طراحی رابط کاربری یا طراحی UI سایت

طراحی رابط کاربری

مهمترین ویژگی هر محصول، قابل استفاده بودن آن است. طراحی رابط کاربری در طول تاریخ سابقه دارد. هر محصولی که تولید میشود، قطعا باید قابل استفاده باشد و رابط کاربری داشته باشد.

نکات مهم در طراحی رابط کاربری

زمانی که ظاهر وب سایت شما، طرحی مرتب، جذاب و در عین حال ساده و با رعایت اصول و استانداردهای طراحی پیاده سازی شده باشد، مخاطب خود به خود جذب وب‌ سایت شما میشود و مشغول استفاده از خدمات طراحی شما یا مطالعه مطالبتان میشود.

اما برعکس هم صادق است. اگر طرح وب سایتتان نتواند در چند ثانیه اول مخاطب را درگیر خود کند، قطعا شانس ارائه خدمات به او، به صفر می‌رسد. جدا از سلیقه طراح در طراحی رابط کاربری وب‌سایت، یک سری نکات اصولی هم وجود دارد که باید در هر طراحی مدنظر گرفته شود. که در ادامه به انها میپردازیم.

نکات اصولی در طراحی وب سایت

شناخت کاربر، رعایت استانداردها و الگوهای ذهنی که کاربر با آن‌ها آشنا است، صحبت کردن به زبان کاربر، ارائه اطلاعات مفید در قالبی ساده، کنترل کردن کاربر به سمت چیزی که می‌خواهیم ارائه دهیم، طبقه بندی اطلاعات مورد نیاز برای ارائه ارتباط معنایی بخش‌های مختلف طرح با یکدیگر، عدم اجبار مخاطب به کاری، استفاده از عناصر زیبایی شناختی و غیره.

با رعایت این موارد و اصول های دیگر، قطعا طرح شما، طرحی جذاب، مخاطب پسند و پایدار خواهد بود که کاربر به راحتی با آن ارتباط برقرار میکند و می‌تواند با سایت تعامل برقرار کند.

چگونگی طراحی گرافیک اختصاصی برای سایت شرکتی

طراحی گرافیک یک وب سایت، یکی از بخش های مهم در مراحل طراحی سایت می باشد. در طراحی سایت شرکتی داشتن یک گرافیک اختصاصی می تواند کمک زیادی به آشنایی کاربران ورودی وب سایت شما با کسب و کارتان داشته باشد .

مزایای گرافیک اختصاصی برای طراحی سایت شرکتی

استفاده کردن از گرافیک تخصصی در وب سایت شرکتی شما، برتری تان را نسبت به رقبای کاری تان افزایش میدهد. با بهره گیری از گرافیک مناسب برای سایت شرکتی، میتوانید مشتری بیشتری جذب کنید پس طراحی وب سایت شما در سایت جوپنزا با قالب اختصاصی صورت میگیرید که برای آن کار طراحی گرافیکی مناسبی برای شما ارائه میدهد.

استفاده از طراحی گرافیک اختصاصی در طراحی سایت شرکتی

هر سازمانی بر مبنای فعالیتهایش نسبت به طراحی سایت شرکتی خود اقدام میکند و بر اساس خدماتش طرحی برای سایت خود در نظر میگیرد برای همین خواهان طراحی وب سایتی کاملا اختصاصی است. مجموعه جوپنزا از ایده شرکتها حمایت میکند و آن را بر اساس خواسته نماینده شرکت پیاده می کند. همچنین برای شرکت ها پیشنهاداتی هم ارائه میکند تا بتوانند تصمیم گیری مناسبی داشته باشند.

گرافیک سایت شرکتی در سئو وب سایت چقدر تاثیرگذار است

یکی از گزینه های مهم در تجارت الکترونیک، بهینه سازی وب سایت و طراحی لوگو است. سئو برای موتورهای جستجو، راهکاری میباشد برای رساندن رتبه وب سایت شما در بالاترین نتایج جستجوی گوگل.
برای انجام سئو سایت فاکتورهای بیشتر از دویست مورد قابل ملاحظه وجود دارد از جمله نگه داشتن کاربر در وب سایت به مدت طولانی تر. از موارد دارای جذب کاربر، نوع و نحوه طراحی گرافیک یک سایت است.

کاربر زمان ورود به سایت، صفحه اول آن را ملاحظه میکند و به سرعت درباره ی ماندن یا خارج شدن شان از آن سایت تصمیم میگیرند. برای همین طراحی گرافیک سایت شرکتی شما باید برای این پنج ثانیه مهم، بهترین ایده را پیاده کند تا کاربر را راضی به ماندن در سایت کنود.

تفاوت طراحی گرافیک و طراحی رابط کاربری

به دلیل وجود کلمه طراح یا طراحی، گاهی وقت ها رابط کاربری زیرمجموعه هنر و دیزاین قرار می‌گیرد. بزرگترین دانشگاه‌های جهان، مثلا ام آی تی، طراحی رابط کاربری را در شاخه علوم کامپیوتر ارائه می‌کنند.

کسی که رابط کاربری طراحی می‌کند، باید با اصول گرافیک آشنایی داشته باشد. با این حال، هدف اصلی اش طراحی یک نرم‌افزار یا یک وب سایت زیبا نیست. بلکه می‌خواهد محصولی طراحی کند که کاربران بتوانند به آسانی از آن استفاده کنند و به هدف خود برسند.

در حقیقت طراح UI از اصول گرافیک و زیبایی‌ شناسی در راستای ایجاد کاربری آسان استفاده می‌کند. مثلا برای این که یک گزینه به راحتی در معرض دید کاربران قرار بگیرد، از یک رنگ خاص در طراحی آن استفاده می‌کند.

طراحی گرافیک خوب یعنی سایت یا نرم‌افزار باید زیبا باشد، طراحی UI خوب یعنی کار با نرم‌افزار باید ساده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button