طراحی لوگو شرکتی با رنگ سازمانی چه رابطه ای دارد؟

طراحی لوگو شرکتی

طراحی لوگو شرکتی دارای ابعاد مختلفی است . رنگ یکی از موارد مهم درطراحی لوگو شرکتی است.چه برای یک فرد، یک شرکت کوچک یا شرکت بزرگ.
طرح رنگ یکی از مهم ترین عوامل در ظاهر و ظاهر کلی یک سازمان است. برخی موارد، طراح ممکن است صلاحدید خود را در انتخاب رنگ داشته باشد، اما بسیاری از اوقات یک رنگ سازمانی قبلا ایجاد شده است و نیاز به پیروی دارد.
شرایطی که یک شرکت در حال حاضر دارای یک نام تجاری قوی است، استفاده از رنگ سازمانی می تواند باعث موفقیت بیشتر یا شکست آن شود.

هر صنعت قابل تصور، شرکت هایی وجود دارند که سال ها و هزینه های زیادی را در این راه صرف کرده اند تا تصویری خاص و شناخت برند خود را در بین مشتریان ایجاد کنند.
در این موارد، طراحی لوگو شرکتی آنها باید به وضوح از این هویت تثبیت شده بهره ببرند و باید برای قوی‌تر کردن آن تلاش کنند. با این حال،همیشه اینطور نیست.شرکت‌هایی هستند که برند خود را با استفاده از رنگ‌های خاص ساخته‌اند. وقتی به این شرکت ها فکر می کنید، به رنگ خاصی فکر می کنید و احتمالاً یک لوگوی آشنا که حاوی این رنگ ها است. از آنجایی که برندسازی بسیار به درک مشتری وابسته است، مشتریان نیز مفروضات و انتظارات خاصی از شرکت هایی دارند که یک برند تثبیت شده دارند.بسیاری از این نمونه‌ها خرده‌فروشان، رستوران‌ها و شرکت‌هایی هستند که مکان‌های فیزیکی دارند که مشتریان می‌توانند برای خرید محصولات یا خدمات به آنجا مراجعه کنند. در این موارد، هر شرکتی معمولاً رنگ‌هایی را برای خود فروشگاه، تابلوهای تبلیغاتی در خارج از فروشگاه‌ها، کمپین‌های تبلیغاتی و تبلیغاتی و یک وب‌سایت شرکت ایجاد می‌کند. اگر وب‌سایت شرکت حسی شبیه به فروشگاه‌های فیزیکی و هویتی که شرکت در طول زمان ایجاد کرده است، معمولاً مؤثرتر است.

 

رنگ‌ها در طراحی لوگو چگونه برندها را تبلیغ می‌کنند

 

یکی از قدرت های رنگ ها این است که از فواصل دور به وضوح قابل مشاهده هستند. معمولاً در مقایسه با سایر عناصر مانند فونت فیس، ابتدا یک رنگ را در طراحی می بینیم. به عنوان مثال، لوگوی کوکاکولا را در نظر بگیرید. در این لوگو تایپ از حروف کلاسیک یا رترو استفاده شده است. اما این رنگ قرمز است که بلافاصله توجه مصرف کننده را به خود جلب می کند.
این به این دلیل است که قرمزی فوراً برای چشم قابل مشاهده است. تنها پس از مشاهده رنگ است که افراد متوجه حروف طراحی لوگو می شوند.در واقع، رنگ‌ها دید یک لوگو و در نتیجه برند را نیز افزایش می‌دهند. به همین دلیل است که بیشتر لوگوهای شرکت های جهانی از قرمز، آبی و زرد برای جلب توجه استفاده می کنند. این رنگ ها از فاصله دور چشم شما را به خود جلب می کنند.
اما طراحان قانون خود را برای استفاده از رنگ ها تعیین کرده اند. یکی از قوانین این است که از ایجاد لوگوهای چند رنگ خودداری کنید. مگر اینکه مشتری اصرار داشته باشد که چندین رنگ در یک لوگو داشته باشد، طراحان معمولاً از آن اجتناب می کنند. به این دلیل که بسیاری از رنگ ها ممکن است مخاطب را گیج کنند.طراحی لوگو شرکتی فقط ایجاد یک لوگو نیست. بیشتر از آن، طراح می خواهد از طریق یک لوگو یک پیام برند ایجاد کند. لوگوی چند رنگ ممکن است مانعی در مسیر ارسال پیام واضح به مخاطبان هدف شود.

علاوه بر این، طراحان لوگو شرکتی مدرن بر طراحی های مینیمال که ساده به نظر می رسند تأکید دارند. بنابراین، آنها ترجیح می دهند فقط از یک یا دو رنگ استفاده کنند. اکثر شرکت ها لوگویی یک یا در بهترین حالت دو رنگ دارند. این به مخاطب کمک می کند تا به راحتی توجه خود را بر روی یک لوگو متمرکز کند.
طراحی لوگوی ساده با یک رنگ بهترین اصل طراحی است که امروزه طراحان از آن پیروی می کنند.طراحان لوگو در ترکیب رنگ ها دقت بیشتری می کنند. یک اشتباه اساسی در انتخاب رنگ مناسب می تواند طرح را خراب کند. استفاده متعادل از رنگ ها تاثیر احساسی مطلوبی را بر بینندگان ایجاد می کند.
پاسخ آنها به لوگو معمولا بر اساس احساسات برانگیخته شده توسط رنگ ها در یک طرح است. رنگ ها را می توان به دو دسته رنگ های گرم و سرد تقسیم کرد. یک طراح ،رنگ ها را مطابق با الزامات بازاریابی برند ترکیب می کند. قرمز، زرد و نارنجی به طور کلی به عنوان رنگ های گرم پذیرفته شده اند.
آبی، سبز و خاکستری جزو رنگ های سرد محسوب می شوند. پیام رنگ های گرم پیام انرژی و هیجان است. رنگ های سرد حس آرامش بخشی را القا می کنند.طراحی لوگو شرکتی می تواند از رنگ های گرم و سرد برای انتقال پیام تجاری به بینندگان به خوبی استفاده کند. رنگ ها احساسات مورد نظر را از مخاطبان برمی انگیزند.
در واقع، رنگ ها به مشتریان کمک می کنند تا در مورد یک کسب و کار نظر دهند. اما رنگ ها باید تنها پس از دانستن ویژگی های یک کسب و کار و پیامی که می خواهد به مصرف کنندگان و بازار ارسال کند، استفاده شوند.

رنگهای گرم کدام هستند ؟

رنگ قرمز

قرمز احساس انرژی، خشم، اشتیاق، خشم، هیجان و ماجراجویی را برمی انگیزد. طراحان معمولاً زمانی که نیاز به ابراز احساس گرما دارند، این رنگ را ترجیح می دهند. رنگ های گرم می توانند جلوه دلخواه را در یک طرح به ارمغان بیاورند.برندهای معروف دنیا از رنگ قرمز در طراحی لوگو شرکتی خود استفاده میکنند.شرکت هایی مانند پوما، میتسوبیشی،یوتیوب،موتورولا،والت دیزنی،کوکاکولا،تویوتا و.. از رنگ قرمز در طراحی لوگو خود استفاده کرده اند.

لیز، کوکاکولا، ردبول، لوگوهای معروفی هستند که از رنگ قرمز برای جذب نسل جوان به سمت محصولات غذایی خود استفاده می کنند. سایر مشاغل مانند کانال های تلویزیونی نیز به طور استراتژیک از رنگ قرمز در لوگوی خود استفاده می کنند.

رنگ زرد

زرد یکی دیگر از رنگ های گرم مهم است. طراحی لوگو شرکتی،شادی، مثبت بودن، بازیگوشی، نور خورشید، گرما، نگرانی و کنجکاوی را از طریق این رنگ بیان می کنند.این رنگ چشم نواز تصویری مثبت و آفتابی به یک برند یا تجارت می دهد. هنگامی که جوانان مشتریان هدف هستند،رنگ تأثیر مطلوبی بر روی جوانان می گذارد.فراری، شورلت،و.. از رنگ زرد در لوگو استفاده میکنند

 

رنگ های سرد کدام هستند ؟ 

سبز

سبز نشان دهنده طبیعت و طراوت آن است. بنابراین، رنگ با زیبایی طبیعی، رشد و خنکی نیز همراه است. شرکت هایی که نگران مسائل زیست محیطی هستند معمولاً لوگوهایی با رنگ سبز دارند. همچنین، مشاغل مرتبط با محصولات کشاورزی از قدرت رنگ سبز برای ایجاد لوگوهای محیطی و سایر لوگوها برای بیان احساس سلامتی و رشد استفاده می کنند.

 

آبی

آبی نیز به دلیل رنگ اقیانوس و آسمان با طبیعت ارتباط دارد. طراحان لوگو شرکتی از رنگ آبی برای تداعی عمق، وسعت، ارتفاعات، آرامش، موفقیت و قدرت استفاده می کنند. رنگ نیز نشان دهنده قوام است. شرکت های مبتنی بر فناوری و سایت های شبکه های اجتماعی بیشتر از رنگ آبی در لوگوی خود استفاده می کنند. سازمان های دولتی و موسسات پزشکی از رنگ آبی برای برانگیختن احساس وفاداری و وفاداری استفاده می کنند. شرکت های معروف آب آشامیدنی در لوگوی خود رنگ آبی دارند.فیس بوک، توییتر، پپسی، اسکایپ، آی بی ام، دل و والمارت برخی از بازیکنان جهانی هستند که از رنگ آبی در لوگوی خود به خوبی استفاده کرده اند.

مردم یک برند را با رنگ های به کار رفته در لوگوها و سایر ابزارهای بازاریابی می شناسند. بنابراین، انتخاب رنگ ها باید بر اساس نوع کسب و کار شما و صنعتی باشد که در آن هستید.بنابراین در طراحی لوگو شرکتی و انتخاب رنگ آن بسیار دقت کنیدو با کمک گرفتن از شرکت های طراحی لوگو معتبر یک بار برای همیشه لوگو و رنگ برند خود را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button