طراحی لیبل در فروش کالا چقدر اهمیت دارد

طراحی لیبل بطری آبمیوه

اهمیت طراحی لیبل را نمی توان نادیده گرفت. هنگام خرید محصولات مصرفی،ارزیابی برچسب محصول معمولاً آخرین مرحله در فرآیند تصمیم گیری خریدار است. یک برچسب با کیفیت می تواند تفاوت بین فروش یا عدم فروش باشد. همچنین این اولین نقطه ارتباط شما پس از فروش است که به مشتریان کمک می کند از محصولات شما به درستی استفاده کنند. اما، فرآیند برچسب‌گذاری محصول چگونه کار می‌کند و چگونه می‌توانید برچسب‌های خود را تاثیرگذارتر کنید؟

استفاده از طراحی لیبل برای جلب توجه مشتری ومصرف کنندگان احتمالاً تا زمانی که به قفسه فروشگاه خیره می شوند، می دانند چه چیزی را می خواهند بخرند. بنابراین، ضروری است که برچسب های شما به سرعت نشان دهند که محصول شما چگونه یک نیاز یا خواسته را برطرف می کند.

اهمیت طراحی لیبل در فروش کالا

طراحی لیبل مناسب توجه را به محصول شما جلب می کند. یک برچسب روشن و رنگارنگ می‌تواند به محصول شما کمک کند تا در بسته‌بندی‌های بی‌نظم

برجسته شود. به طور مشابه، استفاده از خدمات طراحی مینیمالیستی یا رنگ‌های ملایم می‌تواند به محصول شما کمک کند وقتی با برچسب‌های روشن احاطه شده باشد.

طراحی کلی و انتخاب رنگ‌ها نیز می‌تواند با نوع محصولی که ارائه می‌دهید مرتبط باشد. به عنوان مثال، هرچه یک محصول غذایی کمتر فرآوری شده باشد، برچسب باید طبیعی تر به نظر برسد.

دفعه بعد که به خواربارفروشی می روید، به راهرو میان وعده ها نگاهی بیندازید. مارک‌های ارگانیک و طبیعی به رنگ‌های خنثی، فونت‌هایی که دستخط و تصاویر ساده یا آثار هنری را تقلید می‌کنند، تمایل دارند. به خوراکی‌های ارزان‌تر و بسیار فرآوری‌شده در بازار انبوه نگاه کنید، رنگ‌های روشن، طرح‌های جسورانه و عناصر عکس به شدت تغییر یافته را خواهید دید.

همچنین، به خاطر داشته باشید که دلایلی را که چرا محصول خاص شما انتخاب بهتری نسبت به رقیب است، برجسته کنید. آیا محصول شما مزایای سلامتی مشخصی دارد؟ آیا اندازه آن بزرگتر از محصولات رقیب است؟ آیا استفاده از آن راحت تر است؟ اگر برچسب شما مزایای شما را در جلو و در مرکز قرار می دهد، دلیلی برای خرید محصول به مشتریان می دهد. بسته بندی خوب و طراحی لیبل هویت برند شما را تقویت می کند. اگر یک مصرف کننده قبلاً یکی از محصولات شما را دوست داشته باشد، احتمالاً نام تجاری شما را به نام های تجاری رقیب در سایر دسته بندی های محصول انتخاب می کند.

ثبات در موضوع و نام تجاری به مشتریان کمک می کند تا محصولاتی را که با آنها تجربه دارند پیدا کنند. در حالی که این بدان معنا نیست که هر برچسب محصول باید دقیقاً طرح رنگی مشابهی داشته باشد، باید به خاطر داشته باشید که ثبات به شناخت برند کمک می کند.

اثرات طراحی لیبل در میزان فروش و بازاریابی

در میان تمام جنبه های یک تجارت، یک جنبه وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می شود  بسته بندی و طراحی لیبل. در حالی که اکثر صاحبان مشاغل بر فروش و تبلیغات تمرکز می کنند، بسته بندی و برچسب گذاری در جایگاه دوم قرار می گیرد.

بسته بندی و  لیبل در مورد قیمت، کیفیت، کمیت، استفاده، مواد تشکیل دهنده و ویژگی های محصولات اطلاعات ارائه می دهد. آنها همچنین نشان تجاری و پیامی را نمایش می دهند که به مشتری کمک می کند تا محصول را به راحتی با ایجاد ارزش یادآوری پیدا کند. قابل ذکر است که بسته بندی و طراحی لیبل نقشی حیاتی در استراتژی بازاریابی کلی کسب و کار دارد.

علاوه بر این، لیبل و بسته بندی جذابیت کلی محصول را نیز افزایش می دهد. آنها تمام اطلاعات مربوطه را در مورد محصول ارائه می دهند که دانستن آنها برای مشتریان بسیار مهم است تا تصمیمی آگاهانه برای خرید بگیرند. قابل ذکر است علاوه بر اینکه طراحی لیبل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است انتخاب شرکتی که لیبل ها را طراحی و  تولید میکند بسیار زیاد است بنابراین باید بسیار توجه شود که شرکتی را انتخاب کنیم که در طراحی لیبل و چاپ لیبل بسیار قوی و با سابقه باشد زیرا که تاثیر مستقیم در فروش و معرفی محصول دارد.

وظایف لیبل در تجارت

  • شناسایی محصول: برچسب به مشتریان در شناسایی محصول و برند کمک می کند. این محصول و برند را در بین مشتریان رایج می کند.
  • توضیحات محصول: برچسب محصول را معرفی، توصیف و بیان می کند. این برچسب شامل اطلاعاتی در مورد – چه کسی محصول را تولید کرده است، چه زمانی و کجا تولید شده است، مواد تشکیل دهنده محصول، نحوه استفاده ایمن از آن و بهترین حالت قبل از تاریخ است. اطلاعات به مشتریان کمک می کند تا انتخابی آگاهانه داشته باشند.
  • ارتقای محصول: برچسب ها به تبلیغ محصولات کمک می کنند. نمودارها، شکل ها و نشانه ها مشتریان را جذب می کنند. این امر به مشتریان انگیزه می دهد تا خرید کنند.

 

چه لوازم الکترونیکی بفروشید و چه اقلام غذایی، اگر می خواهید فروش مجدد داشته باشید، نباید از تاثیر بسته بندی و طراحی لیبل و  برچسب گذاری روی مصرف کنندگان غافل شوید.

 

در یک فروشگاه خرده فروشی، طراحی بسته بندی زیبا و خاص توجه مشتریان را از سایر محصولات موجود در قفسه جلب می کند برداشت اول بسیار مهم است. بسته بندی و برچسب نامناسب محصولات می تواند نرخ بازگشت را افزایش دهد. همچنین ممکن است نقدهای بدی دریافت کنید.

اینکه مشتری چگونه محصولات را دریافت می کند، مشتریان را در مورد کیفیت محصول شما و مراقبت هایی که برای تولید محصول انجام شده است، آگاه می کند. محصولات بسته بندی شده و دارای برچسب مناسب می توانند اعتماد مشتریان را به محصول شما افزایش دهند، امروزه طراحی لیبل به عنصری موثر و کلیدی تبدیل شده است که میتواند تفاوت ها را رقم بزند زیرا مشتری قبل از خواندن اطلاعات روی محصول به ظاهر و رنگ و طراحی لیبل آن توجه میکند.

برچسب ها به مشتریان در مورد کیفیت محصول اطمینان می دهنداز دیدگاه یک مصرف کننده، آنچه در خارج از بسته وجود دارد، بازتاب واضحی از آنچه در داخل بسته است است. اگر شرکتی نتواند یک برچسب با کیفیت خوب ارائه دهد، مطمئناً مشتری را متقاعد نمی کند که بسته حاوی کیفیت خوبی از محصول است.

 

 

 

 

 

 

 

 

One thought on “طراحی لیبل در فروش کالا چقدر اهمیت دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button