طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو هرمان وب, طراحی لوگو حرفه ای, طراحی آرم حرفه ای

ما در دنیای تبلیغات و ارتباطات هستیم و قطعا برای داشتن سهم بزرگی از بازار نیاز به دیده شدن داریم.

لوگو نشانه‌ای گرافیکی است که با نام‌ نشان‌واره هم عنوان می‌شود. اولین و مؤثرترین گام برای معرفی یک شرکت است و امروزه از آن برای معرفی محصول خود استفاده می‌کنند.

یک شرکت بزرگ با داشتن برند اصولی می‌تواند به مشتریانش نشان دهد چه کاری انجام می‌دهد، چه کسی هست و به چه چیزی اهمیت می‌دهد و به واسطه منحصر به فرد بودن و خلاقیتی که در آرم خود بکار برده می‌تواند در ذهن مخاطبان ماندگار شود.

اینکه چرا تجارت به یک آرم و لوگو نیازدارد را میتوان با نگاه کردن به اطرافتان بفهمید.

لوگوهای نایک، اپل، یاهو، بی ام دبلیو و بنز ازمواردی هستند که در اطراف بیشتر دیده شده و جلب نظر می‌کنند.اگر شما هم به داشتن یک شغل با آینده‌ای درخشان فکر می کنید ما نوید روزهای بهتر شدن را به شما می‌دهیم.

انواع لوگو

لوگو نوشتاری

در این مدل لوگوبا حروف تایپ می‌شود. بدین معنی که برای کل نام شرکت طراحی لوگو با فونت سفارشی انجام می‌گیرد. از مزیت های لوگو تایپ می‌توان به این اشاره کرد که به سرعت نام تجاری شرکت را با هویت برند ارتباط داده و افراد مخاطب دچار سردرگمی نمی‌شوند.

لوگو تایپ در واقع همان نشان نوشته است. در کشور ما طراحان کوشیده‌اند با رنگ و فونتهای متفاوت لوگوتایپ‌های جذابی طراحی کنند.

مثال بارز این لوگوها کمپانی سازنده بازی‌های ورزشی ( که به EAمشهور است) و یا زمزم.

طراحی لوگو

طراحی لوگو

لوگو تصویری

همانطور که ازنام آن پیداست این نمادها بصورت تصویری و عاری ازنوشته بوده و چنانچه درست طراحی شوند درذهن افراد با هر ملیت و مذهبی که باشند گویای آن شرکت و محصولاتش خواهند بود.

رایج‌ترین نوع لوگوها همین لوگوهای تصویری هستند که بایستی توسط طراحان خبره انجام شود چون باید طراحی منحصر بفردی داشته باشد که در اذهان ماندگار باشد.

جذابیت ازنکات مهم است که باعث برقراری ارتباط با مخاطبین می‌شود.از خصوصیات آن میتوان به منحصر بفرد بودن، انغطاف پذیر بودن لوگو نمادین را نام برد. مثل اپل!

طراحی لوگو

لوگو ترکیبی

باترکیب لوگوهای نوشتاری و تصویری سبک دیگری از طراحی لوگو بوجود می‌آید که در این سبک هارمونی نوشتار با تصویر مهم بوده وبه گونه‌ای بایستی در کنار هم قرار گیرند که همخوانی داشته باشند.

به عنوان مثال چنانچه انحنایی در تصویر باشد بایستی حروف نیز شکل خطی خود را تغییر داده و هارمونی با این انحنا بین حروف و تصویر شکل بگیرد.

از نکات مهم در استفاده از لوگو ترکیبی میتوان موارد زیر را نام برد

  1. چنانچه تصویر ساده‌تر باشد راحت‌تر در ذهن مخاطب نقش می‌گیرد.
  2. باتوجه به طراحی و حالت نوشتار و تصویر هریک را به تناسب می‌توان بصورت جداگانه مورد استفاده قرار داد.
  3. تمامی استانداردهای لازم در لوگو تصویر یا لوگوتایپ بایستی جداگانه در لوگوتایپ هم رعایت شوند.

از نمونه های بارز می‌توان، پپسی، ایران خودرو یا رایتل را نام برد.

طراحی لوگو ترکیبی

لوگوهای حرف نماد

در این سبک با استفاده ازحروف آرم شرکت ساخته می‌شود. مانند ال جی!

طراحی لوگو حرف نماد

طراحان لوگو چه کسانی هستند

طراحان لوگو خلاق و هنرمند هستند و مهارت طراحی قوی ای دارند.طراح حرفه‌ای بایستی دانش کافی از ADOBE Illastrator و سایر نرم افزارهای طراحی و مجموعه ای از فونت‌های مختلف در رایانه داشته باشد.

ویژگی‌های یک لوگو حرفه‌ای

1- سنخیت

یک طراحی خوب بایستی ارتباط بین لوگو و کسب و کار مربوط به آن‌را نشان دهد.

2- ماندگاری

بایستی طرحی باشد که با گذشت زمان بتوان ازآن استفاده کرد.

3- قابلیت انعطاف

طرح باید به گونه ای باشد که چنانچه شرکت در آینده بخواهد تغییراتی در آن ایجاد کند انعطاف لازم را داشته باشد.

4- منحصر به فرد

ازمواردی که لوگو یک شرکت را می‌توان حرفه ای دانست بحث منحصر به فرد و تک بودن آن است.

5- ساده و در عین حال گویا

تفاوت آرم و لوگو در چیست

آرم یا سمبل یا نشانه درواقع گرافیکی ساده و تصویری طراحی شده ‌است که ارتباط مستقیمی با شرکت ومحصول آن دارد.

در آرم تنها از تصویر استفاده می شود و نشان‌دهنده تنها قسمتی ازبرند است و طراح آن می‌تواند آرم مورد نظرش کمی با رقبا شباهت داشته باشد در صورتی که لوگو از تصویری استفاده می شود که مرتبط با نام برند یا محصول است.

و نمایشی کلی از خود کمپانی یا برند مورد نظر می باشد.

ضمن اینکه در لوگو بایستی فرد طراح بسیار خلاق بوده و طرح او منحصر به فرد باشد.

از مواردی که ممکن است در طراحی لوگو مد نظر باشد

1- رنگ‌های لوگو چگونه انتخاب می‌شوند

مشتری می‌تواند هنگام سفارش رنگ را انتخاب کند اما بهتر این است که برای موفق بودن طرح متعارف با کسب و کار انتخاب شود.

2- طرح لوگو با چه فرمتی اجرا می‌شود

با یکی از فرمت‌های Al، CDR، PNG، JPEG، PSD.

مراحل طراحی لوگو

مرحله اول ارتباط با مشتری و شنیدن نظرات او و مشاوره دادن براساس تجربیات است.
یک طراح بایستی قبل از اینکه یک فروشنده ماهر باشد یک مشاور دلسوز باشد تا بتواند با اهمیتی که به مشتری می‌دهد روز‌به‌روز بر تعداد مشتریان بیافزاید.

مرحله دوم شناخت کسب و کار است. بایستی طراح در ابتدا با کمپانی ای که قصد طراحی دارد و کسب و کار آن آشنا شود.
بایستی بداند که چه چیزهایی می‌تواند مؤثر باشد یا چه تصاویری کار مورد نظر را گویاتر جلوه می‌دهد. و به این بیندیشد که چه طراحی‌ای می‌تواند لوگوی شخصی را متفاوت از رقبا سازد و درعین حال با سنخیت و ماندگاری طرح بزند.

مرحله سوم بررسی رقبا و تحقیق لوگوهای هم رده با کسب و کار مشتری است.

مرحله چهارم طراحی اولیه و ایده اولیه است.

مرحله پنجم ارائه به مشتری و گرفتن بازخورد از می باشد. در این مرحله گاه طرح اولیه مورد قبول واقع شده یا نیاز به تغییر جزیی دارد و گاه تغییرات بیشتری اعمال می‌شوند و تجدید نظرها به مشتری عنوان می شود و بیان می‌شود که چه تغییری در جذب مشتری اثر دارد.

مرحله ششم آماده کردن طرح نهایی است. در این مرحله طرح نهایی بصورت چندین فایل که ممکن است مشتری برای سایت یا حتی تبلیغات شرکتی یا مواردی از این قبل استفاده کند داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button