معرفی انواع کارت ویزیت + بهترین نکات طراحی کارت ویزیت

انواع کارت ویزیت

معرفی انواع کارت ویزیت

یکی از ابزارهای قدرتمند در صنعت تبلیغات کارت ویزیت است. شاید برای شما هم جالب باشد که دنیای ما شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه تکنولوژی و فضای اینترنت بوده است اما همچنان از کارت ویزیت برای اطلاع رسانی و تبلیغ کسب‌وکارهای مختلف استفاده می‌شود. بنابراین، اگر صاحب یک کسب‌وکار و مجموعه‌ای هستید که از کارت ویزیت استفاده نمی‌کنید مطمئن باشید یکی از موثرترین راه‌های ارتباط با مشتری و تبلیغات را از دست داده‌اید. کارت ویزیت دارای جنس، طرح، رنگ و ابعاد بسیار متنوعی است که هر کدام برای نوع خاصی از فعالیت و کسب‌وکار مختلف به کار می‌رود. ما در این مقاله از جوپنزا قصد داریم تا شما را به مطالعه این مقاله مفید و جذاب در رابطه با معرفی معرفی انواع کارت ویزیت دعوت کنیم.

 

بیشتر بخوانید: چاپ و بسته بندی

 

انواع کارت ویزیت کدام‌اند؟

همانطور که گفته شد کارت ویزیت بسته به شیوه و محل کاربرد آن انواع مختلفی دارد و لازم است متناسب با نوع کسب‌ و کار و فعالیتی که انجام می‌دهید طراحی و چاپ آن انجام شود تا اثر گذاری و بازده خوبی داشته باشد. انواع کارت ویزیت شامل موارد زیر است:

1. کارت ویزیت سلفون براق یا مات

کارت ویزیت سلفون براق یا مات برای محیط‌های فانتزی و صمیمی که بیشتر از رنگ‌های شاد و قابل توجه استفاده شده است به کار می‌رود، چرا که در طراحی کارت ویزیت از یک روکش براق یا مات استفاده می‌شود که باعث درخشندگی رنگ‌ها و حتی زمینه کارت می‌شود. این روکش یک لایه نازک نایلونی است که پس از چاپ و طراحی کارت بر روی آن کشیده می‌شود تا هم باعث زیبایی کارت ویزیت شده و هم از آن در برابر خط‌وخش و موارد مختلف محافظت ‌کند. البته کارت ویزیت دارای سلفون انعطاف‌پذیر نیز است.

2. کارت ویزیت گلاسه UV

از جمله اولین کارت‌های ویزیتی که در کشور ما مورد استفاده قرار گرفت، کارت ویزیت گلاسه UV بود. این نوع کارت ویزیت یکی از معمولی‌ترین و ساده‌ترین کارت ویزیت است و کاربرد بسیار زیادی نیز دارد. این نوع کارت ویزیت برای آن دسته از کسب‌وکارهای نوپایی که به دنبال کارت ویزیت با هزینه مناسب در تیراژ بالا هستند بهترین نوع کارت ویزیت است. البته کارت گلاسه UV به دلیل روکش براقی که دارد سبب درخشندگی رنگ‌های کارت خواهد شد.

3. کارت ویزیت کتان

کارت ویزیت کتان از دیگر کارت‌هایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و به جرات می‌توان گفت که از جمله کارت‌های بسیار محبوب به شمار می‌آید. این کارت نماد اعتماد، قدمت و صداقت در عین سادگی است و اکثر کسب‌وکارهای با قدمت و اصالت از این نوع کارت ویزیت بسیار زیبا و شیک استفاده می‌کنند. جنس و بافت این نوع کارت ویزیت راه‌راه یا شطرنجی است و با رنگ‌های ساده در دو اندازه‌ 9 در 6 سانتی‌متر یا 8.5 در 4.8 سانتی‌متری طراحی و چاپ می‌گردد.

 

بیشتر بخوانید: طراحی لیبل

 

4. کارت ویزیت لمینت براق و مات

برای افرادی که از طرفداران کارت‌های ویزیت با ضخامت و گوشه گرد هستند، کارت ویزیت لمینت در دو مدل براق و مات بهترین انتخاب است. این نوع کارت ویزیت در تمامي حوزه‌های كاري مورد استفاده قرار می‌گیرد. لمینت براق این نوع کارت ویزیت، باعث جذابیت و درخشندگی بیشتر رنگ‌ها شده و لمینت مات ظاهری شیک و جذاب‌تری به کارت ویزیت می‎دهد. برای طرح و چاپ کارت ویزیت لمینتی از کاغذ ٣٠٠ گرم گلاسه استفاده می‌شود و سپس ورق ضخيم لمينت براق یا مات روي كاغذ كشيده می‌شود كه مانع از شكنندگي كارت خواهد شد.

5. کارت ویزیت لمینت برجسته و طلاکوب

یکی از انواع بسیار جذاب و شیک کارت ویزیت، کارت‌های لمینت برجسته و لمینت طلاکوب هستند. این نوع کارت ویزیت‌ها توسط یک مجموعه طراحی و چاپ حرفه‌ای انجام می‌شود و حتی شما می‌توانید یک کارت ویزیت بسیار زیبا از تلفیقی از برجستگی و ورق طلا را باهم داشته باشید. در این کارت طرح شما پس از چاپ وارد مرحله طلاکوب شده و پس از فرآیند طلاکوب بر روی قسمت‌های دلخواه برجستگی‌های مورد نظر اعمال می‌گردد. سایز این مدل از کارت‌ها 9 در 6 سانتی‌متر است.

6. کارت ویزیت لمینت مخملی برجسته

کارت‌های ویزیت لمینت مخملی برجسته جزو کارت‌های پرمخاطب بوده و برای انواع کسب‌وکارهای حرفه‌ای کاربرد دارد. این کارت دارای روکش مخملی‌ بوده و رنگ‌ها را  گرم‌تر جلوه داده و برجستگی بسیار جذابی به کارت می‌دهد. لمینت مخملی برجسته به دلیل ویژگی لمینت بودن آن نسبت به بقیه کارت‌ها ضخیم‌تر و محکم‌تر است. اندازه این کارت 9 در 6 سانتی‌متر است.

 

بیشتر بخوانید: چاپ کاتالوگ

 

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هویت بصری شخص یا شرکت است. در ادامه به برخی نکات و موارد مهم هنگام طراحی کارت ویزیت اشاره می‌کنیم.

  • استفاده از فونت مناسب و خوانا
  • استفاده از رنگ‌های مناسب با هویت بصری شخص یا شرکت
  • استفاده از لوگو و عکس با کیفیت بالا
  • قرار دادن اطلاعات تماس، شبکه‌های اجتماعی و آدرس در جای مناسب
  • استفاده از پوشش‌های مختلف مانند طلاکوبی، UV و دیگر موارد
  • تعین حجم و اندازه مناسب برای کارت
  • تعین نحوه چیدمان مطالب به صورت منظم و خلاقانه
  • تغییر گوشه‌های کارت به شکل گرد یا طرح‌دار
  • طراحی و چاپ ساده، شیک و حرفه‌ای

دقت به جزئيات، تعيين سايز مناسب، استفاده از تصاوير و نمادهای مرتبط با فعالیت شخص یا شرکت و همچنین استفاده از کاغذ با کیفیت بالا نیز از دیگر نکات مهم در طراحی کارت ویزیت هستند.

 

بیشتر بخوانید: طراحی بیلبورد

 

سخن پایانی

در این مقاله از جوپنزا به بررسی انواع کارت ویزیت و نکات مهم و جالب توجه در طراحی آن گفتیم. همانطور که تا به اینجا توضیح دادیم کارت ویزیت یکی از ابزارهای مهم در تبلیغات و برقراری ارتباط آسان با مشتری است و باید دارای طراحی زیبا، شیک و متناسب با فضای کاری باشد. مجموعه حرفه‌‌ای جوپنزا سال‌ها است با ابزارها و امکانات بروز و تیم متخصص و با مهارت خود به طراحی انواع کارت ویزیت متناسب با سلیقه و نوع فعالیت مشتریان خود می‌پردازد و باکیفیت‌ترین کارت‌های ویزیت را با قیمت بسیار مناسب و طراحی منحصربه‌فرد به مشتریان خود تحویل می‌دهد.

 

سوالات متداول

  1. چه نکات جالبی در مورد طراحی کارت ویزیت وجود دارد؟

هنگام طراحی کارت ویزیت باید به نکات و موارد مختلفی توجه داشته باشیم تا طراحی کارت در حرفه‌ای‌ترین و بهترین حالت ممکن انجام شود. استفاده از رنگ و فونت مناسب، به کارگیری لوگو و نشان تجاری، استفاده از المان‌ها و نمادهای مرتبط با کسب‌وکار از مهم‌ترین موارد در طراحی کارت ویزیت هستند.

 

  1. آیا استفاده از کارت ویزیت در تبلیغات کسب‌وکار موثر است؟

بله، کارت ویزیت یک ابزار تبلیغاتی بسیار قدرتمند است که به شما اجازه می‌دهد تا با مشتریان و همکاران جدید آشنا شوید و نام شرکت خود را به آن‌ها معرفی کنید. با داشتن یک کارت ویزیت حرفه‌ای، احساس قابل اعتماد بودن را به مخاطبین القا می‌کنید و در نتیجه، احتمال بالاتری در پذیرش خدمات یا خرید محصولات شما وجود دارد.

 

  1. کدام یک از انواع کارت ویزیت مناسب است؟

این موضوع کاملاً بستگی به نوع فعالیت و شغل شما دارد. به طور کلی، کارت ویزیت باید با شغل و فعالیت شما همخوانی داشته باشد و به رساندن اطلاعات صحیح و دقیق درباره شغل شما به دیگران کمک کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button