اصول طراحی لوگو چیست و چه مواردی را باید رعایت کرد ؟

اصول طراحی لوگو

اصول طراحی لوگو شامل چه ویژگی هایی است ؟

 

اگر یک طراح اصول طراحی لوگو را به خوبی بداند و بتواند لوگوهایی کاملا حرفه ای طراحی کند بدون شک میتواند درآمد بسیار خوبی را از این راه کسی کند. درواقع امروزه اکثر کسب و کارها به دنبال یک لوگوی حرفه ای و تاثیر گذا‌ر هستند که البته کمتر کسانی هستند که میتواند لوگوهایی خاص و حرفه ای طراحی کنند. بیشتر کسانی که ادعای طراح بودن دارند معمولا از الگوهای آماده در نرم افزارها و وب سایت های مختلف برای این کار استفاده میکنند. بنابراین چنانچه شما به عنوان یک کارآفرین و کارفرما قصد طراحی لوگوی برای بیزینس خود را داشتید حتما این کار را به  یک طراح حرفه ای و کاربلد بسپارید. بدون شک یک لوگوی خاص و زیبا میتواند تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب داشته باشد. هرچقدر لوگوی شما زیباتر، گویا تر و خاص تر باشد ماندگاری آن در ذهن مخاطب و مشتری بیشتر خواهد بود.در نتیجه برندینگ شما مانند بسیاری از برند های مطرح دنیا در خاطر افراد ثبت میشود و در نهایت اتفاقات خوبی برای کسب و کار شما پیش خواهد آمد. از این رو پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله پیش رو را تا انتها مطالعه کنید.

 

بیشتر بخوانید: طراحی فولدر

 

اهمیت لوگو در کسب و کار

از اهمیت رعایت اصول طراحی لوگو همینقدر بدانید که امروزه بر هر کسب و کاری واجب است که یک لوگوی خاص برای خود طراحی کند. یک لوگوی خاص این امکان را به شما میدهد که هویت برند خود را به دیگران معرفی کنید. از طرفی طراحی لوگو باعث شخصی سازی کسب و کار شما میشود. همچنین لوگو ابزاری  برای به یادماندنی کردن کسب و کار شما محسوب میشود. یک لوگوی ارزشمند و خاص میتواند باعث رشد کسب و کار شما شود چرا که این وسیله یک ابزار بصری برای جذب مخاطب محسوب میشود. لوگو به قدری اهمیت دارد که از آن برای چاپ برروی سایر ابزارهای تبلیغاتی نظیر بروشور، کارت ویزیت، بسته بندی ها، وبسایت ها، نرم افزارهای موبایلی و غیره استفاده میشود. لوگو در شناسایی کسب و کار شما در میان صدها کسب و کار مشابه کمک بسیار زیادی میکند پس هیچگاه آن را دست کم نگیرید.

 

تاثیر لوگو در کسب و کار

در این بخش از تاثیر اصول طراحی لوگو بر کسب و کارها صحبت خواهیم کرد. طبق گزارشات ثبت شده چیزی حدود ۸۰ درصد کسب و کارهایی که نوپا هستند و به تازگی کار خود را آغاز کرده اند در همان سال اول ورشکست شده و تعطیل میشوند. مابقی این آمار نیز پس از دو تا سه سال فعالیت از بازار رقابت خارج میشوند. پس در این میان فقط تعداد بسیار اندکی هستند که در دنیای رقابت باقی میماند و میجنگند تا به هدف خود برسند. اما ماندن دنیای بیزینس به یک سری عوامل بستگی دارد که باید بدان توجه کرد. اولین کاری که یک کارآفرین باید انجام دهد آشنایی با دنیای بازاریابی است. درواقع اگر یک بیزینسی بخواهد در این رقابت ها پیروز میدان باشد باید با تکنیک های بازاریابی آشنا باشد. اولین و مهمترین این تکنیک ها طراحی لوگو است. پس در بخش بعدی مقاله به اصول اصلی در طراحی لوگو میپردازیم.

 

بیشتر بخوانید: چاپ پوستر تبلیغاتی

 

۱_طراحی باید ساده باشد

اولین نکته در اصول طراحی لوگو طراحی ساده آن است. هرچقدر مفهوم یک لوگو گویا تر و شفاف تر باشد بیننده نسبت به آن احساس بهتری خواهد داشت. در مقابل هرچقدر یک لوگو شلوغ و بهم ریخته باشد بیننده ارتباط کمتری با آن برقرار میکند. یک طراح باید بتواند با کمترین المان ها و به ساده ترین شکل ممکن پیام کسب و کار شما را در قالب یک لوگو طراحی. اکثر مردم با سادگی ارتباط بیشتر و بهتری برقرار کند. بنابراین طراح باید مطمعن باشد که مخاطب در اولین نگاه متوجه پیام موجود در لوگو میشود.

 

۲_طرح باید ماندگار باشد

دومین نکته در طراحی لوگو ماندگاری آن است. درواقع طراح باید طرح را به گونه ای طراحی کند که پس از گذشت سالیان بازهم نو و تازه باشد. درواقع لوگوی یک کسب و کار باید همواره ثابت باشد تا مشتریان دچار سردرگمی نشکند. پس دقت داشته باشید که لوگو را کاملا مدرن و بروز طراحی کنید و از ماندگاری آن اطمینان حاصل کنید.

 

بیشتر بخوانید: طراحی لیبل

 

۳_استفاده درست از رنگ ها

استفاده درست و هوشمندانه از رنگ ها میتواند یک لوگوی زیبا و جذاب را به شما تحویل دهد. بنابراین یک طراح حرفه ای باید با روانشناسی رنگ ها آشنایی داشته باشد. به طوری که از رنگ های مرتبط با بیزینس شما استفاده کند. همچنین باید بداند چه رنگی در جذب مشتریان میتواند تاثیر بیستری داشته باشد. مثلا اگر کسب و کار شما با نسل جوان ارتباط داشته باشد رنگ قرمز انتخاب مناسبی است. اما اگر کسب و کار شما با خانم ها در ارتباط باشد رنگ زرد که یک رنگ ملایم تر و امید بخشی است میتواند یک انتخاب مناسب باشد. پس در انتخاب رنگ دقت کافی داشته باشید.

 

۴_ درحالت سیاه و سفید نیز جذاب باشد

در اصول طراحی لوگو باید این را در نظر داشته باشید که اگر لوگو به صورت سیاه و سفید چاپ شود نیز جذاب باشد. چرا که در برخی شرایط تبلیغاتی ممکن است لازم باشد لوگو سیاه و سفید چاپ شود. در این شرایط اگر این طراحی حرفه ای و هوشمندانه صورت گرفته باشد مشکل خاصی ایجاد نخواهد شد. پس به این نکته نیز دقت ویژه داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: چاپ دیجیتال

 

۵_لوگو متناسب با نوع کسب و کار باشد

بدیهی است که در هنگام طراحی لوگو باید به نوع کسب و کار دقت شود. برای مثال لوگوی مربوط به یک اسباب بازی فروشی باید رنگی و زیبا باشد. اما لوگوی مربوط به یک شرکت تجاری وارد کننده لوازم خانگی باید لوکس و خاص باشد. از یک یا دو رنگ در آن استفاده شده باشد و کاملا مفهومی و ساده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button