چاپ پوسترهای بزرگ برای رویدادهای مختلف یک روش مفید و بصرفه برای اطلاع رسانی و تبلیغات است. اگر یک شرکت قصد راه اندازی یک همایش را داشته باشد در اولین قدم باید علت، زمان و مکان برگزاری آن همایش را اطلاع رسانی کند. چرا که یک همایش بدون حضور تماشاچی ارزشی ندارد. درواقع برخی از همایش ها صرفا به منظور جذب مشتری صورت میگیرد پس اگر اطلاع رسانی به خوبی صورت نگیرد، عملا همایش بی نتیجه خواهد بود. چه بسا ممکن است کارفرما برای برگزاری این همایش هزینه زیادی را متقبل شده باشد. با این حساب دقت داشته باشید که اگر قصد برگزاری یک رویدار بزرگ را دارید ابتدا به بهترین شکل و ساده ترین روش اطلاع رسانی کنید. سپس تمامی جوانب کار را بسنجید و یک همایش تمام و کمال را برگزار نمایید. همه ما میدانیم که برگزاری رویدادهای شرکتی تاثیر شگفت انگیزی در جذب مخاطب و مشتری دارند. پس باید تمامی قدم ها را احتیاط و دقیق بردارید. تا بتوانید بیشترین نتیجه را از این مراسمات دریافت کنید.
پوستر چیست؟
حال که میخواهیم در این مقاله به موضوع چاپ پوسترهای بزرگ برای رویدادهای مختلف بپردازیم ابتدا لازم است بدانیم که پوستر چیست؟ درواقع پوستر ترکیبی از گرافیک و تبلیغات لست که به منظور اهداف مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره طراحی میشود. این محصول در نهایت چاپ و تکثیر میشود و در شرایط مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. برروی پوستر ها نوع رویداد، زمان دقیق و مکان به طور واضح حک شده است. گرافیک، تصاویر و مطالب همگی بر اساس سلیقه طراح و خواست مشتری برروی پوستر ثبت میشود تا به مشتری مفاهیم خاصی را القا کند. درواقع پوستر ها به شکل یک برگه مستطیل شکل هستند که تمامی مطالب گفته شده برروی آن ها ثبت میشود و در مکان های خاص روی دیوار نصب میگردد. این برگه باید به صورت تا نخورده باشد و از هر نظر گویا و روان باشد.
بیشتر بخوانید: طراحی تابلو فروشگاهی
پوسترها از لحاظ سایز به چند دسته تقسیم میشوند؟
همانطور که گفتیم چاپ پوسترهای بزرگ برای رویدادهای مختلف مناسب است. اما مگر پوستر ها در چند سایز چاپ و تولید میشوند؟ درواقع پوسترها یک صفحه کاغذ بوده که در ابعادی بزرگ تر از A4 تولید میشود. این محصول بیشتر به منظور تبلیغات و اطلاع رسانی تولید میشود و در محیط های شلوغ برروی تابلوها و دیوارها چسبانده میشود. فضاهایی مانند رستوران ها، سینما، فروشگاه ها و غیره نیز برا نصب پوستر مناسب هستند. در کل پوستر ها در سه سایز یا همان سه قطع طراحی و چاپ میشوند:
- پوستر سایز B3: در ابعاد 35*50 سانتی متر
- پوستر سایزB2: در ابعاد 50*70 سانتی متر
- پوستر سایز B1: در ابعاد 100*70 سانتی متر
انواع پوسترها
شما میتوانید از انواع چاپ پوسترهای بزرگ برای رویدادهای مختلف استفاده کنید. به همین دلیل در این بخش انواع پوسترها را برای شما عزیزان معرفی میکنیم:
- برروی برخی پوستر ها نوشته ای ثبت نمیشود و تمامی مفاهیم به کمک تصاویر منتقل میشوند. این نوع پوستر برای اطلاع رسانی از رویدادها مناسب نیست.
- برخی پوسترها صرفا به کمک نوشته ها و مطالب طراحی میشوند. در این قبیل پوسترها عنوان به صورت درشت و قابل دید حک شده است و مطالب دیگر کوچکتر و در پایین عنوان آمده است. این نوع پوستر برای اطلاع رسانی از رویدادها مناسب است.
- در برخی پوسترها تصاویر و مطالب در کنار یکدیگر آورده میشوند. درواقع پوستر ترکیبی از تصاویر و مطالب است. این نوع پوستر نیز برای اطلاع رسانی از رویدادهای بزرگ مناسب است.
بیشتر بخوانید: طراحی لوگو
تاثیر جذب مخاطب از طریق پوسترها
اما چگونه میتوان از طریق چاپ پوسترهای بزرگ برای رویدادهای مختلف به جذب مشتری رسید؟ درواقع پوسترها یکی از ده ها روشی است که میتوان از طریق آن مشتری جذب کرد. اما اگر از این روش به طور هوشمندانه ای استفاده شود نسبت سایر روش ها تاثیر گذار تر خواهد بود. برگزاری یک همایش بزرگ و ارایه دست آوردها و خدمات شرکت به مشتریان میتواند اعتماد آن ها را به کسب و کار ما افزایش دهد. حال اگر در این همایش از پک های تبلیغاتی و هدایای تبلیغاتی هم استفاده شود تاثیر آن چندبرابر خواهد شد. اما پوسترها در این راستا میتوانند مخاطبان زیادی را برای حضور در برنامه مشتاق کند. اگر پوستر را به شکلی کاملا حرفه ای و جذاب طراحی شده باشد و مطالب و تصاویر آن مخاطبان را به خود جذب کند، سالن همایش پر از افرادی میشود که برای شنیدن سخنان ما هیجان زده اند. اینجاست که ما باید بتوانیم با کنترل شرایط و در دست گرفتن اوضاع، مخاطبان را مجذوب کنیم و آن ها را به مشتریانی ثابت تبدیل کنیم.
روش های دیگر برای تبلیغات و جذب مشتری
به جز چاپ پوسترهای بزرگ برای رویدادهای مختلف روش های دیگری برای جذب مشتری وجود دارد که در این بخش به آن ها اشاره میکنیم:
- طراحی اوراق اداری: اوراق اداری شامل یک سری پاکت نامه و سربرگ و غیره است که برروی تمامی آن ها لوگو و نام تجاری شرکت حک شده است.
- طراحی کارت ویزیت: کارت ویزیت یکی از اصلی ترین مواردی است که برای جذب مشتری طراحی میشود.
- بنرهای تبلیغاتی: بنرهای تبلیغاتی نیز در کناز پوسترهای سایز بزرگ انتخاب مناسبی برای اطلاع رسانی در مورد رویدادهای بزرگ محسوب میشوند. پس از بنرها نیز غافل نشوید.
- هدایای تبلیغاتی: هدایای تبلیغاتی از جمله روش هایی است که اکثر شرکت ها برای جذب مشتری از آن استفاده میکنند.
بیشتر بخوانید: چاپ دیجیتال
سخن آخر
در نهایت اگر قصد برگزاری یک همایش بزرگ را دارید حتما اطلاع رسانی آن را جدی بگیرید. بدون اطلاع رسانی عملا همایش شما بی نتیجه خواهد شد. پس حتما طراحی و چاپ پوستر تبلیغاتی بزرگ برای رویدادهای مختلف را جدی بگیرید و پیش از هر چیزی یک طراح حرفه ای و کاربلد را بیابید. همچنین از یک متخصص بازاریابی کمک بگیرید تا مطالب و تصاویر تاثیر گذاری را برروی پوستر پیاده سازی کنید. تنها در این صورت است که میتوانید مخاطلان زیادی را به جشنواره یا همایش خود جذب نمایید.