طراحی بروشور با فتوشاپ چگونه انجام می شود؟

طراحی بروشور با فتوشاپ

همه‌ی سازمان ها، برای معرفی خدمات و محصولات خود نیاز به بروشور دارند. بروشور خلاصه ای از معرفی سازمان و محصولات و خدماتی است که یک سازمان به مخاطب و مشتری خود ارائه می کند. عموما بروشورها بین 4 تا 8 صفحه می باشند. حتما در جشنواره ها یا مراسمات مختلف اگر شرکت کرده باشید تعداد خیلی زیادی بروشور از سازمان های مختلف دریافت کردید. بروشور برای سازمان ها ابزاری تبلیغاتی است که به وسیله‌ی آن برند خود را به مخاطب گسترده ای معرفی می کند. بروشور نسبت به کاتالوگ تعداد صفحات کمتری دارد و عموما چارچوب مشخصی برای تعریف خدمات و محصولات و معرفی سازمان ندارد. کاتالوگ عموما نسبت به بروشور بیشتر به مباحث معرفی خدمات و محصولات می پردازد و در بروشور ما تصویر کلی‌ای از یک سازمان و خدماتی که ارائه می دهد می بینیم. در نتیجه تمام سازمان ها در روند بازاریابی وتبلیغات خود برای خود بروشوری در نظر می گیرند. برای اینکه یک سازمان بتواند بروشوری تهیه کند نیاز دارد که طراحی صورت گیرد. طراحی بروشور از مهم ترین و کلیدی ترین عملیاتی است که هر سازمان باید آن را به یک گرافیست حرفه ای بسپارد تا خیالش از طراحی حرفه ای بروشور سازمان خود راحت باشد. در این مقاله می خواهیم به این مساله بپردازیم که طراحی بروشور به چه شکل انجام می پذیرد و چه کاربردی در تبلیغات یک سازمان دارد و طراحی بروشور با فتوشاپ چگونه انجام می گیرد.

طراحی انواع بروشور با برنامه‌ی فتوشاپ:

قبل از اینکه به صورت خلاصه به طراحی بروشور با فتوشاپ بپردازیم، باید بدانیم که طراحی بروشور دراندازه ها و شکل ها و مدل های مختلف طراحی می شود. مثلا می تواند به شکل چند لتی باشد یا منگنه ای یا مدلی کاملا خلاقانه داشته باشد. بروشورها با توجه به خدمات و محصولاتی که قرار است معرف آن باشند نیز گاهی دسته بندی می شوند. مثلا بروشور محصولات غذایی، بروشور محصولات بهداشتی، بروشور لباس و .. قبل از اینکه به طراحی بروشور با فتوشاپ بپردازیم باید محتوایی که قرار است داخل آن قرار بگیرد را آماده کنیم. از عکس تا محتوای متنی. تمام فرایند طراحی نسبت به این محتوای آماده شده انجام می گیرد. با توجه به اهداف و برنامه‌هایی که سازمان در پیش روی خود دارد، تصمیم می گیرد که برای محصولات و خدمات خود بروشوری تهیه کند و در مراسمات مختلف به مخاطب و مشتری خود بدهد تا با خدمات و محصولات برند آشنا شده و در اسرع وقت با توجه به نیازها و انتظارات خود به آن ها مراجعه کنند.

طراحی بروشور با فتوشاپ:

برای طراحی بروشور می توان از نرم افزارهای بسیار مختلف و متنوعی استفاده کرد. طراحان  با توجه به راحتی و امکانات هر کدام از این نرم افزارها انتخاب می کنند که با کدام نرم افزار کار کنند. مهم ترین نرم افزارهای طراحی که طراحان گرافیک برای طراحی انواع بروشور، کاتالوگ، کارت ویزیت ، طراحی اوراق اداری و .. استفاده می کنند، نرم افزار فوتوشاپ، ایلستریتور، کورل است. در بین همین سه نرم افزار نیز فوتوشاپ هم محبوب تر است و هم بخاطر ساده تر و راحت تر بودن نرم افزار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در اینجا می خواهیم به صورت خلاصه در ارتباط با طراحی بروشور با فتوشاپ توضیح دهیم که چگونه این فرایند شکل می گیرد.

قدم اول:

ما در اینجا فرض می کنیم که قرار است کاتالوگی دو یا سه لت طراحی کنیم و طبق همین مساله مرحله به مرحله طراحی بروشور را توضیح می دهیم.

در مرحله اول برگه ای 20*29 سانتی روی نرم افزار فتوشاپ ایجاد می کنیم و قبل از طراحی رنگ بندی برگه ای که باز کردیم را  ) قرار می دهیم تا مناسب چاپ افست باشد.CMYKروی حالت (

قدم دوم:

برگه ای که با اندازه ای مشخص در نظر گرفتیم را با توجه به نیازمان به دو قسمت یا سه قسمت تقسیم می کنیم. حتما باید در نظر داشته باشیم که اگر قرار است به سه لت تقسیم شود به چه شکل و فرمی قرار است قرار بگیرد. قرار است رو به داخل تا بشود یا نه قرار است به شکل آکاردومی قرار بگیرد. اگر قرار باشد که به سمت داخل تا شوند لازم است که سایزهای متفاوتی برای آن در نظر بگیریم. در واقع به این شکل که برگه‌ی رو باید بزرگ تر از سایر برگه ها باشد. تا زمانی که تا می شود روی برگه های دیگر قرار بگیرد.

قدم سوم:

در این قسمت از طراحی بروشور با فتوشاپ، تصویری که برای پیش زمینه بروشور در نظر گرفتیم را وارد می کنیم و سایر عکس ها و متن هایی را که می خواهیم وارد کنیم در جای درست خود جای گذاری می کنیم. ممکن است نیاز باشد در این مرحله متداوم جای عکس ها و متن‌ها و لوگو و اطلاعات را تغییر بدیم تا به خدمات طراحی کلی زیباتری دست پیدا کنیم. این مرحله نیازمند خلاقیت و هوشمندی می باشد تا کیفیت طراحی بروشور مد نظرمان بالاتر برود.

نکته : اگر قرار است که بروشور از طریق چاپ افست به چاپ برسد باید در نظر داشته باشیم که نیم میلیمتر از هر سمت بگیریم تا در هنگام چاپ محتوای ما دچار خوردگی نشود.

نکته: می توان هم محتوای متنی را به صورت یکجا وارد برنامه تایپ کرد و هم در هنگام طراحی بروشور با فتوشاپ آن را روی بروشور نوشت.

قدم چهارم:

) ذخیره شود. چرا که اگر فایل را با لایه باز PDFاگر قرار است که بروشور به چاپ برسد بهتر است که فایل به صورت (

ارسال کنیم، ممکن است که طراحی های متنی و تصویری جا به جا شده و فایل بهم ریخته به چاپ برسد.

مزیت طراحی بروشور نسبت به طراحی کاتالوگ:

1- در طراحی بروشور می توان سایزهای متفاوتی را برای بروشور در نظر گرفت. اما کاتالوگ عموما سایز مشخصی دارد.

2- تعداد صفحات یک بروشور عموما نسبت به کاتالوگ کمتر است و بخاطر همین موضوع در بروشور موضوع، سریع تر و ساده تر و خلاصه تر به مشتری منتقل می شود.

3- تولید بروشور نسبت به کاتالوگ کم هزینه تر می باشد. در نتیجه می توان تعداد بالایی را از آن به چاپ رساند و افراد بیشتری را با سازمان درگیر کرد.

4- تبلیغات از طریق بروشور عموما موثرتر از طراحی کاتالوگ می باشد. بخاطر اینکه مخاطب بیشتری را درگیر می کند، تعداد صفحات کمتری دارد و عموما از بروشور برای معرفی کوتاه سازمان به مخاطب در جشنواره ها، مراسمات و مهمانی های مختلف استفاده می شود. کاتالگ، بیشتر برای نشان دادن انواع خدمات و محصولات داخل سازمان با جزئیات زیاد به کار گرفته می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button