آشنایی با نکات تخصصی طراحی لیبل محصولات خانگی

نکات طراحی لیبل محصولات خانگی

ما در این مقاله قصد داریم که شما را با نکات طراحی لیبل محصولات خانگی آشنا کنیم. تا شما بتوانید بهترین انتخاب را در میان تمامی مدل های یک محصول خانگی داشته باشید. در زمان خرید و مقایسه محصولات خانگی دقت کردن به نمودار ها و متن های چاپ شده روی لیبل آن محصول امری ضروری است. چرا که این برچسب ها به ما اطلاعات مفیدی را نشان می دهند. این اطلاعات می توانند شامل موارد زیر باشند: نحوه روشن کردن دستگاه، لوگوی شرکت، نمودار مصرف و برچسب انرژی. در میان همه این اطلاعات، چاپ لوگو ک برچسب انرژی بیشترین اهمیت را دارد. زیرا اولا لوگو در برند سازی اهمیت زیادی دارد و دوما برچسب انرژی نشان می دهد که محصول چه مقدار از انرژی را تلف می کند. در ادامه مقاله، به توضیحاتی درباره خدمات طراحی می پردازیم.

 

کاربرد برچسب انرژی

 

برچسب انرژی به لیبلی گفته می شود که میزان بهره وری دستگاه را با استفاده از حروف A تا G مشخص می کند. که حرف A نشان دهنده بیشترین میزان بهره وری محصول است. و حرف G این را نشان می دهد که دستگاه در بدترین حالت مصرف انرژی بوده و میزان اتلاف انرژی در آن زیاد است. پس نتیجه می گیریم، خرید محصولاتی که دارای نشان A هستند بهتر است. اما در سال های اخیر محصولاتی هم راهی بازار شده اند که بهره وری بالاتری دارند. برای این محصولات از نشان های A+ و A++ و A+++ استفاده می شود. که علامت A+++ نشان دهنده بالا ترین میزان بهره وری محصول است. در بخش بعدی اثراتی که محصول مورد نظر روی محیط زیست می گذارد را بیان می کنیم. که خود بخشی از نکات طراحی لیبل محصولات خانگی می باشد.

 

اثرات محصول بر محیط زیست

 

شما می توانید با مشاهده لیبل انرژی قرار گرفته بر روی محصول دلخواهتان، به اندازه اثرات مخرب آن بر محیط زیست پی ببرید. هر چه دستگاه بهینه تر مصرف کند، به طور غیر مستقیم، نفت کمتری سوزانده می شود و هوا کمتر آلوده می شود. در ادامه دلیل آن را با ذکر مثال هایی خواهیم گفت. به عنوان مثال بخاری را در نظر بگیرید. به طور معمول بخاری ها کمترین میزان بهره وری را دارند که در برچسب انرژی آن ها نیز مشهود است. بخاری، گاز زیادی میسوزاند تا خانه یا محل کار شما را گرم کند و در مقابل خیلی از انرژی را به روشنایی تبدیل می کند. برای مثال دوم می توان به ماشین لباسشویی اشاره کرد.ماشین لباس شویی با توجه به چاپ کارت گارانتی با انرژی برق کار می کند. اما در ایران بیشتر، برق بوسیله سوزاندن سوخت های فسیلی تولید می شود. در اینجا یکی دیگر از نکات طراحی لیبل محصولات خانگی را تشریح کردیم.

 

لیبل محصول و صرفه جویی در انرژی

 

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، لیبل یا همان برچسب انرژی مهم ترین بخش در طراحی لیبل محصول خانگی است. و در زمان طراحی لیبل باید به چاپ این اطلاعات در مورد میزان مصرف انرژی توجه کنید. زیرا امروزه اکثر مشتریان می دانند که چه محصولی انرژی را بصورت بهینه مصرف می کند و تمایل دارند که همان را خریداری کنند. در بیشتر مواقع قرار دادن این لیبل بر روی محصولات اجباری است و عدم نصب آن ها بر روی محصول پیگرد قانونی دارد. حال بهتر است که صرفه جویی در انرژی محصول را بررسی کنیم. مردمی که سواد کافی دارند، در هنگام خرید محصولات خانگی داده های چاپ شده روی لیبل ها را جدی می گیرند. به شکلی که پیش بینی می شود که در اروپا تا سال 2030 تقریبا 230 میلیون تن در سوزاندن نفت صرفه جویی شود. در ادامه به یکی دیگر از نکات طراحی لیبل محصولات خانگی می رسیم.

 

برچسب Ecolabel

این برچسب به ما نشان می دهد که یک محصول چه آثاری بر روی محیط زیست دارد. یکی از این آثار، میزان سمی بودن پسماند های محصول برای محیط زیست است. همچنین این برچسب نشان می دهد که دستگاه چه مقدار از منابع طبیعی را برای کار کردن، استفاده می کند. گفتنی است که اگر هر کدام از پسماند های دستگاه قابل بازیافت باشد، این برچسب به ما نشان خواهد داد. این برچسب با نماد های سبز متفاوت است. زیرا این محصولات به طور کامل با محیط زیست سازگار نیستند و فقط تا حدی قابل بازیافت هستند و به نسبت سایر محصولات مشابه خطر کمتری برای محیط زیست دارند. امروزه این برچسب در کشور های ژاپن، هنگ کنگ و فرانسه و آلمان مورد استفاده گسترده قرار می گیرد. در پاراگراف بعدی به توضیحات بیشتری درباره نکات طراحی لیبل محصولات خانگی می پردازیم.

 

چاپ لوگو برروی لیبل

 

در کنار اطلاعات مربوط به میزان مصرف انرژی، اثرات زیست محیطی و بهره وری در مصرف باید توضیحاتی در مورد شرکت تولید کننده محصول هم ارائه شود. مثلا طراحی لوگو و نام تجاری شرکت، بسیار مهم است. چرا که هر شرکتی قصد فروش بیشتر، و جذب مشتری دارد و چه راهی بهتر از قرار دادن نام تجاری بر روی محصول؟ با این کار اگر کسی از کارکرد محصول ما خوشش بیاید به راحتی و فقط با نگاه کردن به لیبل آن می تواند نام شرکت را بداند. و در خرید های بعدی نام شما در خاطرش می ماند. در انتهای مقاله نکات طراحی لیبل محصولات خانگی، یک جمع بندی کلی خواهیم داشت.

 

سخن آخر

 

در این مقاله ابتدا گفتیم که پرچسب انرژی جزو مهم ترین فاکتور ها در طراحی لیبل می باشد. سپس به توضیحاتی درباره برچسب انرژی رسیدیم، که چگونه با استفاده از حروف A تا  G میزان بهره وری محصول را مشخص می کند. سپس گفتیم که لیبل انرژی چه تاثیری در صرفه جویی دارد. بعد از آن برچسب Ecolabel را بررسی کردیم و یادآوری کردیم که این برچسب تاثیرات محصول بر محیط زیست را نشان می دهد. و در آخر این موضوع را عنوان کردیم که چاپ لوگو در نکات طراحی لیبل محصولات خانگی امری ضروری است و باعث افزایش فروش می شود. در این مقاله تنها نکات تخصصی طراحی لیبل محصول خانگی گفته شد. حال این سوال پیش می آید که آیا شما باز هم قصد دارید اطلاعات بیشتری کسب کنید یا خیر. اگر می خواهید آگاهی خود را افزایش دهید بهتر است که به صفحات مرتبط با این موضوع مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button