ست اوراق اداری چیست؟

طراحی اوراق اداری شرکت نوآوران داده پرداز پویا, طراحی اوراق اداری, چاپ اوراق اداری, طراحی ست اوراق اداری

ست اوراق اداری چیست؟در واقع ست اوراق اداری به مجموعه سربرگ، کارت ویزیت و پاکت نامه گفته می شود.

در کنار آن ها، میتوانید از کاغذ یادداشت، فلش کارت، کارت های اعتباری و پرسنلی، لیبل وسایل و غیره هم استفاده کنید.

اگر با ایده های خلاقانه و جدید، و با استفاده از خدمات طراحی گرافیکی و چاپ با کیفیت، در ست اوراق اداری بهره بگیرید؛

میتوانید به یک ابزار تبلیغاتی موثر و صرف هزینه خیلی کم و همین طور در زمان خیلی کمی، بهترین تبلیغات را انجام دهید.

طراحی ست اوراق اداری چیست

به گروهی از ضروریات چاپی هر شرکت یا یک برند که با حفظ لوگو، طرح و رنگبندی هماهنگ طراحی میشوند، طراحی اوراق اداری گفته میشود.

طراحی یک ست اداری میتواند شامل طرح های یکسان از ابزارهای مختلف و ضروری چاپی باشد.

یک ست کامل اداری میتواند شامل کارت ویزیت، کارت پرسنلی، سربرگ A4، سربرگ A5، پاکت نامه ملخی، یادداشت، پاکت نامه A4، پاکت نامه A5، کاور سی دی، فاکتور اختصاصی، والپیپر و غیره باشد.

اهمیت طراحی اوراق اداری برای هر شرکت

داشتن یک ست اداری زیبا و خاص باعث میشود مشتریان شما در نگاه اول به نظم و دقت شما در تجارت و کارتان پی ببرند.

و این گزینه ناخواسته، باعث جلب اعتماد مخاطب میشود.

یک اوراق اداری گیرا و خاص، باید دارای لوگویی باشد که به زیبایی طراحی شده،

و یک رنگ سازمانی رو در کنار دیکر اطلاعات تماس مشتری، به همراه داشته باشد.

البته چیدن این اوراق اداری در کنار هم با تخصص حرفه ای بسیار بااهمیت است.

که گروه حرفه ای شرکت جوپنزا به زیبایی تمام این کار را انجام میدهند.

سربرگ یکی از ابزارهای ست اداری میباشد که باید با توجه به تمام نکات و المان های سربرگ طراحی شود؛

که در ادامه بیشتر در این مورد خواهیم پرداخت.

در طراحی سربرگ چه المان هایی باید به کار برد

۱. لوگو یا نام تجاری

لوگو در سربرگ های ایرانی بیشتر، در گوشه بالا و سمت راست برگه قرار می گیرد.

اما باز هم بستگی به سلیقه طراح و سفارش دهنده، قابل انتقال به دیگر قسمت های برگه هم می باشد.

راحتر بگوییم که قانون نوشته شده و خاصی برای قرار دادن طراحی لوگو در سربرگ وجود ندارد.

و در سربرگ های غیراداری و شخصی به سلیقه صاحب شرکت و سفارش دهنده بستگی دارد.

۲.تاریخ، شماره نامه و پیوست

تاریخ هم بیشتر در قسمت بالا و سمت چپ قرار دارد. سایز فونت نوشته آن کمتر از ۱۰ و بیشتر از ۱۱ نباید باشد.

یکی از کلیدی ترین المان های سربرگ های اداری و سازمانی، تاریخ و شماره پیوست و نامه میباشد.

۳.اسم سازمان یا شرکت

محل قرار گرفتن و چاپ آن در بالای سربرگ است تا در اولین نگاه مشتری و مخاطب، مالکیت آن توسط بیننده تشخیص داده شود.

معمولا در مورد فعالیت شرکت ، توضیح کوتاهی با فونت کوچکتر از عنوان، در زیر آن نوشته می شود.

۴. آدرس و نشانی

یکی دیگر از المان های مهم سربرگ ها، درج راه های ارتباطی با شرکت مانند آدرس و نشانی دقیق، شماره تماس، تلفن و فکس، آدرس وب سایت و ایمیل است.

تا در صورت نیاز به پاسخ مکاتبات اداری و رسمی، همه ی راه های ارتباطی در دسترس مخاطب باشد.

و علاوه بر همه ی این نکاتی که گفتیم، در طراحی سربرگ نکات دیگری را هم باید دانست که عبارتند از:

استفاده از فرم، خط اشکال و چند رنگ در طراحی سربرگ اشکالی ندارد، اما نباید از چند زبان استفاده کرد.

استفاده از فونت های لاتین، نه تنها از حرفه ای بودن طراحی می کاهد، بلکه باعث اشغال بی فایده فضای کاغذ می شود.

به همین دلیل سربرگ های رسمی بیشتر تک برگ یا زبانه هستند.

از به کار بردن نمادهای مذهبی در کارهای گرافیکی بپرهیزید.

زیرا استفاده از آن بی احترامی به دین است. اما در سربرگ های ایرانی به اشتباه استفاده از کلام بسم ا… و بسمه تعالی رایج شده است.

یک کارت ویزیت خوب باید چگونه طراحی شود

یکی از ساده ترین ابزارهای بازاریابی کارت ویزیت میباشد.

از کارت ویزیت در موقعیت های مختلفی می توان استفاده کرد.

به همین دلبل لازم است این کارت کاملا به صورت تخصصی و حرفه ای طراحی شود.

به طور کلی باید خوانا و جذاب باشد و به مخاطبان بهتر معرفی شوید تا دلیلی برای انتخاب شرکت شما داشته باشند.

طراحی کارت ویزیت خوب نیازمند تجربه و تخصص است.

در ادامه به نکاتی که لازم است در طراحی کارت ویزیت حرفه ای، طراح به کار گیرد، میپردازیم.

نکات کلیدی در طراحی کارت ویزیت

در طراحی کارت ویزیت، لوگو یا آرم تجاری، توضیح کوتاهی از زمینه فعالیت و راه های ارتباطی با شرکت،
سایز فونت نوشته های کارت ویزیت حداکثر ۱۲ باید باشد.

در کارت ویزیت برخلاف سربرگ از تنوع فونت بیشتری می توان استفاده کرد؛ اما بیش از ۳ فونت هم از حرفه ای بودن کارت کم میکند.

از استفاده از عکس های دارای با جزئیات، به دلیل عدم امکان بزرگنمایی، خودداری کنید.

کارت های ویزیت دارای اندازه های استاندارد هستند.

ولی اگر کارت های عمودی را انتخاب کنید، کم کردن ۲ تا ۴ میلیمتری از عرض آن باعث جذابیت بیشتر کارت ویزیت شما میشود.

از مزایای طراحی کارت ویزیت همین بس که یک روش تبلیغاتی مقرون به صرفه به شمار می رود.

چگونگی طراحی پاکت نامه و مشخصات آن

ابعاد پاکت نامه براساس سربرگ سایز آ۴ انتخاب می شود.

معمولا اندازه پاکت به اندازه ابعاد سربرگ به اضافه نیم سانتیمتر از هر دو طرف مشخص میشود.

پاکت نامه نیز مثل دیگر اوراق اداری باید دارای لوگو، عنوان و نشانی شرکت یا سازمان باشد.

معمولا لوگو و اسم شرکت در قسمت بالا و چپ پاکت قرار میگیرد.

آدرس هم در قسمت پایین سمت چپ نوشته می شود.

نکته مهم در طراحی پاکت نامه، قرار دادن محلی برای چسباندن تمبر که معمولا در قسمت بالای سمت راست است، گذاشته میشود. این قسمت باید خالی بماند.

کلیدی ترین نکته در طراحی اوراق اداری

آنچه می توانیم در نکات طراحی اوراق اداری مطرح کنیم و از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد؛

ایجاد هماهنگی و تناسب بصری در همه ی اوراق ادارب که گفتیم میباشد.

خیلی مهم است که یک شخصیت و شرکت تعیین شده در سربرگ، کارت ویزیت، پاکت نامه، کارت های اعتباری و پرسنلی و غیره؛

به نمایش گذاشته شود تا در نگاه اول هر بیننده ای، هویت آن مشخص شود.

این هماهنگی بصری بوسیله ی اشکال بصری مشترک و یا رنگ پردازی یکسان و چیدمان مثل هم و غیره قابل اجرا میباشد.

معمولا برای طراحی ست اوراق اداری، طراحی با کارت ویزیت و سربرگ شروع میشود و بعد از آن مطابق با طرح اولیه، دیگر اوراق طراحی میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button