اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی +شعارهای تبلیغاتی مناسب

روش های طراحی بیلبورد تبلیغاتی

بیلبورد تبلیغاتی یکی موثر ترین روش های تبلیغاتی در سرتاسر جهان محسوب میشود‌. به طوری که گاها اجاره برخی بیلبورها در برخی خیابان های شهرهای بزرگی چون نیویورگ به چند میلیون دلار میرسد. علت این امر تاثیر گذاری بسیار زیاد بیلبورد ها بر افراد است. درواقع بیلبورد ها میتوانند تاثیر شگفت انگیزی در جذب مشتری داشته باشند‌. بیلبورد ها در ابعاد مختلف در سطح شهر و در خیابان ها قرار داده میشوند و در چشم افراد خود را نمایان میکنند. همین موضوع خود سبب افزایش فروش و ایجاد اعتماد و اطمینان در مشتری میشود و بسیاری از برند ها و شرکت های معتبر از بیلبورد استفاده کنند. اما برای پی بردن به پتانسیل و تاثیر و اصول بیلبورد بر افراد ما این مقاله را طراحی کردیم. این مقاله کمک میکند بسیاری از سوالات ذهنی شما برطرف شود. از این رو اگر مایل به دریافت این اطلاعات هستید تا انتهای مقاله با ما باشید.

 

بیلبور تبلیغاتی چیست؟

 

برای آنکه به طور موثرتری به مبحث اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی بپردازیم ابتدا باید بدانیم بیلبورد تبلیغاتی چیست؟ درواقع بیلبورد ها تابلوهای تبلیغاتی بوده که در سایز های بزرگ طراحی میشوند. این بیلبورد ها دقیقا در معرض دید عمومی قرار میگیرند تا مخاطبان خاص خود را مورد هدف قرار دهد. طراحی کردن این بیلبورد ها برای تقویت کمپین بازاریابی و تبلیغاتی استفاده میشود. از این وسیله در معابر و درون و برون شهری استفاده شده و به طور مستقیم بر ذهن مخاطب تاثیر میگذارد. معمولا از بیلبوردهای بسیار بزرگ در بزرگراه ها، امکان تجاری، اتوبان ها و غیره مورد استفاده قرار میگیرد. بیلبورد میتواند به طور ناخودگاه باعث ایجاد یک حس اطمینان در ذهن مخاطب شود‌. همچنین این روش یک روش معرفی بسیار تاثیر گذار محسوب میشود. روزانه افراد بسیار زیادی ار خیابان ها و معابر عبور میکنند و تحت تاثیر این بیلبورد ها و مطالب روی آن قرار میگیرند.

 

اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی

 

مهمترین اصولی که در طراحی بیلبورد تبلیغاتی مورد نظر است آن است که این وسیله میتواند تصویری واضح و گویا از محصولات یا خدمات یک برند ارائه دهد. حتی همین بیلبورد ها میتوانند  یک محصول جدید را به دنیای فروش اضافه کرده و مشتریان معرفی نماید. پس بیلبورد ها نه تنها میتوانند یک محصول را برای اولین بار به مردم معرفی کنند بلکه میتوانند میزان فروش یک محصول را چند برابر کنند‌. بیلبورد ها مستقیما مخاطب هدف را تحت تاثیر قرار میدهند. اما هدف های دیگری که میتوان از طریق بیلبورد به آن رسید بحث بازاریابی گسترده، کمپین فروش و اطلاع رسانی است. گاهی لازم است در کنار تمامی روش های تبلیغاتی دیگر از بیلبورد ها برای تکمیل این پروسه استفاده نمود. پس نمیتوان گفت یک بیلبورد به تنهایی میتواند یک پروژه تبلیغاتی را تمام و کمال انجام دهد. چرا که این روش میتواند یک روش مکمل در کنار سایر روش های تبلیغاتی باشد.

 

نکات طراحی بیلبورد

 

در روش های اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی لازم است چند نکته مهم را مدنظر قرار داد. اولین نکته فونت و نحوه نوشتن متن تبلیغاتی است. همانطور که گفته شد بیلبورد ها معمولا در بزرگ راه ها و دیگر میادین مورد استفاده قرار میگیرد. بدیهی است که برای انتقال پیام از طریق بیلبورد زمان بسیار محدود است. بنابراین باید سایز و فونت مطالب درشت و واضح باشند تا افراد بتوانند در کمترین زمان ممکن متوجه خدمات شما شوند‌. یکی دیگر از اصلی ترین اهداف بیلبورد ها حک لوگو است. از آنجایی که طراحی لوگو به نوعی وظفه برندسازی یک کسب و کار را برعهده دارد لازم است که به بزرگ ترین و واضح ترین شکل ممکن دیده شود. از این رو معمولا لوگو اولین چیزی است که در یک بیلبورد تبلیغاتی به چشم میخورد. اما آخرین نکته مهم در طراحی بیلبورد رنگ ها هستند. رنگ ها تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب دارند. بنابراین لازم است فردی که طراحی بیلبورد را انجام میدهد از روانشناسی رنگ ها اطلاع داشته باشد.

بیلبورد تبلیغاتی برای چه مشاغلی مناسب است؟

 

طراحی بیلبورد تبلیغاتی تقریبا برای همه مشاغل مناسب است. به طوری که تمامی بیزینس های تولیدی و خدماتی میتوانند از این روش تبلیغاتی استفاده کافی را داشته باشند. اما متاسفانه اجاره بیلبورد هزینه بسیار زیادی را مطلبد و معمولا هر کسب و کاری توان اجاره آن را ندارد. بنابراین عموما برندهای معروف میتوانند این بیلبورد ها را اجاره کنند و بارها و بارها خود را به مردم یادآوری کنند. از این رو پیشنهاد میشود چنانچه به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید ابتدا از روش های تبلیغاتی ارزان قیمت شروع کنید. به مرور زمان با پیشرفت و درآمد زایی بیشتر میتوانید از روش های بهتر و پرهزینه تر مانند بیلبورد استفاده کنید. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم با کمترین هزینه، بیشترین تاثیر را از تبلیغات داشته باشید. پس تا انتهای مقاله با ما باشید.

 

شعار تبلیغاتی در طراحی بیلبورد

در طراحی بیلبورد تبلیغاتی یکی از مهم ترین عناصر استفاده از شعار تبلیغاتی است. شعار تبلیغاتی شما همان آرمان و هدف برند شما محسوب میشود. این شعار تبلیغاتی باید بیانگر تفاوت شما با دیگر محصولات مشابه باشد‌. اینکه چه چیزی باعث شده است خدمات طراحی شما نسبت به سایزین متمایز و برتر باشد. لازم است شعار تبلیغاتی کاملا واضح و گویا، تاثیر گذار و خلاقانه باشد. از طرفی همین شعار تبلیغاتی باید کاملا مختصر و مفید بیان شده باشد. شعارها باید به قدری خاص باشند که در ذهن ماندگار شوند. در نهایت نیز دقت داشته باشید که انتخاب رنگ و فونت میتواند این تاثیرات را چند برابر کند. بله همانطور که میبینید طراحی بیلبورد خود نیاز به تخصص و سابقه کافی و لازم است. پس سعی کنید برای طراحی بیلبورد به یک متخصص و حرفه ای در این زمینه مراجعه کنید.

حرف آخر

روش های تبلیغاتی مختلف و متنوعی وجود دارد. ولی این مسئولیت کارفرما است که بسته به بودجه و شرایط کسب و کار یک راه را انتخاب کند. اما دقت داشته باشید همیشه پرهزینه ترین روش تبلیغاتی بهترین روش نیست. گاهی میتوان با کمترین خرج یک تبلیغات ارزنده را با اتمام رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button