ویژگی های یک لوگوی حرفه ای چیست

نکات طراحی لوگو

اولین چیزی که بعد از شنیدن نام کوکاکولا به ذهنمان می‌آید، لوگوی قرمز رنگی‌ ست که با یک فونت خاص، نام کوکاکولا بر آن نوشته شده است.کمی که فکر می‌کنیم تقریبا در مورد هر برندی این موضوع صادق است!
طراحی لوگو حرفه ای و خلاقانه یکی از مهم ترین گام ها در برندینگ و معرفی کسب و کارها می باشد و به همین خاطر از حساسیت بالایی برخوردار است. در حالت کلی زمانی می توان به طراحی لوگو لقب حرفه ای داد .

نام دیگر لوگو نشان واره میباشد.

لوگو یا آرم عنصری گرافیکی از علائم دیداری میباشد به طوری که با سبک قلم خاص یا حروف یا اشکال تصویری تنظیم شده است.

هدف از طراحی لوگو ایجاد یک نشان متمایز میباشد که دارای رنگ و سبک خاصی است و بیننده را بیاد صاحب اثر می اندازد.

 

ویژگی های یک لوگوی حرفه ای

به طور کلی یک لوگوی حرفه ای باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

منحصر به فرد بودن لوگو

طرح شما باید آمادگی حضور در بازار را داشته باشد و به محض دیده شدن برای عموم گویایی لازم را داشته باشد , یکی از را ه های ساده رسیدن به این هدف این است که طرح شما تکراری نباشد و از نشان هایی که زیاد از آنها استفاده شده است , استفاده نکنید .لوگوی شما در عین اینکه باید معرف  کسب و کار شما باشد , نیاز نیست حتما از تمامی محصولات و خدمات کارتان در طرح استفاده کنید.

انعطاف پذبر بودن طرح

یک طراحی قوی و حرفه ای باید بتواند بدون تغییر در ماهیت و هدف طرح در هر محیط رسانه ای جای بگیرد و نظر مشتری را به خود جلب کند , شما باید بتوانید با قرار دادن لوگوی کسب و کارتان در بیلبورد های تبلیغاتی , سایت و یا هر شبکه ی رسانه ای به گونه ای جای بگیرد که با هیچ گونه مشکلاتی از قبیل ترکیب نامناسب  ویا دیگر مشکلات مواجه نشود.

گویا بودن نشان

اگرچه طراحی لوگو شما شاید به طور مستقیم  نشان دهنده ی محصولات و یا خدمات شما نباشد، اما به طور یقین باید هدفی در مورد ارزش ها و اهداف شرکت شما را منعکس کند.
درک و شناخت مخاطبان، شما را قادر می سازد تا به سادگی یک آرم تاثیر گذار و مناسب برای نام تجاری خود طراحی کنید، به طوری که این طرح مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهد. بخشی از ایجاد یک طرح حرفه ای، انتخاب یک رنگ مناسب (یا همان رنگ سازمانی)است که کمک می کند تا شما احساسات بیننده ی خود را تحت تاثیر قرار دهید.

ساده بودن لوگو

طراحی اثربخش یک آرم در سادگی  آن نهفته است. بهترین طرح ها، ساده ترین آن ها هستند که جهت تاثیرگذاری بیشتر، در آن ها از رنگ و متن استفاده می شود، اما یک لوگوی موفق بدون این دو مورد نیز به راحتی برای مخاطبان قابل تشخیص می باشند.
اضافه کردن افکت های اضافی و یا متن های غیر ضروری می تواند مخاطبان را از تصویر نمادین برند شما منحرف سازد و از ارزش طراح شما بکاهد. همچنین استفاده نامناسب از اندازه فونت ها و اشکال نیز می تواند ارزش کار شما را پایین آورند.

هدفمند بودن لوگو

شما باید به این فکر کنید که هدفتان از طراحی لوگو چیست و میخواهید از این کار به چه نتیجه ای برسید , اگر برندینگ شدن کسب و کارتان برایتان مهم باشد یک طرح هوشمندانه و حرفه را انتخاب می کنید و سعی می کنید لوگو در عین سادگی و شیک بودنش هدف ومقصودتان را به مخاطب ارائه دهد.

 

نباید های طراحی لوگو

مطمئنا همه دوست دارند همانند برند های معروف دنیا بدرخشند و زبان زد مخاطبان شوند , اگر میخواهید در کسب و کارتان به هدف برندینگ برسید بهتر است چند موردی را که در ادامه عنوان می کنیم مطالعه کنید.

فکر کپی کردن لوگو را از ذهن خود خارج کنید , همانطور که در نکات بالا توضیح دادیم لوگوی شما باید منحصربفرد باشد , نکته بعد اینکه برای آماده شدن لوگو طراح را تحت فشار زمانی قرار ندهید , اجازه دهید با حوصله و دقت طراحی کند و در واقع به او فرصت طراحی خلاقانه و با کیفیت را بدهید.
نکته دیگری که بسیاری ها به آن اهمیت نمیدهند این است که باید برای طراحی لوگو هزینه کنید , اگر دوستی دارید که سالها قبل از فتوشاپ استفاده می کرده است صرفا بخاطر هزینه کار از او نخواهید طراحی لوگو را برایتان انجام دهد. مهمتر از اینها به دنبال مد بودن رنگ و یا طرح خاص نباشید یا به عبارتی برای آرم کسب و کارتان محدودیت زمانی تعریف نکنید , واضح تر بگویم که لوگوی شما نباید چند سال بعد کلا بلا استفاده شود به طوری که مجبور شوید اساس طرح را تغییر دهید.

 

امیدواریم خواندن این مقاله برایتان مفید واقع شود.

برای مطالعه مقاله مفید ” اهمیت طراحی لوگو ” اینجا کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button