طراحی لوگو

با هدف هویت بخشیدن به یک کسب و کار و شرکت و سازمان استفاده می شود. لوگو به شکل یک علامت و سمبل و یا بصورت ترکیبی از این دو می باشد. طراحی آرم در ابتدایی ترین مرحله در زمان راه اندازی یک کسب و کار انجام می شود که زمانی که ایده ای به ذهن می رسد همزمان طراحی آرم نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

طراحی لوگو شرکتی از عنصرهای مهم در دنیای بازاریابی و تبلیغات و گرافیک می باشد. در واقع هر فرد با اولین نگاه به لوگو می تواند حدس بزند کسب و کار شما در چه زمینه ای می باشد. و اگر برای آن وقت گذاشته باشید و طراحی آن به درستی انجام شده باشد فعالیت شما حرفه ای به نظر می رسد. طراحی لوگو در واقع انتخاب و طراحی یک نماد برای شرکت و سایت تان می باشد و هماهنگ با فعالیت تان می تواند به صورت نوشته و تصویر و یا ترکیبی از این دو طراحی شود.

تاریخچه طراحی آرم

اگر بخواهیم به تاریخچه طراحی آرم بپردازیم به زمانی می رسیم که انسان های اولیه از نماد استفاده می کردند تا بتوانند پیام خود را به دیگران منتقل نمایند و از آن زمان تا امروز این نشانه ها و نماد ها تغییر کرده و در هر دوره معنی منحصر به فردی داشته است. طراحی لوگو شرکتی لازمه ی حضور در بازارهای رقابتی امروزی می باشد چون علاوه بر شرکت ها حتی اشخاص حقیقی نیز وارد دنیای بازاریابی و برندینگ شده اند و به دنبال ایجاد تمایز برای محصول خود هستند از این رو به طراحی آرم شرکتی روی آورده اند.

نمونه کارها

طراحی لوگو شرکتی

طراحی لوگو به شناساندن و ثبت و ماندگاری برند و نام تجاری کسب و کار در ذهن مخاطب هدف کمک می کند و موجب دیده شدن هر چه سریع تر برند می شود. مخاطب هدف با نگاه کردن به لوگو می تواند متوجه شود که این آرم چه مفهومی را می رساند و همین موجب به خاطر سپردن آن می شود. آزمایشات متعددی انجام شده است و نتایج نشان می دهد اگر طراحی لوگو به درستی و مطابق با استانداردها انجام شده باشد بهتر می تواند اعتماد جامعه هدف را به خود جلب نماید. برای داشتن روابط درست و مناسب با شرکت های رقیب و همکار طراحی آرم شرکتی بسیار کمک کننده است.

طراحی آرم تنها یک کار هنری نیست بلکه یک وسیله ی استراتژیک است که شرکت ها با استفاده از ان می توانند خود را در بازار بشناسانند. شرکت ها برای لوگو، به بهترین شرکت طراحی لوگو مراجعه می کنند چون می دانند لوگو نشانه ی کسب و کار آن ها می باشد و در واقع چهره ی فعالیت و کسب و کار را در بازار به نمایش می گذراد. طراحی لوگو باید به گونه ای انجام شود که به سرعت قابل تشخیص باشد و به یاد ماندنی باشد و به جامعه هدف کمک کند تا نام برند در ذهنشان ثبت شود از این رو مهم است به بهترین شرکت طراحی لوگو مراجعه نمایید تا به نتیجه با کیفیتی دست یابید.

نکته مهم در طراحی آرم شرکتی

در طراحی لوگو انتخاب رنگ و شکل ها بسیار مهم است چون مستقیما بر روی مغز تاثیر می گذارد و به یاد آوری بهتر برند کمک می کند. در واقع اگر طراحی آرم به صورت ویژه و اختصاصی انجام شده باشد به آسانی قابل تشخیص خواهد بود و حتی ممکن است فرد از دیگر محصولات مربوط به کسب و کار شما نیز استفاده کند و حتی شما را به دیگران معرفی نماید. باید در طراحی آرم شرکتی بسیار دقت کرد چون اگر نتواند انتظارات کسب و کار را نشان دهد و توجه مردم را جلب کند موجب هدر رفتن پول و زمان شده و دیگرافراد به مشتری تبدیل نخواهند شد.

کسب و کارها و شرکت ها فرصت کمی دارند تا خود را به مشتری بشناسانند و آنان را جذب کنند و اگر طراحی آرم نتواند جامعه و مشتریان را تحت تاثیر قرار دهد مشتریان به جای دیگر خواهند رفت. باید از بهترین شرکت طراحی لوگو استفاده کرد چون اولین ارتباط و تاثیری که می گذارد بسیار مهم است. آژانس تبلیغاتی جوپنزا با داشتن طراحان گرافیک حرفه ای در زمینه طراحی آرم فعالیت می کند و شما با سفارش دادن به این شرکت می توانید یک آرم قوی برای کسب و کارتان داشته باشید. ما در دنیای تبلیغات و ارتباطات هستیم و قطعا برای داشتن سهم بزرگی از بازار نیاز به دیده شدن داریم.

انواع لوگو

لوگو نشانه‌ای گرافیکی است که با نام‌ نشان‌واره هم عنوان می‌شود. اولین و مؤثرترین گام برای معرفی یک شرکت است و امروزه از آن برای معرفی محصول خود استفاده می‌کنند. یک شرکت بزرگ با داشتن برند اصولی می‌تواند به مشتریانش نشان دهد چه کاری انجام می‌دهد، چه کسی هست و به چه چیزی اهمیت می‌دهد و به واسطه منحصر به فرد بودن و خلاقیتی که در آرم خود بکار برده می‌تواند در ذهن مخاطبان ماندگار شود.

اینکه چرا تجارت به یک آرم و لوگو نیازدارد را میتوان با نگاه کردن به اطرافتان بفهمید. لوگوهای نایک، اپل، یاهو، بی ام دبلیو و بنز ازمواردی هستند که در اطراف بیشتر دیده شده و جلب نظر می‌کنند.اگر شما هم به داشتن یک شغل با آینده‌ای درخشان فکر می کنید ما نوید روزهای بهتر شدن را به شما می‌دهیم.

لوگو نوشتاری

در این مدل لوگوبا حروف تایپ می‌شود. بدین معنی که برای کل نام شرکت طراحی لوگو با فونت سفارشی انجام می‌گیرد. از مزیت های لوگو تایپ می‌توان به این اشاره کرد که به سرعت نام تجاری شرکت را با هویت برند ارتباط داده و افراد مخاطب دچار سردرگمی نمی‌شوند. لوگو تایپ در واقع همان نشان نوشته است. در کشور ما طراحان کوشیده‌اند با رنگ و فونتهای متفاوت لوگوتایپ‌های جذابی طراحی کنند. مثال بارز این لوگوها کمپانی سازنده بازی‌های ورزشی ( که به EAمشهور است) و یا زمزم.

طراحی لوگو

طراحی لوگو

لوگو تصویری

همانطور که ازنام آن پیداست این نمادها بصورت تصویری و عاری ازنوشته بوده و چنانچه درست طراحی شوند درذهن افراد با هر ملیت و مذهبی که باشند گویای آن شرکت و محصولاتش خواهند بود. رایج‌ترین نوع لوگوها همین لوگوهای تصویری هستند که بایستی توسط طراحان خبره انجام شود چون باید خدمات طراحی منحصر بفردی داشته باشد که در اذهان ماندگار باشد. جذابیت ازنکات مهم است که باعث برقراری ارتباط با مخاطبین می‌شود.از خصوصیات آن میتوان به منحصر بفرد بودن، انغطاف پذیر بودن لوگو نمادین را نام برد. مثل اپل!

طراحی لوگو

لوگو ترکیبی

باترکیب لوگوهای نوشتاری و تصویری سبک دیگری از طراحی لوگو بوجود می‌آید که در این سبک هارمونی نوشتار با تصویر مهم بوده وبه گونه‌ای بایستی در کنار هم قرار گیرند که همخوانی داشته باشند. به عنوان مثال چنانچه انحنایی در تصویر باشد بایستی حروف نیز شکل خطی خود را تغییر داده و هارمونی با این انحنا بین حروف و تصویر شکل بگیرد.

از نکات مهم در استفاده از لوگو ترکیبی میتوان موارد زیر را نام برد

1- چنانچه تصویر ساده‌تر باشد راحت‌تر در ذهن مخاطب نقش می‌گیرد.

2- باتوجه به طراحی و حالت نوشتار و تصویر هریک را به تناسب می‌توان بصورت جداگانه مورد استفاده قرار داد.

3- تمامی استانداردهای لازم در لوگو تصویر یا لوگوتایپ بایستی جداگانه در لوگوتایپ هم رعایت شوند.

از نمونه های بارز می‌توان، پپسی، ایران خودرو یا رایتل را نام برد.

طراحی لوگو ترکیبی

لوگوهای حرف نماد

در این سبک با استفاده ازحروف آرم شرکت ساخته می‌شود. مانند ال جی!

طراحی لوگو حرف نماد

طراحی لوگو

طراحان لوگو چه کسانی هستند

طراحان لوگو خلاق و هنرمند هستند و مهارت طراحی قوی ای دارند.طراح حرفه‌ای بایستی دانش کافی از ADOBE Illastrator و سایر نرم افزارهای طراحی و مجموعه ای از فونت‌های مختلف در رایانه داشته باشد.

ویژگی‌های یک لوگو حرفه‌ای

1- سنخیت : یک طراحی خوب بایستی ارتباط بین لوگو و کسب و کار مربوط به آن‌را نشان دهد.

2- ماندگاری : بایستی طرحی باشد که با گذشت زمان بتوان ازآن استفاده کرد.

3- قابلیت انعطاف : طرح باید به گونه ای باشد که چنانچه شرکت در آینده بخواهد تغییراتی در آن ایجاد کند انعطاف لازم را داشته باشد.

4- منحصر به فرد : ازمواردی که لوگو یک شرکت را می‌توان حرفه ای دانست بحث منحصر به فرد و تک بودن آن است.

 

تفاوت آرم و لوگو در چیست

آرم یا سمبل یا نشانه درواقع گرافیکی ساده و تصویری طراحی شده ‌است که ارتباط مستقیمی با شرکت ومحصول آن دارد. در آرم تنها از تصویر استفاده می شود و نشان‌دهنده تنها قسمتی ازبرند است و طراح آن می‌تواند آرم مورد نظرش کمی با رقبا شباهت داشته باشد در صورتی که لوگو از تصویری استفاده می شود که مرتبط با نام برند یا محصول است. و نمایشی کلی از خود کمپانی یا برند مورد نظر می باشد. ضمن اینکه در لوگو بایستی فرد طراح بسیار خلاق بوده و طرح او منحصر به فرد باشد.

از مواردی که ممکن است در طراحی لوگو مد نظر باشد

1- رنگ‌های لوگو چگونه انتخاب می‌شوند

مشتری می‌تواند هنگام سفارش رنگ را انتخاب کند اما بهتر این است که برای موفق بودن طرح متعارف با کسب و کار انتخاب شود.

2- طرح لوگو با چه فرمتی اجرا می‌شود

با یکی از فرمت‌های Al، CDR، PNG، JPEG، PSD.

مراحل طراحی لوگو

مرحله اول ارتباط با مشتری و شنیدن نظرات او و مشاوره دادن براساس تجربیات است. یک طراح بایستی قبل از اینکه یک فروشنده ماهر باشد یک مشاور دلسوز باشد تا بتواند با اهمیتی که به مشتری می‌دهد روز‌به‌روز بر تعداد مشتریان بیافزاید.

مرحله دوم شناخت کسب و کار است. بایستی طراح در ابتدا با کمپانی ای که قصد طراحی دارد و کسب و کار آن آشنا شود. بایستی بداند که چه چیزهایی می‌تواند مؤثر باشد یا چه تصاویری کار مورد نظر را گویاتر جلوه می‌دهد. و به این بیندیشد که چه طراحی‌ای می‌تواند لوگوی شخصی را متفاوت از رقبا سازد و درعین حال با سنخیت و ماندگاری طرح بزند.

مرحله سوم بررسی رقبا و تحقیق لوگوهای هم رده با کسب و کار مشتری است.

مرحله چهارم طراحی اولیه و ایده اولیه است.

مرحله پنجم ارائه به مشتری و گرفتن بازخورد از می باشد. در این مرحله گاه طرح اولیه مورد قبول واقع شده یا نیاز به تغییر جزیی دارد و گاه تغییرات بیشتری اعمال می‌شوند و تجدید نظرها به مشتری عنوان می شود و بیان می‌شود که چه تغییری در جذب مشتری اثر دارد.

مرحله ششم آماده کردن طرح نهایی است. در این مرحله طرح نهایی بصورت چندین فایل که ممکن است مشتری برای سایت یا حتی تبلیغات شرکتی یا مواردی از این قبل استفاده کند داده می‌شود.

مقالات و اخبار
Call Now Button