3 نکته کلیدی و موثر در طراحی کارت ویزیت

نکات طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت جز اولین و مهم ترین اقداماتی است که لازم است در جهت تبلیغ و گسترش کسب و کار صورت گیرد. در سال های اخیر به دلیل وجود رقابت های بسیار زیاد در میان مشاغل مختلف، بازاریابی وارد مرحله جدید و پیچیده ای شده است. به طوری که هر کسب و کار برای پیشرفت و دیده شدن نیاز به تبلیغ و استفاده از روش های بازاریابی دارد. در همین میان طراحی کارت ویزیت یکی از ساده ترین و ابتدایی ترین کارهایی است که به منظور تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرد. بنابراین بر همه ی کسب و کارها لازم است که در اولین قدم اقدام به تهیه کارت ویزیت نمایند‌. کارت ویزیت به نوعی کارت شناسایی برای یک بیزینس محسوب میشود. یعنی میتوان گفت یک بیزینس بدون کارت ویزیت اعتباری ندارد و گویی یک مرجع بی هویت است. در همین راستا به شما عزیزان پیشنهاد میشود چنانچه قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارید ولی  برنامه خاصی ندارید این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید تا بتوانید با نکات طراحی کارت ویزیت آشنا شوید.

کارت ویزیت چیست؟

برای طراحی کارت ویزیت ابتدا لازم است بدانید این ابزار چیست؟ کارت ویزیت نوعی کارت کاغذی از جنس مرغروب بوده که برروی آن لوگو، نام تجاری بیزینس، آدرس، ایمیل، شماره تلفن و دیگر راه های ارتباطی حک شده است. کارت ویزیت میتواند در هر طرح و رنگی طراحی شود و در چاپخانه آماده برای ارائه شود. البته باید دقت داشت که طرح و رنگ روی کارت ویزیت باید به نوع فعالیت شرکت مرتبط باشد.  برای مثال در کارت ویزیت یک مهدکودک باید از رنگ های روشن و شاداب استفاده شده باشد. در حالی که در کارت ویزیت یک شرکت خرید و فروش مطالح ساختمانی بهتر است از رنگ های تیره استفاده شده باشد. در نهایت کارت ویزیت شما، معرف و هویت کسب و کار شماست. پس هرچقدر کارت ویزیت ماهیت کسب و کار شما را بهتر القا کند، تاثیر بهتری بر ذهن مخاطب خواهد گذاشت.

کاربرد کارت ویزیت

معمولا وقتی زمان زیادی از مراجعه افراد به موسسات میگذرد، بسیاری از پل های ارتباطی به آن موسسه فراموش میشود. آدرس و شماره تلفن از جمله اطلاعاتی است که ممکن است پس از مدتی از خاطر افراد پاک شود. در چنین شرایطی طراحی کارت ویزیت یکی از بهترین ابزارهایی است که میتوان به کمک آن مجددا با شرکت مورد نظر ارتباط گرفت. از طرفی کارت ویزیت میتواند به نوعی ابزاری برای یادآوری شما به افراد باشد. یعنی فرد هرچند وقت یکبار با دیدن کارت ویزیت مجددا شما را به خاطر خواهد آورد. حتی گاهیی ممکن است فرد، کارت ویزیت را به دوستان و آشانیان خود بدهند تا آنان نیز از خدمات شما بهره مند شوند. پس کارت ویزیت یک ابزار و پل ارتباطی قوی بین موسسه و مشتریان است. از این رو پیشنهاد میشود که تهیه کارت ویزیت را دز اولویت کار های خود قرار دهید که در صورت لزوم آن را در اختیار مشتریانتان قرار دهید.

 

نکات طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت یک کار کاملا حرفه ای بوده که انجام آن نیاز به تخصص کافی دارد. از این رو ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به صورت تئوری به توضیح برخی نکات مهم در طراحی کارت ویزیت بپردازیم.

●اندازه

شکل و اندازه کارت ویزیت ها در انواع و اقسام مختلف دسته بندی میشود. این در حالیست که اکثر کارت ویزیت ها دارای قالبی آماده هستند. کارت ویزیت هایی که در ایران، اروپا و آمریکا مورد استفاده قرار میگیرد به شکل مستطیل، افقی و در سایز های مختلف است. کارت ها ویزیت در ابعاد استاندارد داری ابعادی مشخص و واضح است که به صورت پیش فرض میتوان از آن ها استفاده نمود. اما گاهی مشتریان کارت ویزیتی با سایز مشخص و مخصوص میخواهند که در آن صورت لازم است طبق خواست مشتری طراحی صورت گیرد.

● اندازه فونت

لازم است متون مورد استفاده در خدمات طراحی کاملا خوانا باشند. اما دقت داشته باشید که لوگو و نام تجاری شرکت باید بزرگترین فونت را داشته باشند. بهتر است اندازه مورد استفاده برای این بخش از کارت بیشتر ۱۲pt باشد و البته دقت کنید این مقدار کمتر ۸pt نباشد. سعی کنید برای متون مورد استفاده برای تیتر از فونت های کتور استفاده نمایید. زیرا این بخش از نوشته ها نیازی به ویرایش ندارند. اما دیگر بخش های متن را طوری طراحی کنید که قابل ویرایش باشند‌‌. معمولا در یک سمت از کارت لوگو و نام تجاری به صورت درشت حک میشود و در سمت دیگر کارت آدرس و شماره تلفن و دیگر راه های ارتباطی قرار گرفته میشود.

●انتخاب رنگ و تصویر 

در مراحل طراحی کارت ویزیت رنگ و تصویر تاثیر از اهمیت بالایی برخوردار هستند. رنگی که در کارت مورد استفاده قرار میگیرد بایستی با ماهیت شغل شما و شخصیت مخاطبانتان مطابقت داشته باشد. رنگ ها  دارای روانشناسی مخصوص به خود هستند و یک متخصص و طراح کاربلد میداند که در چه شرایطی و از چه رنگ هایی استفاده کند. از طرفی دقت داشته باشید که کارت ویزیت ها نیازی به تصویر ندارند. هرچه کارت ویزیت بدون تصویر باشد یا از تصاویر مینیمال در آن ها استفاده شده باشد حرفه ای تر و زبباتر به نظر میرسند. در نهایت اگر میخواهید یک کارت ویزیت زیبا، جذاب و حرفه ای داشته باشید لازم است آن را به یک طراح و گرافیست حرفه ای واگذار کنید.

حرف آخر

اگر میخواهید در کسب و کار خود پیشرفت داشته باشید تبلیغات را دست کم نگیرید. بازاریابی و تبلیغات میتوانند تاثیر شگفت انگیزی بر موفقیت شما داشته باشند. از کوچک ترین کارها نظیر تهیه کارت ویزیت گرفته تا تبلیغات رسانه ای هر کدام به نوبه خود بسیار موثر و مفید هستند. دنیای تبلیغات دنیای بزرگ و گسترده ای است که هر یک از ما میتوانیم با استفاده از آن به اهداف بزرگ خود دست یابیم. امروزه با توجه به پیشرفت رسانه و فضای مجازی تاثیر تبلیغات به وضوح به چشم میخورد. شاید در گذشته کسی از تاثیر تبلیغات بر کسب و کار اطلاع چندانی نداشت. اما در سالهای اخیر این اصل بر هیچکس پوشیده نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button