اهمیت بروشور در بازاریابی

طراحی بروشور

بروشور (brochre) یا معادل فارسی آن ، کالا نما ، شامل توضیحاتی در خصوص کالای مورد نظر و نحوه استفاده آن است که با یا بدون تصویر عرضه میشود و کاربر با خواندن آن اطلاعاتی درباره محصول به دست می آورد . شرکت های بزرگ و کوچک به عنوان راهی برای تبلیغ به بروشور نیاز دارند. طراحی بروشور و چاپ بروشور یک روش مختصر برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تشویق مردم برای خرید محصولات و خدمات می باشد. بروشور یک ابزار فروش و بازاریابی ملموس و معتبر است .

بروشور ها به طور کلی و از جهت موارد استفاده به ۴دسته طبقه بندی میشوند

بروشور محصول جدید

عضی شرکت ها و کارخانه ها پس از تولید محصول جدید بروشوری را نیز همراه محصول توزیع میکنند و درآن مشخصات و توضیحاتی را راجع به محصول تازه تولید، ارائه میدهند.به این صورت می توانند محصولات جدید خود را به بازار معرفی کنند.

بروشور نحوه مصرف

این بروشور مربوط به نحوه استفاده از کالا ها و یا محصولات دارویی و بهداشتی است که در آن علاوه بر توضیحات عوارض جانبی نیز شرح داده میشود.این گونه بروشور ها به گونه ای می توانند جذاب باشند زیرا علاوه توضیحات مصرف محصولات موجود یک کسب و کار به نوعی یک بروشور فنی یا آموزشی به حساب می آبند.

بروشور نقشه راهنما

این نوع از بروشور ها برای معرفی جاذبه های گردشگری و معرفی شهرها و کشور ها قرار میگیرد و مخصوصا برای جذب توریست اهمیت زیادی دارند. این نوع بروشور ها نیز اگر از تصاویر جذاب و با کیفیت در آنها استفاده شود به نوعی میتوانند یک مجله گردشگری زیبا و جذاب نیز باشند.

بروشور های تبلیغاتی

یکی از مناسب ترین ابزارها در جهت توسعه کسب و کار هستند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.توصیه میشود که قبل از اقدام به سفارش بروشور این مقاله را تا انتها مطالعه کنید;زیرا داشتن اطلاعاتی درباره بروشور به شما کمک میکند که بدانید از طراح و از تولید کننده مورد نظر چه کاری بخواهید.
در این مقاله قصد داریم بروشور های تبلیغاتی را از جهت اهمیت در بازاریابی،انواع و تفاوت بروشور با کاتالوگ بررسی کنیم.

انواع بروشور

بروشور ها از نظر نوع صحافی به دو دسته  منگنه دار و تاشو تقسیم میشوند:

  • بروشورهای تاشو : صفحات این بروشور ها به وسیله خط تا های افقی و عمودی از هم جدا میشوند.
  • بروشورهای منگنه دار : این بروشور ها بر روی خط های تا منگنه زده میشود و به شکل کتابچه در می ایند که صفحات آن از کاغذ و جلد آن از کاغذی با گرم بالاتر یا مقوا تهیه میشود.

 

مطلب پیشنهادی : طراحی بروشور

 

تفاوت بروشور با کاتالوگ

تفاوت بروشور با کاتالوگ در تعداد محصولاتی است که در آن معرفی میشود;در بروشور تنها یک محصول و در کاتالوگ چندین محصول باهم معرفی میشوند.

مطلب پیشنهادی : نقش مهم محتوا در طراحی کاتالوگ

اهمیت بروشور

همانطور که گفتیم بروشور شامل توضیحاتی درباره محصول مورد نظر است که به کاربر اطلاعاتی درباره آن میدهد.
در دنیای کم حوصلگی های امروز و با پایین امدن سرانه مطالعه، مطالب خلاصه و دارای تصاویر جذاب  توجه مخاطب را بیشتر به خودجلب میکند.بنابراین بروشور که خلاصه ای از کلیدی ترین نکات و رنگ و لعاب جذاب است،گزینه مناسبی برای فهماندن مطلب مورد نظر شما به مخاطب است.استراتژی هوشمندانه ای که در بروشور های تبلیغاتی به کار برده شده برگرفته از مبحثی در روانشناسی است که بیان میدارد : دوشیوه انتقال پیام وجود دارد یکی مرکزی و یکی پیرامونی. درشیوه مرکزی شخص به محتوای خود پیام ، مثلا محتوای مطلبی که بروشور نوشته شده است توجه میکند; و در شیوه پیرامونی شخص به محرک های دیگر مانند رنگ و طراحی و زیبایی های بصری بروشور توجه میکند.بروشور های تبلیغاتی ای که اصولی و توسط چاپخانه های حرفه ای تولید شده باشند با ترکیب این دو روش ( مرکزی و پیرامونی )ب روشور تبلیغاتی ای که اثر گذار باشد و بر مخاطب تاثیر بگذارد را تولید میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button