آشنايی با نکات مهم در طراحی پوستر حرفه ای

نکات مهم طراحی پوستر

پوسترها، استفاده تبلیغاتی از گرافیک هستند و باید در ذهن مخاطب اثرگذار و ماندگار باشند. از آنجایی که مخاطب پوسترها، عامه مردم هستند، باید پوسترها باب میل و طبع مردم و جامعه طراحی شوند. در طراحی پوسترها، با استفاده از المان‌ ها و تصاویر، مستقیم و غیر مستقیم پیام مورد نظر به مخاطب رسانده می شود. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی طراحی و چاپ جوپنزا به بررسی نکات مهم طراحی پوستر می‌ پردازیم. با ما همراه باشید!

نکات مهم طراحی پوستر

برای آنکه بتوانید پوستر حرفه‌ ای و مناسب با هدف خود را طراحی کنید، باید نکاتی را رعایت کرده  تا به مشکل نخورید. در لیست زیر نکاتی است که در صورت به کارگیری آن‌ها، می‌توانید پوستر‌های مناسبی را طراحی کنید.

  1. محل نصب پوستر

پوستر شما قرار است در چه جایی نصب شود؟ آیا یک پوستر مجازی است یا در فضای عمومی نیز منتشر می‌ شود؟ پاسخ به این سوالات گام اساسی در طراحی پوستر است. محل قرارگیری پوستر خود را بررسی کنید و با توجه به شرایط محیطی آن، پوستری جذاب طراحی کنید.

  1. نوع نمایش پوستر

اینکه پوستر شما مناسب برای انتشار آنلاین یا چاپی است، گام دیگری برای طراحی پوستر است. توجه داشته باشید که باید با پوستر خود توجه مردم را به برند مورد نظر جلب کنید؛ اگر نتوانید این کار را کنید، پوستر شما استانداردهای لازم را ندارد.

  1. انعطاف پذیری طرح پوستر

پوستر شما نباید تنها برای اندازه خاصی طراحی شده باشد! باید بتوان پوستر را در سایزها مختلف منتشر کرد، تا بیشتر در نظر عموم بیاید.

  1. قابلیت خوانایی عنوان

عنوان اصلی پوستر همان پیامی است که آن را به مردم انتقال می دهید. بنابراین باید عنوان پوستر به نحوی خوانا باشد که مردم از فاصله معقول بتوانند آن را بخوانند و توجه آن‌ها را به خود جلب کند.

  1. استفاده درست از رنگ‌ها

به نوعی با رنگ‌ ها در پوسترتان بازی کنید که هم هارمونی خاصی داشته باشد و هم چشمان مخاطب را درگیر خود نماید.

  1. استفاده از فضا

یکی از عناصر کلیدی در طرح‌ های گرافیکی، فضا است. هنگامی که مردم از دور به پوسترها نگاه می‌ کنند، استفاده درست از این عنصر بیشتر به چشم می‌ آید. بهتر است که با ایجاد فاصله بیشتر بین عناصر مختلف پوستر، تاثیرات بصری آن را افزایش داده و پوستری خوانا به مخاطبان ارائه دهید.

  1. استفاده از عکس بزرگ

استفاده از یک تصویر بزرگ در طراحی پوستر، از نکات هوشمندانه‌ ای است که با ترکیب کردن آن با متنی مناسب، نتیجه بسیار خوبی را ارائه می‌ دهد. یک عکس بزرگ نه تنها چشم را درگیر خود می‌ کند، بلکه در طولانی مدت نیز در حافظه بینندگان قرار خواهد گرفت.

  1. استفاده از راه‌ های ارتباطی

حال تصور کنید که با پیاده کردن تمام نکات، توانسته‌ اید توجه مخاطب را به پوستر خود جلب کنید. نکته اساسی دیگر بیان واضح راه‌ های ارتباطی با برند مورد تبلیغ است. از آنجایی که این توجه، کوتاه مدت و گذرا است باید هرچه سریعتر راه‌ های ارتباطی به مخاطب ارائه شوند.

  1. تنوع فونت‌ ها

از فونت‌ های مختلف برای رساندن پیام‌ های مختلف استفاده کنید. توجه داشته باشید که مهمترین پیام پوستر را با فونتی خواناتر و سایزی بزرگتر به نمایش در بیاورید.

انواع پوستر

انواع پوستر

پوسترها انواع مختلفی دارند و یکی از نکات مهم طراحی پوستر، شناخت مدل های مختلف و نیازهای طراحی انواع آنها است. لازم است بدانید با توجه به انواع پوستر، ایده برای طراحی پوستر به ذهن افراد رسیده و خلق می شود.

  • پوسترهای نمایشگاهی: طراحی پوسترهای نمایشگاهی از آنجایی مهم است که سالانه نمایشگاه‌ های زیادی در زمینه‌ های مختلف برگزار می‌ شوند و برندهای زیادی در آنها با یکدیگر رقابت می‌ کنند.
  • پوسترهای سیاسی: انتخابات‌ ها به نسبت رویدادهای دیگر کمتر برگزار می‌ شوند، اما طراحی پوستر در آنها، مخصوصا در انتخابات‌ های عمومی‌ تر و برای نامزدهای ناشناخته‌، بسیار مهم و ضروری است. نکته مهم در این این است که از روانشناسی زرد در طراحی پوستر استفاده نکنید، چرا که پرستیژ برندتان را بسیار پایین می‌ آورد.
  • پوسترهای فضای مجازی: به تصویر کشیدن محصول، در قابی زیبا و جذاب مهمترین نکته در طراحی این نوع از پوسترهای فضای مجازی است.
  • پوسترهای محیطی: این پوسترها از مورد توجه‌ ترین و عمومی‌ ترین پوسترهای این لیست هستند؛ چرا که در فضاهای شهری از آنها استفاده می‌ شود. باید در هنگام طراحی این پوسترها، بیشتر توجه خود را روی ذائقه مخاطب قرار دهید تا نتیجه مطلوب را کسب کنید.
  • پوسترهای مناسبتی: این پوسترها، معمولا به مناسبت‌ های گوناگون مانند ترحیم افراد و یا مراسم‌ مذهبی تعلق دارند. استفاده از عبارات عربی، رایج‌ ترین سبک طراحی در این نوع پوسترها است.
  • پوسترهای مواد غذایی: استفاده از رنگ‌ های جذاب و مرتبط با طعم و ماهیت محصول غذایی مورد نظر، مهمترین نکته در طراحی پوستر مواد غذایی است
  • پوسترهای آموزشی: این پوسترها معمولا برای فرهنگ سازی در سطح شهر، نصب می‌ شوند و رساندن پیام مورد نظر مهمترین نکته‌ ای است که باید در طراحی آنها رعایت شود.
  • پوسترهای سینمایی و نمایشی: این پوسترها برای معرفی آثار سینمایی و نمایشی طراحی می‌ شوند و باید از تصاویر و پیام‌ هایی استفاده کرد که هم تاثیرگذار باشند و هم مخاطب را به خود جلب کنند.

سخن پایانی

پوسترها، نخستین برخورد مخاطبان با برند و محصول را به وجود می‌ آورند. بنابراین طراحی پوسترها بسیار مهم است. رعایت نکات مهم طراحی پوستر موجب می‌شود تا به هدفی که از طراحی آن داشتید، دست پیدا کنید. در این مقاله نکات مهم مورد نیاز بیان شدند، تا راحت تر به اهداف خود در طراحی پوستر برسید.

 سوالات متداول

  1. نکات مهم طراحی پوستر چیست؟

استفاده درست از فونت، طرح‌ ها و المان‌ ها و همچنین، شناسایی نیازهای مخاطب و فضای ارائه پوسترها، از نکات مهم در طراحی پوستر هستند.

  1. طراحی پوستر چیست؟

طراحی پوستر، نوعی طراحی گرافیکی است که معمولا برای طراح، انعطاف پذیری و آزادی بیشتری، فراتر از روش‌ های بازاریابی سنتی به وجود می‌ آورد تا پیام‌ های مورد نظر را به مخاطبان ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button