فولدر تبلیغاتی چیست ؟چه مزایایی دارد

فولدر تبلیغاتی چیست

فولدر تبلیغاتی چیست؟ فولدر نوعی بسته تبلیغاتی بوده که از آن برای نگهداری مواردی نظیر کارت ویزیت، بروشور، CD و اوراق استفاده میشود. از این رو بسیاری از بیزینس ها از این وسیله برای پک کردن و نگهداری اسناد کسب و کار خود استفاده میکنند. فولدر ها با نوعی طراحی خاص و ویژه طراحی میشوند و به منظور تبلیغ برای کسب و کار مورد استفاده قرار میگیرند. به همین منظور ما این مقاله را برای معرفی هر چه بهتر و بیشتر این محصول آماده کرده ایم. پس چنانچه شما نیز قصد دارید برای کسب و کار خود فولدر تهیه کنید این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. در ادامه ما به نحوه طراحی فولدر، ساختار آن و غیره میپردازیم. امیدواریم از مطالعه این مطالب لذت ببرید و از آن در راستای پیشرفت کسب و کار خود استفاده نمایید.

 

ساختار فولدر تبلیغاتی

ساختار فولدر تبلیغاتی چیست؟ برای ساخت فولدر تبلیغاتی از مقوا استفاده میکنند. اما خب میزات گرماژ مقوای مورد استفاده برای فولدر دارای یک استاندارد خاصی است. به طوری که حداقل گرماژ مورد استفاده برای طراحی فولدر ۲۵۰ گرم است. امکان چاپ تک رنگ و چهار رنگ برروی مقوای فولدر وجود دارد. برای شیک تر شدن فولدر و دوام آن نوعی سلفون مخصوص برروی این محصول کشیده میشود. اگر چه لازم است دقت داشته که ساختار فولدر، تعداد جیب های آن و برخی خصوصیات دیگر همگی به میزان بودجه شما بستگی دارد. یعنی اگر بودجه زیادی را برای تهیه فولدر در نظر گرفته باشید گرماژ مقوا و استحکام آن، تعداد جیب های فولدر و غیره همگی افزایش پیدا میکند. و در نهایت یک فولدر شیک و لوکس تهیه خواهد شد. اما کیفیت و ظاهر فولدر تا حد زیادی به مهارت چاپخانه بستگی دارد. اگر چاپخانه تجربه بالایی داشته باشد یقینا میتواند فولدری کاملا حرفه ای به شما تحویل دهد.می توان با استفاده از طراحی لوگو بر روی آن برند خود را معرفی کرد.

 

طراحی قالب فولدر تبلیغاتی

 

روش اول: در روش اول هر کسب و کاری میتواند قالب فولدر مخصوص به خود را داشته باشد. یعنی قالبی را سفارش دهد که تمامی جزئیات آن دقیقا مطابق با سلیقه کارفرما باشد. این نوع قالب خود گویای مجموعه یا شرکت مورد نظر است.

 

روش دوم: در دومین روش بیزینس های مختلف میتوانند از قالب های آماده برای طراحی فولدر استفاده کنند. طبیعی است که این قالب ها ممکن است تکراری باشند و میتوان آن ها را از وب سایت های اینترنتی دانلود کرد.

 

دقت داشته باشید که اگر قصد دارید یک فولدر مخصوص به خود را دلشته باشید ابتدا باید طرح گسترده آن را مشخص کنید. لازم به ذکر است که طرح های گسترده در ابعاد استاندارد مانند طراحی کاتالوگ انجام میشوند. ابعاد ۶۰ در ۴۵ یا ۵۰ در ۷۰ میتواند جز بهترین انتخاب ها باشد. چرا که این سری قطع ها دارای پرتی کمی هستند و از طرفی یک فولدر در ابعاد مناسب را برای مشتری ایجاد میکنند.

 

نکات مهم در طراحی فولدر

 

نکات مهم در طراحی فولدر چیست؟ همانطور که گفته شد قطع های استانداری وجود دارند که میتوان بر اساس آن ها فولدر خود را طراحی کرد. چنانچه از این دو قطع برای طراحی فولدر استفاده کنید در هزینه های خود صرفه جویی نیز کرده اید. گفتنی است که فولدر شما باید به گونه ای طراحی شود که درب آن قفل شده و چیزی از آن بیرون نریزد. از این رو بهتر است در قسمت درب فولدر یک برش نازک و یک زبانه ایجاد شود. چنانچه در خدمات طراحی این بخش از فولدر کوتاهی شود بهتر است از چسب دو طرفه استفاده کنید. اگرچه چسب به مروز زمان باعث از بین رفتن فولدر میشود و ظاهری ناخوشایند در آن ایجاد میکند. بله همانطور که میبینید طراحی فولدر بیشتر به سلیقه کارفرما بستگی دارد اما بایستی یک سری نکات ساده و کلیدی و مهم در آن رعایت شود‌

 

تصاویر در طراحی فولدر

 

حال که به طور کامل با مبحث طراحی تبلیغاتی فولدر چیست؟ آشنا شدیم. در این بخش به نحوه استفاده از تصاویر در طراحی فولدر میپردازیم. در گذشته استفاده از عکس محصولات در طراحی فولدر رواج داشت. اما امروزه این روش منسوخ شده است. به طوری که فولدر ها معمولا با طرح های مینیمال و ساده طراحی میشوند. طرح های مینیمال معمولا از اشکال هندسی و خطوط تشکیل شده اند و ظاهری زیبا و شیک به فولدر میبخشد. همچنین لازم است برروی فولدر لوگو و شعار تبلیغاتی شرکت مورد نظر حک شود. پس در طراحی فولدر دقت کنید که استفاده از عکس ها را تا حد ممکن حذف کنید و به جای آن از طرح های ساده و شیک و مینیمال استفاده نمایید.

 

متن در طراحی فولدر

 

نقش متن در طراحی فولدر تبلیغاتی چیست؟ دقت داشته باشید که متن های مورد استفاده بر قسمت رویی فولدر باید کوتاه و تاثیر گذار باشند. یعنی از نوشتن متون طولانی خودداری کنید. بدیهی است جملات ساده، روان و تاثیر گذار نقش بیشتری در جذب مخاطب خواهند داشت. چنانچه یک شعار تبلیغاتی مشهور و ثابت دارید هیچ گاه به دنبال جملات نو و جدید نروید. لوگو و شعار تبلیغاتی شما نشانه هویت شماست. پس هویت خود را به سادگی از دست ندهید و سعی کنید آن را ثابت نگهدارید. در بخش داخلی فولدر نیز میتوانید اطلاعاتی نظیر آدرس، شماره تلفن، وب سایت و غیره را حک کنید. پس تا اینجا متوجه شدیم که لازم است در طراحی فولدر از اضافه کردن عکس و متن های طولانی خودداری کنیم.

 

رنگ مناسب در طراحی فولدر

 

 

رنگ مناسب در طراحی فولدر تبلیغاتی چیست؟ دقت داشته باشید که در طراحی فولدر از رنگ سازمانی خود استفاده نمایید. اما ممکن است سازمان شما رنگ خاصی را به عنوان رنگ سازمانی نداشته باشد.در این صورت میتوانید از رنگ های خاص و جذاب استفاده نمایید. اما لازم است بدانید که در طراحی فولدر بیشتر از دو رنگ استفاده نکنید. تنها یک یا دو رنگ برای طراحی فولدر کافیست.

 

عوامل موثر در قیمت فولدر

 

عوامل موثر در تعیین قیمت فولدر تبلیغاتی چیست؟ عوامل مختلفی در تعیین قیمت فولدر میتواند موثر باشد. عواملی نظیر جنس مقوا، نوع روکش یا سلفون مورد استفاده، اینکه از قالب های آماده استفاده کنید یا قالب های تخصصی در تعیین قیمت نهایی فولدر موثر است. پس نمیتوان گفت فولدر ها دارای یک قیمت ثابت هستند. بلکه عوامل مختلفی میتوانند در قیمت نهایی آن موثر باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button