استانداردها باشد و نیاز صاحب لوگو را برطرف کند.
و نکته بسیار مهم دیگری که در بازسازی و طراحی لوگو باید به آن توجه داشت، این است که از کپی برداری از لوگوهای معروف دنیا خودداری کنید و نظر دیگران را در مورد لوگوی جدید بپرسید.
طراحی لوگو مهمترین بخش تجاری هر کسب و کاری
ایجاد یک لوگو می تواند یکی از مهمترین پر فشار ترین قسمت های راه اندازی یک نام تجاری و یا کسب و کار باشد. این اولین چیزی است که مردم متوجه آن میشوند، و باید بدانید که برند و فعالیت شما توسط لوگوی شما قضاوت می شود.
طبق تحقیقات انجام شده، در یک شرکت بزرگ طراحی گرافیک لوگو باید فریبنده باشد تا مخاطب خود را درگیر فکر کردن کند.
نقش مهم گرافیک در لوگو
گرافیک در لوگو نشان می دهد که چگونه فونت ها می توانند احساسات خاصی را ایجاد کنند، و همچنین نشان می دهد که چگونه برخی از لوگوهای خلاقانه از فضای منفی برای اضافه کردن عناصر اضافی به لوگو های خود استفاده می کنند و در بکگراند ذهن مخاطبانش این لوگو ماندگار تر خواهد شد.
هیچ وقت از تغییر دادن لوگو و بازسازی لوگو نترسید.
چرا هر شرکت و صاحب برندی نیازمند بازسازی لوگو میباشد
لوگو ها دارای طول عمر هستند و پس از مدتی بهتر است دوباره آنها را طراحی کنیم. مهم نیست که تغییرات انجام شده در لوگو تا چه اندازه ظریف و ریز باشد اما در هر صورت باید در لوگوی جدید پیاده شود تا مخاطب جدید را بیشتر به خود جذب کند.
لوگو دارای تاریخ مصرف می باشد و بعد از مدتی که از تاریخ طراحی آن گذشت نیاز است که دوباره طراحی شود.
در اینجا نکته مهم این است که این تغییرات نباید طوری باشد که برای مخاطب ناشناخته باشد.
زمان مناسب برای بازسازی لوگو
بهتری زمان برای بازسازی لوگو خود، اگر شرکت شما در حال انجام تغییرات ساختاری است بهترین زمان، همان موقع است و نوع تغییر بستگی به تغییر شرکت دارد، به عنوان مثال اگر شرکت شما با شرکت دیگری ادغام شده است یا اینکه پیشرفت مهمی در آن صورت گرفته است.
هنگام ادغام شدن بخش های جدید به شرکت بهتر است از سه روش که در ادامه میگوییم، در طراحی لوگو استفاده کنید. اول اینکه اگر شرکت با شرکت بزرگتری ادغان شده است بهتر است در طراحی لوگو بیش تر از شرکت بزرگ استفاده شود.
دوم اینکه اگر از لحاظ قدرت و محبوبیت شرکتها در یک سطح میباشند؛ به یک اندازه در لوگو از هر دو شرکت استفاده شود.
و سومین مورد استفاده کردن از یک نام تجاری جدید برای شرکت ادغام شده است که می تواند تاثیر بهتری بر مخاطب و کاربر داشته باشد.