طراحی ست و اوراق اداری چقدر در زمینه تبلیغات موثر است

طراحی ست اوراق یکی دیگر از بسترهای بسیار مهم در رشته گرافیک می باشد که باید دیدی تخصصی نسب به آن وجود داشته باشد زیرا که اهمیت بسیار زیادی درامور تبلیغاتی دارد ولی متاسفانه مورد کم لطفی قرار گرفته است.به مجموعه ای از کنار هم قرار گرفتن کارت ویزت،سربرگ، پاکت نامه و … ست اداری را تشکیل می دهند.یک شرکت اعم از خصوصی، دولتی و ارگانها و شرکت های مختلف برای انجام امور تبلیغاتی و انجام امور مکاتبه ای و … از آن استفاده می کنند.اگر می خواهید تبلیغات موثر داشته باشید،باید در طراحی اوراق اداری بسیار خوب عمل کنید.

طراحی و چاپ ست اداری چگونه انجام میشود

ست اداری بستگی به موضوعات مورد نظر دارد که انواع موضوعات ست اداری عبارت است از تجاری،فرهنگی، سیاسی ، علمی، مذهبی و … ولی ممکن است عوامل مشترکی را با هم داشته باشند و چند موضوع با هم مخلوط شده در قالب یک موضوع خاص مطرح شوند به عبارتی طراحی ست های تجاری ممکن است جنبه علمی و فرهنگی داشته باشد مانند طراحی اوراق اداری برای آژانس های مسافرتی – سفرهای زیارتی، سیاحتی، گردش علمی و برعکس و یا ست سیاسی ، مذهبی در کنار هم مطرح شوند و یک عنوان واحد را تشکیل دهند.

طراحی و چاپ کارت ویزیت

کارت ویزیت معرف یک شناسنامه کوچک است که برای معرفی کالای شرکت و موسسه و… با ذکر شماره تلفن و آدرس به همراه امور خدماتی چاپ می شود که امروزه شاهد این پدیده هستید که طراحی کارت ویزیت برای بازارگرمی و کسب درآمد میان سودجویان رواج پیدا کرده که هیچکدام از اینها در طراحی کارهای چاپی و گرافیکی تخصصی ندارند.

طراحی و چاپ سربرگ چیست

عبارتست از برگه ، ورق، تکه کاغذی که متن نامه در آن نوشته شده و جهت ارسال پیامی یا برای درخواست چیزی و … برای برقراری ارتباط با موسسات و گروه های دیگر می باشد.

بارها دیده اید که مثلا برای اموری به موسسه یا ارگان و مراکز آموزشی مراجعه کرده اید در عین حال که معرفی نامه ای همراه خود داشته اید تا با توجه به آن به امور شما رسیدگی شود.

مکاتبات اداری یکی از کارآمدترین ابزارهای تعاملی برای هر سازمان و شرکتی است که نسبت به برقراری ارتباط موثر با دیگر سازمان‌ها و نهادها سرمایه‌گذاری کرده است.

به بیان دیگر مکاتبات اداری از اولین تعاملات موثر برای تبادل افکار، اطلاعات و آگاهی‌بخشی به مخاطبین است.

از این‌رو، نحوه‌ی ارائه و ظاهر آن در کنار اصل مهم دیگر یعنی رعایت آیین و اصول نگارشی می‌تواند هر سازمان موفق را در رسیدن به اهداف مورد نظر، یاری کند.

شکل ظاهری صحیح و حرفه‌ای مکاتبات اداری می‌تواند شما را در ذهن مخاطب در همان مرحله ی اول به عنوان سازمانی معتبر و متعهد، ثبت و ماندگار کند.

همان‌گونه که گفته شد این شکل ظاهری تحت عنوان هویت بصری هر سازمان رشد کرده و می‌تواند در قالب یک ست اداری که شامل پاکت نامه، سربرگ، کارت ویزیت، یاددادشت‌های کوچک و …. است جای گیرد.

هر کدام از اقلام ست اداری به صورت یک ابزار تبلیغاتی عمل کرده و شما را به مخاطبین مورد نظرتان معرفی می‌کند.

هنگامی که از مکاتبات اداری با سایر سازمان‌ها، شرکت‌ها، کارخانجات و … جهت انجام امور تجاری و اداری استفاده می‌کنید.

با برخورداری از ست اداری مناسب و رعایت چند نکته‌ی اساسی مربوط به آن قادر خواهید بود تا حس تعهد کاری، اعتبار بالای تجاری و حرفه‌ای بودن خود و سازمانتان را در مخاطبین القا کنید.

برای طراحی اوراق اداری چه نکاتی را باید رعایت کرد

۱.تایید نهایی طراحی

پیشنهاد می کنم قبل از تایید نهایی طرح سربرگ ها یک بار برای آزمایش آن را از طریق فکس ارسال کنید تا از وضوح آن مطمئن شوید.

۲.حداکثر فضا را برای نوشتار در نظر بگیرید

اغلب طراحان تازه کار و مبتدی در طراحی اوراق اداری به مشکل بزرگی برمی خورند؛ چرا که فکر می کنند اجازه دارند تا هر طرحی رو در هر جایی استفاده کنند؛ اما این طور نیست.
استاندارد دقیقی وجود ندارد اما پیشنهاد می کنیم درسربرگ آ۴ یک فضای ۱۶ در ۲۱ سانتیمتری رو قابل نوشتار در نظر بگیرید.

۳.ساده، منظم و منسجم طراحی کنید

از گل و بته و وکتورهای آماده در طراحی سربرگ استفاده نکنید.
شاید بهتر و منطقی تر این باشد تا با درنظر گرفتن ارتباطات منطقی و هندسی، ساختار منظم و منسجمی رو ایجاد و همه عناصر نوشتاری و تصویری را در قالب آن بگنجانید.

۴. از فضای پشت سربرگ ها و داخل پاکت ها غافل نشوید

شاید مشتری شما از آن دسته مشتریانی باشد که حاضر است برای گرفتن نتیجه بهتر؛ بیشتر هزینه کند.
در این مورد استفاده از فضای داخلی پاکت ها و پشت سربرگ ها گزینه مناسبی به نظر می رسد.

۵. منحصر بفرد باشید

اگر تازه کار هستید، بهتر است تا این گزینه رو فراموش کنید.
اما اگر به طراحی و ساخت قالب تسلط کافی دارید بهتر است تا با طراحی یک یا چند قالب منحصر بفرد والبته ساخت ماکت پیش از چاپ، مشتری خود را شگفت زده کنید.

۶.دقت در انتخاب متریال های طراحی و چاپ اوراق اداری

همیشه استفاده از متریال های مختلف و متفاوت نتیجه خوبی را در بر ندارد، اما اگر آگاهانه تصمیم گیری کنید، می توانید تا با انتخاب نوع کاغذ؛ اوراق اداری را خاص و منحصر به فرد کنید.

۷.استفاده از چاپ طلاکوب

همینطور با استفاده از زرکوب چه طلایی یا با هر رنگ دیگری جلوه بی نظیری رو ایجاد میکند، ذکه در چشم نواز کردن اوراق اداری بسیار موثر است.اگر شما هم به دنبال نمونه های موفق در طراحی ست اداری یا اوراق اداری هستید، به شرکت جوپنزا برای طراحی اوراق اداری خود مراجعه کنید و از خدمات طراحی بهره مند شوید چه به صورت حضوری چه غیرحضوری و آنلاین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button