مراحل چاپ لیبل محصولات +معرفی انواع لیبل ها

مراحل چاپ لیبل محصولات

مراحل چاپ لیبل محصولات، باید به صورت کاملا صحیح و اصولی انجام شود. شاید تا به حال لیبل روی یک محصول نظرتان را جلب کرده باشد و جذب طراحی خاص و رنگ‌های زیبای به کار رفته در آنها شده باشید. لیبل‌ها کاربردهای زیادی دارند. بازاریابی و تبلیغات، ارائه اطلاعات مربوط به مبدا محصول تولید کننده (نام تجاری)، تاریخ انقضا محصول، نحوه استفاده از یک محصول، اطلاعات تغذیه‌ای و مشخصات مواد تشکیل‌دهنده، از جمله اطلاعاتی هستند که بر روی لیبل‌ها به چشم می‌خورند. امروزه کسب و کارها برای حضور در بازار رقابت و افزایش فروش، نیاز به چاپ و طراحی لیبل به صورت اختصاصی دارند. آژانس تبلیغاتی جوپنزا با بیش از 20 سال سابقه، خدمات متنوعی از جمله طراحی و چاپ لیبل ارائه می‌دهد. شما هم می‌توانید طراحی و چاپ لیبل سفارشی خود را بدون نگرانی به جوپنزا بسپارید.

آشنایی با مراحل چاپ لیبل محصولات

انجام اصولی چاپ لیبل بر روی بسته‌بندی‌ها، نقش مهم و اساسی را در حمل و نقل ایفا می‌کند. هدف از چاپ لیبل‌ها بر روی کالاها، افزایش سرعت عمل در روند خرید و فروش محصولات می‌باشد. برای آشنایی ابتدا باید بدانید برچسب‌های خام را به دو صورت رول و شیت می‌توان به چاپ رساند و مراحل چاپ لیبل آن‌ها به چند روش انجام می‌شود. بسته به اینکه تیراژ شما برای چاپ به چه میزان است، روشی که برای چاپ برچسب در نظر می‌گیرید متفاوت خواهد بود که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

۱. چاپ دیجیتال

برای انجام مراحل چاپ لیبل محصولات به روش چاپ دیجیتال، از دستگاه‌های مخصوص استفاده می‌شود. این روش معمولا در زمان‌هایی استفاده می‌شود که نیازمند تیراژ بسیار بالا نیستیم. این دستگاه‌ها اغلب می‌توانند تعداد قابل توجهی لیبل را با صرف زمان اندک و کیفیت مناسب به چاپ برسانند. از جمله مزایای چاپ دیجیتال، دقیق بودن، چاپ و کادربندی تمیز لیبل، مطابقت کامل با رنگ سفارشی، متن واضح نوشته است. همچنین ر‌نگ‌ها، طرح‌ها و تصاویر به ‌صورت واضح چاپ می‌شوند و نمایان هستند.

۲. چاپ افست لیبل بطری (Offset Lithography)

در روش چاپ افست، از یک ورق آلومینیوم منعطف برای انتقال رنگ استفاده می‌شود. هنگامی که به مراحل چاپ لیبل محصولات با تعداد زیاد نیاز داشته باشید، با این روش می‌توانید از پوشش‌های متنوعی استفاده کنید.

●        وارنیش براق و مات، پوششی برای ایجاد جذابیت بصری یا تاکید روی عنصر خاصی از طراحی استفاده می‌شود.

●        پوشش UV، حس شیشه‌ای دارد و اگر به دنبال پوششی با دوام بالا هستید، می‌توانید از پوشش UV استفاده کنید.

●        چاپ فلکسوگرافی لیبل بطری (Flexography)، با استفاده از یه ورق پلاستیکی برای چاپ بر روی انواع مواد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چاپ و طراحی لیبل

چاپ و طراحی لیبل، از جمله مهم‌ترین کارهایی است که هر شرکت یا کارخانه‌ای با آن سروکار دارد. لیبل‌ها بر روی اکثر کالاها از جمله مواد خوراکی، صنایع قطعه سازی، تولید خودرو، نساجی، لوازم منزل، لوازم آزمایشگاهی و انواع فرش و موکت‌ها وجود دارند. هر شرکت یا کارخانه‌ای از طراحان حرفه‌ای می‌خواهد لیبل اختصاصی کار آنها را با ظاهری شکیل طراحی کند. در تبلیغات و بازاریابی، لیبل چاپی و سفارشی جز مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌ها می‌باشد. در خدمات طراحی و چاپ لیبل‌های کالاها حتما در نظر داشته باشید، اطلاعات موردنیاز برای کالا موردنظر بر روی لیبل نوشته شده باشد.

انواع لیبل‌ها

امروزه تنوع کسب و کارها و سلایق مختلف افراد، باعث ایجاد طیف گسترده‌ای از محصولات چاپی به ویژه لیبل‌ها شده است. لیبل‌ها، جنس‌های مختلفی دارند و در ابعاد و اشکال متنوعی چاپ و تولید می‌شوند. شما می‌توانید برای کسب و کارتان لیبل اختصاصی خود را سفارش دهید. لیبل اختصاصی شما در جوپنزا با توجه به سلیقه شما، جنس موردنظر و مناسب برای مصرف شما و در شکل و ابعاد دلخواهتان طراحی و چاپ می‌شود. آژانس تبلیغاتی جوپنزا با داشتن چاپخانه مستقل، تمامی مراحل چاپ لیبل محصولات را با دقت و اصولی انجام می‌دهد. در ادامه با انواع لیبل‌ها آشنا خواهیم شد:

۱. برچسب برند

اگر در بسته‌بندی یک محصول فقط از برند تجاری استفاده شود، به آن برچسب نام تجاری می‌گویند. نام تجاری برند روی برچسب درج می‌شود. مثلا مارک لباس که برند لباس را مشخص می‌کند یا برچسب‌های روی صابون که نام تجاری برند محصول را مشخص می‌کنند.

۲. برچسب درجه‌بندی

برخی محصولات دارای برچسب درجه‌بندی هستند. این نوع برچسب، درجه کیفیت محصول را با کلمات یا حروف نشان می‌دهد. به عنوان مثال بر روی بسته‌بندی حبوبات، گندم و آرد ممکن است از اعداد برای درجه‌بندی کیفیت محصول استفاده شود.

۳. برچسب شروح محصول

برچسب شرح، اطلاعاتی در مورد ویژگی‌ها، دستورالعمل استفاده، موارد امنیتی محصول و بسیاری موارد دیگر را به مشتریان ارائه می‌دهد.

۴. برچسب آموزشی

لیبل‌های آموزشی، اطلاعات مربوط به محصول را ارائه می‌دهند. استفاده از روش و امنیت محصول، نام تولیدکننده، تاریخ تولید، تاریخ انقضا، نام واسطه و بسیاری موارد دیگر را ذکر می‌کنند. برچسب شرح، اطلاعات کلی در مورد محصول را ارائه می‌دهد؛ اما برچسب‌ آموزشی حداکثر اطلاعات را در مورد محصول از جمله نحوه استفاده و بسیاری موارد دیگر را ارائه می‌کنند.

چاپ لیبل کاغذی

در مراحل چاپ لیبل محصولات، می‌توان از لیبل‌های کاغذی استفاده کرد. چاپ لیبل‌ کاغذی، یکی از محبوب‌ترین لیبل‌ها و بهترین نوع لیبل‌های پشت برچسب‌دار هستند. لیبل‌های کاغذی طبیعتا از کاغذ درست می‌شوند اما کاغذ استفاده شده در این نوع لیبل‌ها، براق و بدون روکش است. لیبل‌های کاغذی دارای قدرت چسبندگی بالا بر روی سطوح صاف مانند پلاستیک، چوب و شیشه هستند. این نوع لیبل‌ها با انواع روش‌های چاپی مثل چاپ دیجیتال و چاپ افست تهیه می‌شوند. کیفیت رنگ و طرح در این نوع لیبل‌ها به خوبی حفظ می‌شوند، همچنین از کیفیت، دوام و مرغوبیت بالایی در ابعاد و اشکال مختلف تولید شده برخوردار است که جلوه‌ی محصول را چند برابر می‌کند.

لیبل شبرنگ

لیبل‌های شبرنگ، طراحی لیبل‌ با قابلیت درخشش در تاریکی و نور کم هستند که در مراحل چاپ لیبل محصولات استفاده می‌شوند. روش تولید این دسته از لیبل‌های پشت برچسب‌دار به صورت چاپ دیجیتال است.

چاپ سلفون مات و براق

لیبل سلفون، از یک لایه سلفون پوشیده شده است که تا حدودی طول عمر لیبل را افزایش می‌دهد. لازم است بدانید لیبل‌های کاغذی هم به علت کیفیت بالای مواد اولیه‌ای که دارند، به همین میزان باکیفیت و بادوام هستند.

لیبل شفاف و شیشه‌ای

در مراحل چاپ لیبل محصولات، می‌توان از لیبل‌های شفاف و شیشه‌ای استفاده کرد. این نوع لیبل‌ها، شفاف هستند و پس زمینه خود را نشان می‌دهند و نوشته و طرح روی لیبل از هر دو طرف قابل مشاهده است. شرکت‌های دارویی، آرایشی، بهداشتی و همچنین شرکت‌های مواد غذایی و شرکت‌های تولید کننده خودرو یا خدمات آن، بیشترین مشتریان لیبل‌های شفاف و شیشه‌ای هستند. از مزایای این نوع لیبل‌ها می‌توان به مقاومت بالای آنها در برابر تغییرات آب و هوا و چسبندگی بالای روی سطوح شفاف نام برد.

لیبل پی وی سی (PVC)

همانطور که از نام این لیبل پیداست، این لیبل‌ها از جنس پی وی سی هستند. متریال پی وی سی در مراحل چاپ لیبل محصولات، می‌تواند تا حدودی دوام آنها را افزایش دهد. این نوع لیبل‌ها معمولا در طرح‌های مات، شفاف و ترنسپرنت چاپ و تولید می‎شوند. برتری لیبل‌های پی وی سی نسبت به کاغذی، مقاومت بیشتر در برابر پاره شدن و فشارهای محیطی است.

چاپ لیبل یووی (UV)

حتما شما هم نام اشعه یووی را شنیده‌اید. در تولید این نوع لیبل‌های پشت برچسب‌دار، از اشعه یووی برای افزایش استحکام استفاده می‌شود.

نتیجه گیری

مراحل چاپ لیبل محصولات بر روی بسته‌بندی‌ها باید بسیار با دقت انجام شود، چرا‌که در حمل و نقل مشکلی ایجاد نکند. امروزه لیبل‌ها از اهمیت بالایی برخوردارند و صنعت تولید و چاپ لیبل بسیار رونق گرفته است. تنوع لیبل‌های موجود در بازار به صاحبان کسب و کار اجازه می‌دهد با توجه به شرایطشان، لیبل مناسب خود را پیدا کنند. طراحی حرفه‌ای لیبل‌های اختصاصی در مراحل چاپ لیبل محصولات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، پس بهتر است برای طراحی و چاپ لیبل اختصاصی کسب و کارتان، به یکی از بهترین آژانس‌های‌ تبلیغاتی مراجعه کنید. آژانس تبلیغاتی جوپنزا، شما را در طراحی و چاپ لیبل یاری می‌دهد. جوپنزا دارای واحدهای مختلفی در حوزه تبلیغات می‌باشد که یکی از آنها ، طراحی و چاپ است. برای ارتباط با آژانس تبلیغاتی جوپنزا می‌توانید با تلفن مرکزی 88917051 و تلفن همراه 09351360868 تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

۱. چند مورد از لیبل‌های پشت برچسب‌دار را نام ببرید.

لیبل‌های کاغذی، شبرنگ و یووی

۲. تفاوت لیبل شروح محصول با لیبل آموزشی در چیست؟

لیبل شرح، اطلاعات کلی در مورد محصول را ارائه می‌دهد اما لیبل‌ آموزشی حداکثر اطلاعات را در مورد محصول ارائه می‌کند.

۳. لیبل‌های شفاف و شیشه‌ای بیشتر در چه مواردی کاربرد دارند؟

در شرکت‌های دارویی، آرایشی، بهداشتی و همچنین شرکت‌های مواد غذایی و شرکت‌های تولید کننده خودرو یا خدمات آن کاربرد دارد

۴. مزایای چاپ دیجیتال چیست؟

تعداد قابل توجهی لیبل را در کمترین زمان و بهترین کیفیت به چاپ می‌رسانند. همچنین دقیق بودن، چاپ و کادربندی تمیز لیبل، مطابقت کامل با رنگ سفارشی و متن واضح نوشته، رنگ‌ها، طرح‌ها و تصاویر از جمله مزایای چاپ دیجیتال است.

۵. بر چه اساسی روش چاپ لیبل را انتخاب می‌کنیم؟

بسته به اینکه تیراژ شما برای چاپ چقدر است، روشی که برای چاپ لیبل در نظر می‌گیرید متفاوت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button