نکات مهم و طلایی که طراحی لوگو شما را حرفه ای میکند

نکات طلایی طراحی لوگو

طراحی لوگو حرفه ای یکی از موارد مهمی است که هر کسب‌وکار، سازمان و شرکتی باید به آن توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشد. لوگو (logo) نمادی تصویری است که هویت یک شرکت و مجموعه و خدمات آن را نشان می‌دهد. در واقع، لوگو تنها جنبه گرافیکی ندارد، بلکه معرف فرهنگ، پیشینه و اهداف آن سازمان و شرکت است و لازم است به گونه‌ای طراحی شده باشد که اهداف و معنای خاصی را در ذهن مشتری و مخاطب تداعی کند. شاید بهتر باشد اینگونه اهمیت لوگو را بیان کنیم که هر کسب‌وکار و فعالیتی با داشتن یک لوگو جذاب و حرفه‌ای می‌تواند به راحتی در در بازار رقابتی به خود جای دهد و باعث افزایش شناخت برند خود در بین مشتریان و مخاطبان شود. درهرصورت، طراحی لوگو نیازمند یک طراح و مجموعه حرفه‌ای است تا بتواند با توجه به نکات و موارد مهم و با اهمیت در این حوزه بهترین طراحی ممکن را انجام دهد. ازاین‌رو، در ادامه این مقاله از جوپنزا به بررسی نکات طلایی طراحی لوگو شما را حرفه‌ای و جذاب می‌کند می‌پردازیم.

 

بیشتر بخوانید: طراحی بسته بندی

 

لوگو و اهمیت آن

همانطور که می‌دانید لوگو نماد و طرحی است که منجر به شناخت فوری شرکت، سازمان و برند می‌شود و به نوعی اعتماد، وفاداری و حرفه‌ای بودن یک شرکت، برند یا هر نوع مجموعه و کسب‌وکاری را القا می‌کند. اگر بخواهیم در مورد اهمیت لوگو توضیح دهیم باید بگوییم که لوگو در تمامی قسمت‌ها و بخش‌های یک شرکت مانند سربرگ‌ها، تبلیغات، محصولات، وبسایت و دیگر موارد وجود دارد و به ساختار و پایداری و استحکام هویت یک برند کمک شایانی می‌کند. البته در نظر داشته باشید که طراحی لوگو و برند باید متناسب به هم انجام شود تا بتواند حس اعتماد و اعتبار را در ذهن مخاطب به وجود بیاورد. بنابراین، لوگو علاوه‌بر زیبایی باید با مفهوم، مناسب و همیشگی باشد.

 

نکات طلایی طراحی لوگو

در ادامه قصد داریم تا نکات و توصیه‌های مهم و ضروری در رابطه با طراحی لوگو حرفه ای را به شما توضیح دهیم تا بتوانید با استفاده از این موارد لوگو حرفه‌ای و جذاب خود را داشته باشید.

 

تعیین اهداف کسب‌وکار

این تصور که از لوگو صرفا به عنوان یک تصویر و شکل زیبا در تمامی موارد و زمینه‌های یک کسب‌وکار استفاده می‌شود اشتباه است! لوگو ارزش کسب‌وکار شما را در این بازار پر رقابت به مخاطبان نشان می‌دهد. بنابراین، لازم است قبل از انجام طراحی لوگو حتما اهداف کسب‌وکار و لوگو خود را مشخص کرده و به درک درستی از آن رسیده باشید. به عبارت دیگر باید طراحی لوگو به نحوی انجام شود که در نگاه اول هدف و هویتی که برای برند، شرکت و کسب‌وکار خود در نظر گرفته‌اید به مخاطبان القا شود.

 

بیشتر بخوانید: طراحی کارت ویزیت

 

بررسی رقبا و انجام تحقیقات لازم

از دیگر نکات مهم برای طراحی لوگو حرفه ای بررسی رقبا و انجام تحقیقات لازم در این زمینه است. بررسی رقبا این امکان را به شما می‌دهد تا بهتر و دقیق‌تر با مخاطبان مختص به حوزه خود آشنا شوید و اطلاعات ارزشمندی از هویت مخاطبان به دست آورید. ازاین‌رو، لازم است بادقت و انجام بررسی‌های متعدد نقاط قوت و ضعف رقبای خود را بسنجید و نظر مشتریان و مخاطبان را در رابطه با طراحی‌ لوگوهای مختلف در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود تا از انجام ایده‌ها و کارهای تکراری خودداری کنید و در نهایت به یک طرح متمایز و منحصربه‌فرد برسید.

 

اجرای طرح

پس از اینکه تحقیقات لازم در این زمینه را انجام دادید می‌توانید کار طراحی لوگو خود را آغاز کنید. تا جایی که امکان دارد لوگو خود را ساده طراحی کنید و به سراغ طرح‌های پیچیده نروید. می‌توانید اشکال ساده را بر روی کاغذ بکشید و به روش‌های مختلف آن را آنقدر تغییر دهید تا الگو پایه و مورد نظر خود را به دست آورید. از تکنیک‌ها و ایده‌های جذاب استفاده کنید و سعی کنید از آن‌ها برای کار خود الهام بگیرید. پس از آن به سراغ رنگ‌آمیزی متناسب با کسب‌وکار و سلیقه مشتری خود بروید. البته توجه داشته باشید که در نهایت باید یک لوگو منحصربه‌فرد و جذاب ارائه کنید. چراکه متمایز بودن لوگو باعث می‌شود تا هنر و تخصص شما بهتر و بیشتر از قبل دیده شود و از طرفی تمام مشتریان و کسب‌وکارهای مختلف به دنبال یک لوگو زیبا و منحصربه‌فرد هستند تا بتوانند آن را به ثبت رسانده و از سیر رقبا متمایز باشند.

 

بیشتر بخوانید: چاپ لیبل محصولات

 

ارتباط با برند و دنیای واقعی

یکی از نکات مهم و طلایی در طراحی لوگو این است که باید مفهوم و ارتباط درست و مناسبی با برند شما داشته باشد. اما این که یک لوگو علاوه‌بر جذابیت و زیبایی ارتباط عمیقی با مفهوم برند نیز داشته باشد از جمله اتفاقات نادر است! به هر حال سعی کنید تا چنین ارتباطی بین برند و لوگو ایجاد کنید تا لوگو همیشه ماندگار باشد. البته در نظر داشته باشید که لوگو باید در فضای واقعی و در همه جا قابل استفاده باشد. ازاین‌رو، به دنبال طراحی‌های سخت و فانتزی که تنها در وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی کاربرد دارد نروید. لوگو شما باید بر روی کارت ویزیت، بیلبوردها، تابلوها، محصولات و تمام سطوح کوچک و بزرگ قابل استفاده باشد.

 

جمع‌بندی

در این مطلب از جوپنزا به بررسی و توضیح در مورد طراحی لوگو حرفه ای پرداختیم. طراحی لوگو یکی از مهمترین عناصر برای هر شرکت و برند است. در طراحی لوگو، باید به موارد مختلفی مانند رنگ، فونت، شکل و نمادهای مناسب و هدف و نشانه‌گذاری شرکت توجه کنید و از نمادهای مناسب استفاده کنید تا در نهایت لوگو قابل استفاده در همه جا داشته باشید. ازاین‌رو، اگر برای کسب‌وکار و برند خود به دنبال طراحی لوگو حرفه ای هستید لازم است از یک مجموعه و تیم متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. مجموعه جوپنزا یکی از شرکت‌های حرفه‌ای و متخصص در زمینه طراحی لوگو است که می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت با مشاوران و کارشناسان مجموعه ما برای دریافت خدمات مختلف در تماس باشید.

 

بیشتر بخوانید: چاپ و بسته بندی

 

سوالات متداول

  1. چگونه می‌توان یک لوگو حرفه‌ای طراحی کرد؟

برای طراحی یک لوگو حرفه‌ای، باید به عناصر اساسی طراحی توجه کنید. این عناصر شامل رنگ، فضا، شکل و نماد هستند. همچنین باید به نیازهای برند و کسب‌وکار مورد نظر و صنعت مورد نظر توجه داشته باشید.

 

  1. داشتن یک لوگوی استاندارد و حرفه‌ای چه تاثیری بر کسب‌وکار خواهد داشت؟

مهم‌ترین تاثیری که یک لوگو حرفه‌ای می‌تواند بر کسب‌وکار و برند داشته باشد متمایز کردن آن از سایر رقبا و تاثیر مثبت در ذهن مخاطبان و مشتریان است. درهرصورت یک لوگو قوی و منحصربه‌فرد هویت و شناسه یک برند و کسب‌وکار است و باعث ایجاد ارتباط بیشتر با مشتریان و شناخت بهتر کسب‌وکار در سطح بالا می‌شود.

 

  1. از چه طریق می‌توان به متمایز بودن لوگو پی برد؟

این موضوع به تیم و مجموعه‌ای که با آن به طراحی لوگو پرداخته‌اید بستگی دارد که بتواند با انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم یک لوگو منحصربه‌فرد ارائه کند، چراکه لوگو کپی هیچ گونه ارزشی نداشته و نمی‌توان آن را ثبت کرد. درهرصورت می‌توان با جست‌وجو در اینترنت و فضاهای مختلف به موضوع کپی بودن لوگو پی برد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button