معرفی فولدر تبلیغاتی

طراحی فولدر شرکت جهان تجارت طیبی , طراحی فولدر, چاپ فولدر

یکی از بیلبورد های تبیلغاتی فولدر تبیلغاتی میباشد.

فولدر تبیغاتی می تواند نمادی از شرکت یا مجموعه باشد.

یک کارمند را در نظر بگیرید، برای تحویل دادن مدارک و یا اسناد خود آنها را داخل یک فولدر قرار میدهد.

با داشتن فولدر و داشتن ظاهر مناسب و آراسته می تواند دیگر تواندمندی ها و امکانات خود یا مجموعه را به طور غیر مستقیم در معرض دید کارفرما و مدیر قرار دهد.

فولدر تبلیغاتی را میتوانید به مخاطبان خاص خود هم اهدا کنید.

معرفی فولدر تبلیغاتی

طراحی فولدر یا پوشه برای نگهداری، اسناد، مدارک، برگه های تبلیغاتی شرکت که به صورت بروشور و کاتالوگ هستند، به کار برده میشود.

سوال  مهمی که در این مورد ممکن است پیش بیاید این است که، در طراحی فولدر تبلیغاتی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

۱. مهمترین نکته و پیشنهاد در طراحی گرافیک فولدر تبلیغاتی استفاده از رنگهای پنتون و ساختگی است، برای همین اگر برای مشتری ایرادی نداشت با کمی هزینه بیشتر از چاپ چهار رنگ منصرف شوید و طراحی را طوری انجام دهید که فقط از دو رنگ در آن استفاده شود.

۲. در طراحی فولدر ها تا جایی که امکان دارد از تصویر و عکس استفاده نکنید و اگر هم مجبور هستید خیلی محدود باشد. فولدرهایی با سبک طراحی فلت دیزاین که از ترکیب اشکال هندسی، لوگو و ترکیبات رنگی و از طراحی با نرم افزارهای برداری به وجود آمده است انتخاب بهتری هستند. از نوشتن متن زیاد روی فولدرها خودداری کنید و تنها به یک شعار تبلیغاتی و لوگو اکتفا کنید. داخل فولدر اگر نیاز است تنها یک آدرس و وب سایت درج کنید. اگر فولدرها هم مثل کاتالوگ با متن های تبلیغاتی شرکت شما پر شود مخاطب آن را به سطل زباله می انردازد اما مشتری فولدرهای ساده و خلوت نزد را پیش خود نگه میدارند.

در طراحی قالب فولدر ها چه نکاتی را باید در نظر گرفت

فولدرها یکی از ابزارهای تبلیغاتی مهم برای شرکت های معتبر هستند که به خصوص در موقعیت های نمایشگاهی و ویژه دارای اهمیت و کاربرد بسیار هستند و طراحی آن ها نشان دهنده ماهیت و تا حدودی اعتبار شرکت است برای همین باید در طراحی فولدر تبلیغاتی حساسیت زیادی به خرج داد.

که در ادامه چند مورد از نکات کلیدی که باید در طرحی قالب فولدر ها به کار برده شود را خواهیم گفت.

در ابتدا طرح گسترده شده فولدر قبل از برش باید در دو قطع استاندارد ۶۰ در ۴۵ و یا ۵۰ در ۷۰ گنجانده شود که کمترین پرتی کاغذ را داشته باشد و هزینه چاپ به خاطر چند سانتیمتر بیهوده و غیر کاربردی افزایش پیدا نکند.

قالب برش را طوری طراحی کنید که بالاترین مقاومت را داشته باشد و کاغذ یا کاتالوگ از آن بیرون نریزد.

بهترین قالب باید طوری طراحی شود تا مثل یک جعبه قسمتهای برش خورده در هم چفت‌ شوند و نیاز به چسب‌کاری نداشته باشد.

درب فولدر اصلا نباید نیمه‌باز بماند، با طراحی یک برش و زبانه کاغذی یک قفل کاغذی ایجاد کنید.

برای بسته شدن درب فولدر از چسب دو طرفه استفاده نکنید زیرا هم عمر کوتاهی دارد و هم زیبایی هم ندارد.

و اگر هم میخواهید کاتالوگ یا تعداد زیادی فلایر تک برگ در فولدر قرار دهید، حتما برای فولدر خود ۱ سانتیمتر عطف در نظر بگیرید.

انتخاب رنگ در طراحی فولدر چقدر اهمیت دارد

در بسیاری از موارد استفاده از رنگ زمینه مشکی روی چند تا از جنس های مقوا با پوشش یو وی موضعی باعث میشود فولدر شما شیک و متفاوت به نظر برسد، و توجه مخاطبان را به شما جلب میکند و برای اعتبار بیشتری را کسب میکند.

چاپ برجسته هم از دیگر مواردی است که کیفیت و شخصیت کاری شما را بالا می برد.

هرچند استفاده از رنگ های ساختگی و پنتون هزینه بیشتری نسبت به چاپ چهار رنگ دارد، اما می تواند در شیک و حرفه ای تر به نظر آمدن فولدر شما کمک کند.

فولدرهای بروشوری به چه فولدرهایی گفته میشود

هنگام طراحی فولدر در نظر داشته باشید که از زیاده روی در ارائه اطلاعات خودداری کنید.

در بیشتر موارد فقط قرار دادن لوگو، شعار و اطلاعات تماس، کافی است.

خیلی از افراد دوست دارند فولدر را برای استفاده های دیگر نزد خود نگه دارند، در صورتی که اطلاعات زیادی روی فولدر داشته باشید ممکن است مانند یک تراکت و بروشور با آن برخورد کنند و مخاطب از نگه داشتن آن منصرف شود. البته این فقط یک پیشنهاد است و عمل کردن به آن واجب نیست، شما در برخی موارد کاملا اگاه هستید و تصمیم دارید از همه ی فولدر خود یا بخشی از آن، مثل یک بروشور استفاده کنید.

باید بگوییم که این کار پیشنهاد نمی شود اما در صورتی که به دلیلی برای انجام آن اصرار داشته باشید، می توانید با در نظر داشتن اصول اولیه، طراحی خود را انجام دهید، که به این نوع از فولدرها، فولدر بروشوری میگویند.

 برای تولید فولدر بهتر است از چه جنسی استفاده کرد

یکی دیگر از راه های ماندگار شدن در ذهن مخاطب استفاده از مقواهایی با جنس خاص برای تولید فولدر است.

به عنوان مثال ساخت فولدر با مقواهای کتان یا پوست ماری با بافت خاصی که دارند همراه یک لوگوی طلاکوب شده روی آن ها، تأثیر ماندگاری روی مخاطب دارند.

برای طراحی فولدر خلاقانه و حرفه ای باید چه کار کرد

همان طور که گفتیم پوشه ها علاوه بر نگهداری از مدارک و اوراق اداری، گاهی وظیفه تبلیغات تجاری را نیز به عهده دارند.

این امر به خصوص در نمایشگاه ها و همایش ها اتفاق می افتد.

در این صورت باید آن ها را به بهترین شکل طراحی کرد تا بهترین نتیجه به دست آید.

در بیشتر موارد داشتن یک طرح خاص باعث می شود شما هزینه های بیشتری را بمردازید اما باید دقت کنید که در صورتی که تبلیغات شما مؤثر واقع شود، در واقع تمام این هزینه به شرکت شما به صورت چندین برابر بازخواهد گشت.

طرح قالب فولدر باید چگونه باشد

مهمترین موضوعی که فولدر را از دیگر ابزارهای چاپی جدا می کند قابلیت سازگاری آن با ابزارهایی است که داخل آن قرار می گیرد.

طرح تیغ فولدر می تواند متناسب با نیاز و سلیقه شما طراحی شود.

شما ابتدا می بایست مشخص کنید فولدر را برای چه کاری و برای چه تعداد کاغذ می خواهید، مثلاً لازم است بدانید که می خواهید داخل جیب فولدر کارت ویزیت یا سی دی قرار دهید یا خیر، سپس طرح تیغ و عطف فولدر را با توجه به این موارد تعیین کنید.

در واقع یکی از جذابیت های فولدر، قابلیت سازگاری طرح تیغ آن با ابزارهای مختلف است. شما می توانید جیب های مختلف و قفل های متفاوتی برای فولدر خود طراحی کنید.

اما پیشنهاد می کنیم قبل از سفارش قالب یک ماکت از فولدر خود تهیه کنید تا مطمئن شوید زبانه ها به خوبی روی هم چفت می شوند و درب فولدر نیمه باز نمی ماند.

باید بدانید که در پایان خدمات طراحی شما باید خط های مربوط به طرح تیغ را حذف کنید، در غیر این صورت این خط ها هم همراه با طرح چاپ میشوند.

نتیجه گیری

استفاده از طرح تیغ های خاص و جذاب طراحی طرح تیغ به صورت کاربردی مثلاً قرار دادن چند جیب برای اقلام مختلف در فولدر و یا خالی کردن قسمتی از سطح فولدر، انتخاب جنس کاغذ و پوشش مناسب، توجه به تأثیر رنگ ها در طراحی و استفاده از رنگ های ساختگی در صورت لزوم، طراحی فولدر به صورت یک بروشور به صورت هدفمند، استفاده از تکنیک های چاپ برجسته، یووی و طلاکوب روی سطح کار، استفاده از طرح های خاص و جذاب روی کار، استفاده از روکش پارچه ای برای فولدر و غیره همه ی این موارد همان طور که گفتیم باعث میشود شما فولدر جذاب و خاص تری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button