طراحی پوستر حرفه ای چه تاثیری روی بیننده دارد

طراحی پوستر

طراحی پوستر حرفه ای می تواند تفاوت واقعی در اعتبار شرکت یا رویداد شما ایجاد کند. طراحی بد یا فقط با کیفیت پایین، در حالی که اغلب ارزان‌تر است بازتاب ضعیفی بر کسب‌وکار شما دارد – که در بازگشت سرمایه شما منعکس می‌شود.هدف اولیه پوستر ارتباط است.بنابراین مهمتر از همه، مطمئن شوید که پیام درست و با لحن درست را ارسال می کند. در طراحی پوستر  باید در هنگام ایجاد پوستر از چند قانون اساسی پیروی کرد تا آن را تا حد امکان مؤثر کنند. در این مقاله اطلاعات اولیه در مورد پوستر و طراحی خوب پوستر را خواهید یافت

پوستر چیست؟

پوستر یک صفحه کاغذ تک رنگ یا چند رنگ است که معمولاً با متن و تصویر طراحی می شود. یک پوستر در فضایی مناسب در فضای عمومی برای انتقال پیام قرار می گیرد.

هدف و عملکرد یک پوستر

یک پوستر قرار است توجه را جلب کند، آگاه کند، متقاعد کند و برانگیزد. اگر بیننده احساس کند مخاطب قرار گرفته است، یک پوستر می تواند از طریق متن و تصاویر بر تصمیمات او تأثیر بگذارد.یک طراحی پوستر حرفه ای بهینه، کنجکاوی بیننده، عقل او و همچنین ناخودآگاه جنبه احساسی را جلب می کند. در نهایت، واکنش بیننده به پوستر بستگی به علایق، تمایلات و به ویژه موقعیت اجتماعی او دارد. در نتیجه، هر بیننده ممکن است یک پوستر را بر اساس خاستگاه، پیشینه، و واقعیت های اجتماعی و سیاسی خود به طور متفاوت تفسیر کند.

برای موثر بودن، یک پوستر باید جلب توجه به یاد ماندنی باشد (نوری چشم نواز از طریق شکل و رنگ نقوش و متون اصلی)دارای طراحی جالب و

یک پیام یا بیانیه به وضوح، ساختار یافته باشد (ترکیب اصلی فونت، تصویر و رنگ).

در طراحی پوستر حرفه ای باید اصول طراحی مهمی رعایت شود:

ابتدا گروه هدف را تعریف کنید: پیام پوستر را به یک گروه هدف مشخص و واضح ارسال کنید. یک پوستر موثر همیشه باید برای گروه هدف تعریف شده طراحی شود.علاوه بر این، فونت ها را تعیین کنید: فونت انتخاب شده باید جلوه ای طولانی داشته باشد.

انتخاب متن و موقعیت یابی

محتوا و اطلاعات باید آسان و سریع و همچنین به یاد ماندنی و متقاعد کننده باشد. بنابراین، اظهارات باید مختصر و مختصر باشد. علاوه بر این، کلمات کلیدی و اصطلاحات کلیدی درک پیام را برای بیننده آسان تر می کند. در نهایت، باید عبارت اصلی روی پوستر را در طرح کلی ادغام کنید.مطمئن شوید که متن را در لبه صفحه پوستر قرار ندهید، حتی اگر پوسترهای قدیمی با طراحی بسیار خوب با متن در لبه‌ها وجود دارد. رنگ فونت را باید به گونه ای انتخاب کنید که تضاد شدیدی با پس زمینه داشته باشد.

 انتخاب سایه

در طراحی پوستر حرفه ای رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با پیام مطابقت داشته باشند و کنتراست بالایی داشته باشند تا جلوه و توجه بهتری در فاصله‌ای داشته باشید. رنگ های قوی اغلب در یک پوستر چشم نواز هستند.

مواد بصری در پوستر

تصاویر باید به صورت بصری از پیام ها پشتیبانی کنند. آنها باید ارتباط مستقیمی با پیام اصلی پوستر داشته باشند. مطالب تصویری انتخاب شده نباید پوستر را بیش از حد بارگذاری کند و بیننده را گیج کند. علاوه بر این، خوانایی فونت نباید با تأثیر غالب تصاویر یکپارچه مختل شود.برای اطمینان از اینکه پوستر شما با استانداردهای طراحی پوستر جذاب موثر مطابقت دارد، چند سوال وجود دارد که هنگام تجزیه و تحلیل طرح های پوستر پیش نویس خود باید از خود بپرسید:آیا پیام به وضوح متوجه گروه هدف است؟

آیا اجرای خلاقانه هدف ارتباطی متناسب با گروه هدف است؟درجه اعتبار/شناسایی پیام برای بیننده چقدر است؟ این پوستر توجه عموم را جلب خواهد کرد؟ آیا طرح واضح و قابل درک است؟ پوستر به صورت اورجینال طراحی شده است؟

ویژگی های طراحی پوستر حرفه ای

پوسترها در فضاهای عمومی (ستون‌ها، ساختمان‌ها، خیابان‌ها، پارکینگ‌ها و غیره) در معرض تأثیرات خارجی متعددی مانند نوع محیط، شرایط نوری، شرایط آب و هوایی، رقابت با سایر رسانه‌های بصری نزدیک و پنهان‌کاری جزئی توسط افراد یا افراد قرار دارند ،مجموع این تأثیرات، و شرایط نه همیشه بهینه چارچوب، تأثیر زیادی بر رویت و خوانایی پوسترها دارد. همه عوامل باعث می شوند که مهمترین ویژگی هایی که برای طراحی پوستر خوب در نظر گرفته شود:

قالب/اندازه: به طور کلی، فرمت بزرگ بیشتر قابل توجه است، اما پوستر کوچکتر، بسیار روشن و پررنگ تر از پوسترهای بزرگ و تیره رنگ قابل توجه است.

رنگ کاغذ/پس زمینه:در طراحی پوستر از رنگ های روشن و نه خیلی کدر استفاده کنید. برای رنگ های تیره تر، کنتراست باید در نظر گرفته شود

نوع و اندازه فونت: فونتی را انتخاب کنید که به راحتی خوانده شود و مطابق با موضوع  پوستر باشد.

خوانایی از راه دور: تمامی نکات ذکر شده تاثیر عمده ای در طراحی پوستر خلاقانه دارند. زمینه استفاده (اعم از تبلیغات شهری با فرمت بزرگ یا پوسترهای کوچک برای خواندن ادبی، معمولاً در ساختمان‌ها) باید در نظر گرفته شود.

تاثیرات پوستر بر بیننده

پوسترها قابلیت نمایش در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته را دارند و به نسبت  دیگر تبلیغات چاپی، بیشتر درمعرض دید عموم  قرار می‌گیرند.مخاطب روزنامه معمولا بعد از یکبار خواندن آن، روزنامه را کنار می‌گذارد، ولی پوستر اگر در جای مناسب نصب شود، می‌تواند برای روزها و هفته‌ها و ماه‌ها، پیام مورد نظر شما را به طیف گسترده ای از افراد منتقل کند. اضافه ‌بر این، یک پوستر همواره درمعرض دید عموم قرار دارد.پس میتوانیم متوجه شویم که خدمات طراحی با کیفیت از چه اهمیت شگرفی برخوردار است

قابلیت انعطاف در توزیع

پوسترها از نظر توزیع، قابلیت انعطاف خوبی دارند. در بعضی از شهرها، مکان‌های خاصی برای تبلیغات و نصب  کردن پوسترها درنظر گرفته می‌شود. بعضی اوقات ضروری است  برای نصب کردن  یک پوستر در یک مکان مشخص، مجوزهای لازم را گرفته شود. حتی ممکن است نیاز داشته باشید که از یک کسب‌وکار خصوصی اجازه بگیرید و پوستر خود را در وبسایت آنها به نمایش بگذارید.بعضی از شرکت‌ها، تابلوهای اعلانات خاصی برای تبلیغات عمومی درنظر می‌گیرند. می‌توانید از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک‌تر تقاضا کنید که پوستر شما را در محل کار خود به نمایش بگذارند. مبادله‌ی پوسترها یکی دیگر از روش‌های به نمایش گذاشتن تبلیغات است. اگر بتوانید مکانی مناسب را برای  نصب پوستر پیدا کنید، و چاپ پوستر از کیفیت بالایی برخوردار باشد  تبلیغات شما درمعرض دید عده‌ی زیادی از افراد قرار می‌گیرد و .میتواند به هر چه بیشتر شناخته شدن کسب و کار شما کمک کند.

One thought on “طراحی پوستر حرفه ای چه تاثیری روی بیننده دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button