اهمیت صنعت بسته بندی در فروش محصولات

اهمیت صنعت بسته بندی

اهمیت صنعت بسته بندی در فروش محصولات تاثیر بسیار زیادی دارد. همه ما میدانیم که یک بسته بندی مناسب و ایده آل میتواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش محصولات داشته باشد. درواقع زمانی که ما وارد یک فروشگاه میشویم اولین چیزی که نظر ما را به خود جلب میکند بسته بندی محصولات است. هر چه قدر یک بسته بندی جذاب تر باشد مشتریان بیشتری را به خود جلب میکند. البته این بدان معنا نیست که کیفیت محصول بی اهمیت است. بدیهی است که مشتریان اولین خرید خود را بر اساس ظاهر و بسته بندی محصول انجام میدهند ولی دومین خرید آن ها بر اساس کیفیت طراحی لیبل محصول است. پس در درجه اول کیفیت و در درجه دوم بسته بندی محصول میتواند در فروش آن تاثیر بسزایی داشته باشد. پس دقت داشته باشید این دو اصل مکمل یکدیگر هستند. نبود هر یک میتواند در نتیجه فروش تاثیر منفی داشته باشد.

 

اهمیت بسته بندی محصول

 

از اهمیت صنعت بسته بندی همینقدر که اکثر ما بارها محصولاتی را به خاطر بسته بندی زیبایشان خریداری کرده ایم. گاها حتی پس از خرید متوجه کیفیت پایین محصول شده ایم و از خریدمان پشیمان هم شده ایم. اما چیزی که اینجا حائز اهمیت است تاثیر بسته بندی در جذب مشتری است. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که اگر محصولاتی با کیفیت تولید کنیم و در کنار آن از بسته بندی های مناسب نیز استفاده نماییم در نتیجه میتوانیم فروش موفقی نیز داشته باشیم. همه انسان ها تحت تاثیر زیبایی قرار میگیرند. چه بسا بسیاری از انتخاب های ما در طول روز به همین امر وابسته است. پس انتخاب بسته بندی جذاب در صنعت فروش امری کاملا هوشمندانه است که با بهره گیری از آن میتوان به فروش های بالا دست یافت.

 

اهمیت صنعت بسته بندی

 

 

حال با توجه به اهمیت صنعت بسته بندی در فروش محصول، لازم است ابتدا با متخصصین در این زمینه جلسه مشاوره داشته باشید. طی این این جلسات با بررسی نوع محصول، بازار هدف، مخاطبان و غیره در نهایت طرح کلی بسته بندی ارائه میشود. البته خواست و سلیقه کارفرما نیز در طراحی بسته بندی موثر است. در نهایت لازم است طرح مورد نظر را به یک چاپخانه معتبر ارائه دهید. دقت داشته باشید که انتخاب یک چاپخانه معتبر در نتیجه نهایی بسته بندی بسیار تاثیر گذار است. هر چه قدر کیفیت چاپ، رنگ ها و وضوح نوشته ها بیشتر باشد در نهایت بسته بندی مناسب تر و با کیفیت تری تولید خواهد شد. در همین راستا لازم است قدری به بررسی یک چاپخانه معتبر و ویژگی های آن بپردازیم. پس با ما باشید.

 

تاثیر چاپخانه در صنعت بسته بندی

 

 

همانطور که گفته شد اهمیت صنعت بسته بندی در فروش محصولات بسیار زیاد است. از این رو بررسی تمامی جوانب در تولید بسته بندی مناسب باید در اولویت مدیر فروش شرکت باشد. اما یکی از مهم ترین عوامل در تولید بسته بندی با کیفیت، چاپخانه است. یک چاپخانه معتبر باید دارای چند ویژگی مهم باشد:

۱_چاپخانه مورد نظر مجهز به تمامی ابزارآلات روز دنیا باشد. به طوری که چاپ برروی تمامی متریال امکان پذیر باشد.

۲_جوهر چاپ و مواد مورد استفاده در چاپخانه از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

۳_چاپخانه تحت نظر یک تیم مجرب اداره شود. به طوری که تمامی سفارشات با طور دقیق ثبت و در زمان درست به دست مشتریان برسد.

۴_چاپخانه دارای سابقه طولانی در زمینه چاپ باشد.

 

عوامل موثر در صنعت فروش

 

عوامل بسیار زیادی در فروش یک محصول تاثیر گذار هستند. برخی از این عوامل مهم تر و برخی کم اهمیت تر هستند. اما در نهایت وجود تمامی این عوامل در کنار هم میتوانند یک فروش فوق العاده را رقم بزنند.

 

  • از اهمیت صنعت بسته بندی در فروش نباید این غافل شد. این عامل تاثیر شگفت انگیزی در فروش محصول خواهد داشت.

 

  • تبلیغات: به هیچ عنوان نمیتوان منکر تاثیر تبلیغات در فروش محصول شد. تبلیغات یکی از عوامل اصلی در فروش محصول است.

 

  • کیفیت محصول: هر چقدر محصول با کیفیت تر باشد در نهایت مشتریانی ثابت و وفادار خواهید داشت.

 

  • مشتری مداری: لازم است تمامی انتقادات و نظرات مشتریان را در نظر بگیرید. یعنی در محصولات خود را بر اساس خواست و نظر مشتری اصلاح کنید.

 

نحوه انتخاب بسته بندی محصولات

 

برای آنکه با اهمیت صنعت بسته بندی در فروش آشنا شوید به مثال های زیر توجه کنید:

 

  • بسته بندی کودکانه: اگر مخاطب هدف محصول تولیدیتان کودکان هستند باید از بسته بندی مناسب برای کودکان استفاده کنید. رنگ های شاد، بسته بندی های جذاب و کودکانه انتخاب مناسبی برای این قبیل پکیجینگ ها هستند.

 

  • بسته بندی کادویی: برخی محصولات بیشتر به عنوان هدیه خریداری میشوند. برای مثال شکلات های کادویی که در بسته های کادویی تهیه و تولید میشوند انتخاب مناسبی به عنوان هدیه در مناسبت های مختلف هستند.

 

  • بسته بندی مناسبتی: برخی مناسب ها نظیر ولنتاین یا عید نوروز میتوانند در بسته بندی نهایی محصول تاثیر گذار باشند. یعنی اگر محصولات شما به منظور روز ولنتاین تولید شده باشند باید در بسته بندی آن ها از رنگ قرمز استفاده شود.

 

 

در فروش محصول، بسته بندی مهم است یا کیفیت محصول؟

 

تا اینجا به طور کامل از اهمیت صنعت بسته بندی در فروش محصول صحبت کردیم. اما لازم است خاطر نشان کنیم که بسته بندی مناسب فقط بخشی از پروژه فروش محسوب میشود. اگرچه یک بسته بندی جذاب میتواند مشتری را به خود جذب کند. اما اگر میخواهید مشتریانی وفادار و ثابت داشته باشید باید محصولاتی با کیفیت تولید کنید. درواقع بسته بندی کار جذب مشتری را انجام میدهد و کیفیت محصول وظیفه ثابت نگهداشتن و وفاداری مشتری را بر عهده دارد. این دو عامل مکمل یکدگیر هستند و نبود هر یک میتواند تاثیر دیگری را مختل کند.

 

سخن آخر

 

در نهایت برای آنکه از اهمیت صنعت بسته بندی در فروش محصولات بهره کافی ببرید نیاز مخاطب را در نظر بگیرید. تمامی جوانب را بسنجید. از متخصصین این عرصه کمک بگیرید. از کیفیت محصول و بسته بندی غافل نشوید. به مشتریانتان احترام بگذارید. در نهایت با توجه به تمامی شرایط و ضوابط یک بسته بندی مناسب، جذاب و با کیفیت تولید کنید تا به واسطه آن مشتریان ویژه خود را جذب کنید. امیدواریم تا اینجا از مطالب لذت کافی را برده باشید و بتوانید از آن در مسیر رشد و شکوفایی کسب و کار خود استفاده کنید.می توانید خدمات طراحی خود را به مجموعه جوپنزا بسپارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button