در طراحی فولدر تبلیغاتی به چه نکات مهمی باید توجه کرد

طراحی فولدر

مهمترین نکته و پیشنهاد در طراحی فولدر تبلیغاتی استفاده از رنگهای پنتون و ساختگی است، برای همین اگر برای مشتری ایرادی نداشته باشد با کمی هزینه بیشتر از چاپ چهار رنگ استفاده نکنید و طراحی را طوری انجام دهید که تنها از دو رنگ در آن استفاده شود.

نکته مهم دیگر در طراحی فولدر ها ابن است که تا حد امکان از تصویر استفاده نکنید و اگر هم مجبور هستید خیلی کم محدود باشد.

فولدرهایی با سبک طراحی فلت دیزاین که از ترکیب شکل های هندسی، لوگو و ترکیبات رنگی و حاصل طراحی با نرم افزارهای برداری است انتخاب بهتری هستند.

از نوشتن متن زیاد روی فولدرها خودداری کنید و فقط به یک شعار تبلیغاتی و لوگو اکتفا کنید.

داخل فولدر هم اگر لازم است فقط به یک آدرس و وب سایت اکتفا کنید.

فولدرهایی که مثل کاتالوگ با متن های تبلیغاتی شرکت شما پر شود، خیلی زود دور انداخته میشوند، ولی فولدرهای ساده و خلوت در کنار مشتری ماندگارتر اند.

طراحی فولدر

معرفی فولدر تبلیغاتی

فولدر تبلیغاتی، پوشه‌های ارائه شده برای اهداف سازمانی هستند. که هم میتوانند طراحی چاپی باشند و یا ساده.

همین طور میتوانند در بین دیگر اوراق اداری به عنوان یک ابزار برای ارائه کسب و کار و خدمات قابل ارائه به مشتریان، برای کمک به روند فروش استفاده شوند.

فولدر ها قابلیت‌های زیادی برای تبلیغات دارند و می‌توان از آن‌ها هم به عنوان کاتالوگ استفاده کرد و هم به عنوان پوششی برای ارائه تبلیغات کاغذی، سی‌دی، کارت ویزیت و بقیه اوراق تبلیغاتی از آن استفاده کرد.

معمولا کارایی فولدر ها از کاتالوگ‌ها بیشتر است و به خاطر نوع کارایی آنها، برای مشتریان هم جذابتر و ماندگارتر هستند.

کارایی چاپ فولدر تبلیغاتی

چاپ فولدر تبلیغاتی به عنوان یک پوشه تبلیغاتی است که میتواند هم به عنوان یک کاتالوگ از آن استفاده کرد هم میتوان تبلیغات کاغذی، سی دی، کارت ویزیت و دیگر اوراق تبلیغاتی خود را در آن قرار داد و به مشتریان خود دهید.

در طراحی قالب فولدر ها به چه نکات مهمی باید توجه کرد

فولدرها یکی از ابزارهای تبلیغاتی مهم برای شرکت های معتبر هستند که به خصوص در موقعیت های نمایشگاهی و ویژه دارای اهمیت و کاربرد فراوان هستند و طراحی آن ها نشان دهنده جایگاه و اعتبار شرکت است برای همین باید در طراحی آنها حساسیت زیادی به خرج داد.

چند نکته مهم در طراحی فولدر

طرح گسترده شده فولدر قبل از برش باید در دو قطع استاندارد ۶۰ در ۴۵ و یا ۵۰ در ۷۰ گرفته شود که کمترین پرتی کاغذ را داشته باشد و هزینه چاپ به خاطر چند سانتیمتر بیهوده زیاد نشود.

قالب برش را طوری طراحی کنید که بالاترین مقاومت را داشته باشد و کاغذ یا کاتالوگ از آن بیرون نریزد.

بهترین قالب باید به گونه‌ای طراحی شود تا همچون یک جعبه قسمتهای برش خورده در هم جور شوند و نیاز به چسب‌کاری نداشته باشد.

درب فولدر به هیچ عنوان نباید نیمه‌باز بماند، با طراحی یک برش و زبانه کاغذی یک قفل کاغذی ایجاد کنید.

برای بسته شدن درب فولدر از چسب دو طرفه استفاده نکنید چون هم عمر کوتاهی دارد و هم شکل زیبایی ندارد.

اگر قرار است کاتالوگ یا تعداد زیادی تک برگ در فولدر قرار دهید، حتما برای فولدر خود ۱ سانتیمتر اضافه تر در نظر بگیرید.

ابعاد و اندازه فولدر چاپی به چه صورت باید باشد

ابتدا باید بدانیم که فولدر تبلیغاتی که قرار است طراحی کنیم چه کاربردی دارد. دانستن این اطلاعات در انتخاب قطع فولدر و طراحی قالب تیغ و خط تا نکته بسیار مهمی است.

در طراحی فولدر باید شکل های مختلف و جنس‌های متفاوت را در نظر گرفت. در چاپ فولدر ها باید دور ریز کاغذ را نیز در نظر داشت به‌طوری که کمترین دورریز را داشته باشد.

در بهترین حالت طرح گسترده فولدر قبل از برش باید در دو قطع استاندارد ۶۰ در ۴۵ و یا ۵۰ در ۷۰ گنجانده شود که کمترین پرتی کاغذ را داشته باشد و هزینه چاپ بی دلیل به خاطر چند سانتیمتر بیخودی زیاد نشود.

برش‌ها بهتر است طوری باشند که اجزای فولدر در یکدیگر قفل شوند و نیازی به چسب و صحافی نداشته باشد.

می‌توان برش‌هایی بر روی فولدرها برای قرارگیری سی‌دی، عکس یا کارت ویزیت قرار داد. در مورد جنس فولدرها باید بگوییم به‌ دلیل دوام و قرار گرفتت بهتر می‌توان آن را روی گلاسه ضخیم مثلاً ۲۵۰ یا ۳۰۰ گرم چاپ کرد و به منظور بالا بردن کیفیت محصول روکش سلفون مات یا براق را نیز به آن اضافه نمود.

استفاده از فولدرهای تبلیغاتی چقدر اهمیت دارد

فولدر های تبلیغاتی از جمله لازمه های شرکت ها یا سازمان ها است که سهم بزرگی در بازاریابی و تبلیغات برند دارد.

قبلا انواع پوشه های ساده را در مدارس و ادارت حتما دیده اید که با گیره یا منگنه اوراق را به آن وصل می کردند.

اما امروزه پوشه ها با خدمات بیشتر تحت عنوان فولدر های تبلیغاتی ارائه می شوند که امکانات و تجهیزاتی هم در آن ها طراحی شده است.

انواع فولدر های تبلیغاتی کدامند

۱. مدیریتی و سمیناری

از این نوع پوشه ها برای نگهداری اوراق، گزارشات، قرارداد ها، مدارک، کاتالوگ، بروشور و اسناد استفاده می شود.

۲. اداری

معمولا فاکتور ها، لیست خرید و قیمت ها، قرارداد های سازمانی و نامه های اداری را در این نوع فولدر ها نگهداری می کنند.

۳. بایگانی

بایگانی این نوع فولدر ها برای ارگان و سازمانی خاص نیست. دانشگاه ها، ارادات، بیمارستان، آموزشگاه ها و غیره از فولدر های بایگانی استفاده می کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باما نماس بگیرید