لوگو سه بعدی چیست ؟چه مزایایی دارد

لوگو سه بعدی چیست

در صنعت بازاریابی، تبلیغات و جذب مشتری لوگو هایکی از مهم ترین عوامل به شمار می روند. طراحی لوگو که بتواند نظر هر بیننده ای را به خود جذب کند، کار هر طراحی نیست، و نیازمند طراحی حرفه ای و کار بلد می باشد. اما تعدادی از لوگو ها هستند که به نوبه خود و به تنهایی جذاب بوده و می توانند حلب توجه نمایند، یکی از لوگو ها، لوگوی سه بعدی می باشد.در مطلب درباره لوگو سه بعدی چیست، مزایا و ویژگی های آن، نکات مهم در طراحی این نوع لوگو و همچنین نرم افزار هایی که می توانید به کمک آن ها لوگوی سه بعدی اختصاصی خود را به راحتی طراحی کنید، با شما صحبت می کنیم. شما در پایان این مطلب می توانید این نوع لوگو ها را شناسایی کرده و با توجه به ویژگی های آن، نکات ذکر شده و همچنین نرم افزار های معرفی شده، به راحتی لوگویی سه بعدی طراحی کنید.

لوگو سه بعدی چیست؟

همان گونه که از نام این نوع لوگو ها متوجه شدید، این لوگو ها را به گونه ای طراح می کنند که به بیننده و مخاطبان حس واقعی و زنده بودن یا حجم داشتن آن لوگو القا شود. شاید برای شما جالب باشد که بدانید، بیشتر لوگو های سه بعدی، قبلاً لوگویی دو بعدی و تخت بودند، اما طراحان و یا صاحبان کسب و کار مورد نظر، لوگوی دو بعدی را، به لوگویی سه بعدی تبدیل کردند.

لازم به ذکر است که ، افراد و مخاطبان برند ها، با لوگو های سه بعدی ارتباط بیشتری گرفته و بهتر باقی لوگو ها به یاد می سپارند. پس این موضوع می تواند برد و موفقیتی عالی در زمینه بازاریابی برای شرکت مورد نظر باشد.

 

مزایای لوگوی سه بعدی

 

مزایای لوگو سه بعدی:

  1. برای هر کسب و کاری می توانید لوگویی سه بعدی طراحی نمایید:

یکی از مزایای مهم این نوع لوگو، قابلیت استفاده و طراحی برای هر نوع کسب و کار و برندی می باشد. چرا که برای طراحی از منبع الهام ها و یا المان های زیادی می توانید استفاده کنید.

  1. هر یک از لوگو های سه بعدی می توانند به راحتی نظر بیننده را به خود جلب کرده و در یاد ها بمانند:

لوگو های سه بعدی با توجه به طراحی منحصر به فرد و ویژه ی خود می توانند به راحتی نظر مخاطبان را به جود حلب کرده و در یاد آن ها ثبت شوند. حتی تعدادی از طراحان بر این باورند که لوگو های سه بعدی را باید به صورت ساده تری طراحی شوند تا افراد و بینندگان بیشتر محوه خود سه بعدی بودن آن شوند.

  1. لوگو های سه بعدی به راحتی می توانند باعث رشد موفقیت کسب و کار شما شوند:

رشد و پیشرفت یکی کسب و کار زمانی اتفاق می افتد که بتواند مخاطبان را به خود جذب کرده و آن ها را به مشتریان بالقوه خود تبدیل کند.

  1. با استفاده از بسیاری از نرم افزار های طراحی می توانید لوگویی سه بعدی طراحی کنید:

شما اگر به دنبال لوگویی هستید که به راحتی بتوانید با استفاده از انواع نرم افزار ها آن را طراحی کرده و بسازید، ما به شما لوگو های سه بعدی را پیسنهاد می دهیم. البته در ادامه در رابطه با انواع این نوع پلتفرم ها با شما صحبت خواهیم کرد. پس تا انتها ما را همراهی نمایید.

  1. با کمک لوگو های سه بعدی می توانید به راحتی منظور و ایده ی پشت طراحی را به بیننده برسانید:

لوگو های سه بعدی به علت حجم دار بودن بسیار راحت رت از باقی لوگو ها می توانند حس و منظور طراح را به بیننده برسانند. البته لازم به ذکر است که این موضوع به نوع طراحی کاتالوگ و حرفه ای بودن خود طراح نیز بستگی دارد.

ویژگی های لوگو سه بعدی:

  1. لوگو های سه بعدی، یکی از جذاب ترین لوگو ها می باشد:

در بین طراحان لوگو، لوگو های سه بعدی از جذاب ترین لوگو ها به شمار می رود، چرا که نور و سایه و روشن روی طرح، در این نوع لوگو ها بیشتر از انواع دیگر جلب توجه می کند.

 

  1. لوگو های سه بعدی باید در هر پلتفرمی زیبایی خود را نشان دهند:

لازم به ذکر نیست که تمامی برند ها لوگویی را انتخاب می کنند که در پلترمی (چاپی و دیجیتال) بتوانند تمامی زیبایی و جذابیت خود را بتواند به نمایش بگذارد. لوگو های سه بعدی اگر به درستی طراحی شوند، به راحتی می توانند این کار را برای برند ها انجام دهند.

 

  1. بسیار خاص و منحصر به فرد می باشد:

به دلیل سایه و روشن ها، حجم دار بودن، زنده بودن و حس تحرک داشتن این نوع لوگو ها را بسیار جذاب و منحصر به فرد کرده است. شما با استفاده از رنگ های مناسب و همچنین فونت های مناسب نوشتاری، می توانید این لوگو های سه بعدی را جذاب تر نیز بکنید.

  1. در عین پیچیدگی اما بسیار قابل درک می باشند:

به طبع لوگو های سه بعدی بسیار پیچیده تر از لوگو های تخت و دو بعدی می باشند. اما اگر بیشتر به این نوع طرح ها دقت کنید، متوجه خواهید شد که در عین پیچیدگی بسیار قابل درک و فهم می باشند.

  1. لوگو های سه بعدی به راحتی می توانند به روز و آپدیت شوند:

در دنیایی که تکنولوژی روز به روز پیشرفت می کند، این نوع لوگو ها نیز بسیار بیشتر از لوگو های دیگر در معرض تغییر و پیشرفت قرار می گیرند؛ چرا که بیشتر این نوع طراحی ها با استفاده از تکنولوژی و نرم افزار های مختلف ساخته شده، و کمتر بر روی کاغذ و به صورت دستی طراحی می شوند.

 

نکات طراحی لوگو سه بعدی

نکاتی  مهم که در زمان ساخت لوگوی سه بعدی به شما کمک خواهد کرد:

  1. برای به وجود آوردن لوگو های سه بعدی نیازی به طراحی های سخت نیست، بلکه می توانید از اسم خود برند و یا اولین حروف اسم آن، به صورت انگلیسی و یا فارسی لوگویی سه بعدی طراحی کنید.
  2. برای طراحی لوگو های سه بعدی می توانید از نام برند، معروف ترین محصول تولید شده توسط ان، نوع کسب و کار، المان های معروف موقعیت مکانی آن شرکت و …، الهام بگیرید.
  3. باید لوگو های سه بعدی را باید با کیفیت بالا طراحی کنید، به گونه ای که در هر موقعیتی افراد بتوانند جزئیات طراحی شما را به راحتی ببینند و متوجه شوند.
  4. برای عمق دادن به لوگو های سه بعدی باید از سه عنصر، شیب ها، مکان های دارای هایلات (برجستگی ها) و همچنین سایه ها، ترکیبی هوشمندانه خلق نمایید تا عمق کار به درستی شکل بگیرد.
  5. یکی دیگر از مسائل مهم در طراحی لوگو های سه بعدی، ایجاد بافت و جزئیات طرح است.
  6. لوگو های سه بعدی حتی قابلیت متحرک شدن نیز دارند. اگر به آن نیاز دارید، انجام دهید.
  7. اگر فکر می کنید که نمی توانید با لوگوی سه بعدی در زمان طراحی بروشور ارتباط بر قرار کنید، لوگو را به صورت دو بعدی طراحی کرده و بعد با استفاده از نزم افزار های مختلف آرا به لوگویی سه بعدی تبدیل کنید.
  8. در انتخاب فونت های نوشتاری بسیار دقت کنید. حروف باید به گئنه ای باشند که در زمان سه بعدی شدن نیز همچنان زیبا به نظر برسند.

10 پلتفرم و نرم افزاری که می توانید به کمک آن ها لوگوی سه بعدی طراحی کنید:

در این بخش شما به تعدادی از نرم افزار ها و پلتفرم هایی که در آن ها می توانید لوگویی سه بعدی طراحی کنید، آشنا خواهید شد.

  1. فتوشاپ الاستریتور
  2. کورل
  3. Design free logo online
  4. brandcrowd
  5. Adobe Capture
  6. Canva
  7. Font Rush
  8. Logo Maker by Shopify
  9. Logo Maker 3D
  10. Aurora 3D

سخن پایانی:

در مقاله بر این تلاش بودیم تا با صحبت کردن در رابطه با لوگو سه بعدی چیست، مزایا و ویژگی های آن، نکات مهم در خدمات طراحی این نوع لوگو و همچنین نرم افزار هایی که می توانید به کمک آن ها لوگوی سه بعدی اختصاصی خود را به راحتی طراحی کنید، شما را هم با این نوع آشنا کرده و هم در طراحی آن راهنمایی کنیم. لازم به ذکر است شما در زمان طراحی باید به بودجه ای که قرار است به لوگو اختصاص یابد نیز دقت کنید. آیا شما برای کسب و کارتان از لوگوی سه بعدی استفاده خواهید کرد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button