با انواع سازه های تبلیغات محیطی آشنا شوید

انواع سازه های تبلیغات محیطی

یکی از بهترین روش‌ های تبلیغات آفلاین، استفاده از انواع سازه های تبلیغات محیطی است. این سازه‌ ها تبلیغات شما را در مکان‌ های عمومی به نمایش می‌ گذارند و باعث جلب توجه مصرف کننده به محصولات شما می‌ شوند. چرا که تکرار مشاهده بنرهای تبلیغاتی در بلند مدت به طور ناخودآگاه، مخاطبان را با برند شما آشنا می‌ کند. در این مقاله با شما از انواع سازه‌ های تبلیغات محیطی سخن می‌ گوییم.

انواع سازه های تبلیغات محیطی

سازه‌ های تبلیغات محیطی انواع مختلفی دارند. توجه داشته باشید که طراحی درست بنر و ایده‌ ها، برای هر کدام از این سازه‌ ها بسیار مهم است.

  1. بیلبوردهای تبلیغاتی

این سازه‌ ها در اندازه‌ های مختلف و در مناطق پر ترافیک، مثل خیابان‌ های شلوغ یا کنار بزرگراه‌ ها قرار دارند. طراحی بنر بیلبوردها باید به نوعی باشد، که در مدت زمان کم با متنی مختصر توجه مخاطب را به خود جلب کند.

  1. تبلیغات عرشه پل

این سازه‌ ها، معمولا بر روی بدنه پل هایی که از روی خیابان‌ ها و یا بزرگراه‌ ها می‌ گذرند، نصب می‌ شوند. این سازه کشیده و عریض است و برای دید در شب به چراغ‌ هایی مجهز می شود.

  1. لمپوست بنر تبلیغاتی

این سازه تبلیغاتی، به صورت ایستاده، در دو طرف چراغ برق نصب شده و معمولاً در جاده‌ ها و بلوارها استفاده می‌ شود.

  1. استندهای تبلیغاتی

استندهای تبلیغاتی در طرح‌ ها و ابعاد مختلف، به شکل مستطیلی ساخته می‌ شوند و می‌ توان از آنها در همه جای شهر استفاده کرد.

  1. تبلیغات بر روی بدنه مترو و اتوبوس

از آنجایی که وسایل نقلیه عمومی در معرض دید همگان قرار دارند، بدنه آنها محل مناسبی برای نصب بنرهای تبلیغاتی است.

  1. تلویزیون های تبلیغاتی

این مدل از تبلیغات، بر روی تلویزیون‌ های دیجیتال به نمایش در می‌ آید و معمولاً در کنار خیابان‌ ها و جاهای شلوغ از تلویزیون های تبلیغاتی استفاده می‌ شود.

  1. لایت بوردهای تبلیغاتی

استفاده از لایت بورد برای فضاهایی که نور کمتری دارند، بسیار مناسب است. در این سازه، برای عرضه تبلیغات به مخاطبان، از روشنایی و نور استفاده می‌ کنند.

  1. ماکت های شهری

ماکت‌ های شهری، با توجه به نوع طراحی و محل نصب، گزینه بسیار موثری از سازه‌ های تبلیغاتی هستند.

  1. تابلوی مغازه ها و دکه ها

این نوع از تابلوها در بالای ورودی مغازه‌ های بزرگ و دکه‌ ها قرار می‌ گیرند. تابلوهای بالای مغازه‌ ها، معمولا منحصر به محصولی هستند که در آن مغازه به فروش می‌ رسد، اما تابلوهای دکه‌ ها، دارای دسترسی عمومی برای برندها هستند.

  1. تبلیغات استرابورد

استرابوردها به نسبت بیلبوردها کوچکتر هستند و معمولاً به صورت عمودی طراحی می شوند. به دلیل آنکه نور اختصاصی ندارند  نباید در جاهای کم نور از آنان استفاده کرد.

  1. تبلیغات سازه های بادی

این مورد شامل بالن‌ ها و بیلبوردهای بادی می‌ شوند که معمولاً در نمایشگاه‌ ها از آن استفاده می کنند.

  1. تبلیغات های بورد

این تابلوهای کوچک، جایگزینی برای بیلبوردهای تبلیغاتی در مناطق پر تردد هستند که به دلیل کمبود بیلبوردهای تبلیغاتی به وجود آمدند.

  1. تبلیغات پنل شیشه ای

این سازه در مکان های پرتردد، در ارتفاع کم نصب می شود و محافظ شیشه ای  دارد.

  1. تبلیغات برایت بورد

وجه تمایز این سازه تبلیغاتی برایت بورد داشتن نور است که در شب بسیار جلب توجه می کنند.

  1. تبلیغات مبلمان خیابانی

این تبلیغات در مکان هایی مانند ایستگاه های اتوبوس، روی نیمکت ها و پیاده روها و یا دیگر مبلمان شهری نصب می شوند و در ارتباط بیشتری با مخاطبان قرار می گیرند.

  1. تبلیغات ساختمانی

بنرها در این شیوه از یک بنای ساختمانی آویزان می شوند. انواع تبلیغات ساختمانی در جدول زیر آمده است.

انواع تبلیغات ساختمانی روش
روکش های ساختمانی به صورت روکشی چاپ شده در نمای ساختمان استفاده می شود.
تبلیغاتی داربستی بنر بر روی داربست آویزان می شود.
گرافیک دیواری در یک مکان عمومی بر روی یک دیوار اجرا می شود.

تبلیغات ساختمانی

مزایای و معایب استفاده از سازه های تبلیغات محیطی

مزایای استفاده از انواع سازه های تبلیغاتی

  • می توان نتایج آن را ارزیابی و اندازه گیری کرد.
  • انعطاف پذیری بالای دارد و می توان شرایط آن را تغییر داد.
  • به دلیل قابلیت دید بالا و گسترده، مخاطبان زیادی را به خود جذب می کند.
  • امکان ارائه محتوای جذاب و متنوع را دارد.

معایب استفاده از سازه های تبلیغاتی

  • محیط بسیار رقابتی، کار را سخت می کند.
  • امکان ایجاد آلودگی بصری و محیطی دارد و می تواند موجب نقض قوانین و مقررات شهری شود.
  • محدودیت زمانی و مکانی دارد.
  • هزینه های استفاده از انواع سازه های تبلیغات محیطی

البته هزینه ها بستگی به نوع و حجم تبلیغات دارند و به دو بخش تقسیم می شوند:

  1. هزینه های بخش طراحی
  2. هزینه های بخش اجرا

همچنین میزان تکنولوژی که در تبلیغات استفاده می شود، تاثیر بسزایی در تعیین هزینه ها دارد.

  • قوانین و مقررات

از آن جایی که این سازه ها در سطح شهر استفاده می شوند، قوانین و مقررات شهری شامل حالشان است و باید در طراحی و اجرای تبلیغات به این قوانین و مقررات توجه شود.

سخن پایانی

تبلیغات انواع مختلفی دارند، استفاده از انواع سازه های تبلیغات محیطی یکی از بهترین روش های تبلیغاتی و بازاریابی آفلاین است. این روش با وجود این که از روش های گران محسوب می شود، اما تاثیرگذاری خوبی را در معرفی و رشد برند دارد.

سوالات متداول

  1. سازه های تبلیغات محیطی چیست؟

سازه های تبلیغات محیطی یکی از روش های بازاریابی آفلاین است که در محیط های عمومی به نمایش گذاشته می شوند.

  1. انواع سازه های تبلیغات محیطی کدامند؟

بیلبوردهای تبلیغاتی، تبلیغات عرشه پل، تبلیغات روی بدنه اتوبوس و مترو، تبلیغات سازه های بادی و … از انواع سازه های تبلیغات محیطی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button