معرفی طراحی بیلبورد تبلیغاتی

طراحی بیلبرد تبلیغاتی

تبلیغات به معنی رواج دادن، دعوت کردن و گسترش دادن می باشد. تبلیغات انواع مختلفی دارد که یکی از عمده ترین روش های تبلیغات، تبلیغات محلی می باشد. در تبلیغات محلی، از روش های مختلفی برای تبلیغ استفاده می شود؛ که یکی از عمده ترین آنها، استفاده از طراحی بیلبورد تبلیغاتی می باشد. عوامل مختلفی در ساخت و تعیین کیفیت بیلبوردها نقش دارند و طبیعی است هرچه در ساخت بیلبوردها خلاقیت بیشتری به کار گرفته شود، میزان تأثیر و اثر بخشی آنها نیز بیشتر خواهد بود.

کار بیلبورد های تبلیغاتی چیست

امروزه با رشد تکنولوژی و دنیای دیجیتال، استفاده از انواع بیلبورد های تبلیغاتی در امر تبلیغات، بسیار رایج و مؤثر می باشد. بیلبوردهای تبلیغاتی تابلوها و یا صفحات بزرگی هستند که به عرضه کنندگان کالا یا صنعتگران اجازه تبلیغ در فضای خارجی را می دهند؛ تا از این طریق محصول و خدمات خود را معرفی کنند.

بیلبوردهای تبلیغاتی در تبلیغات می توانند یک جریان دائمی به شمار آیند که افکار عمومی را تحت تأثیر خود قرار می دهند و نقشی فعال و ماندگارتر در ذهن مخاطبین ایفا می کنند. به جرأت می توان گفت که بیلبوردهای تبلیغاتی به تنهایی نقش یک رسانه  را در سطح بالای اطلاع رسانی بر عهده دارند.

نکات اصلی در طراحی بیلبورد تبلیغاتی

اگر می‌خواهید تاثیرگذاری طراحی بیلبورد خود را بیشتر کنید باید از اصول و روش‌های بهینه‌سازی و تاثیرگذاری استفاده کنید تا راحت‌تر مخاطب را جذب کنید. در ادامه به این نکات مهم میپردازیم.

استفاده از شش کلمه یا کمتر

شما در یک بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه قرار نیست داستان تعریف کنید یا محصولات و خدمات خودتان را توضیح دهید. هر چه تعداد کلمات به کار رفته روی بیلبورد کمتر باشد تاثیرگذاری آن هم بیشتر است. در واقع متخصصین حوزه‌ی تبلیغات ۶ ثانیه را برای هر بیلبورد در نظر می‌گیرند. حرفه‌ای‌های دنیای تبلیغات پیشنهاد می‌کنند این تعداد کلمه را کمتر کنید و با ۴ کلمه و یا کمتر مقصود خودتان را به مخاطب برسانید.

در مرکز توجه باشید

استفاده‌ی درست از رنگ‌ها و روانشناسی رنگ و تاثیرگذاری آن‌ها می‌تواند یک المان تاثیرگذار در طراحی بیلبورد باشد. شما باید به گونه ای توجه مخاطب را به بیلبورد جلب کنید. این کار را می‌توانید با روانشناسی رنگ و یا کار گرافیکی به خصوص انجام دهید. در بیشتر کمپین‌های تبلیغات محیطی استفاده از طرح‌های جالب‌توجه یکی از شگردهایی است که نتیجه‌ی خوبی هم به دنبال دارد.

بیلبورد خلاقانه جایی برای برقراری تماس نیست

بزرگترین اشتباهی که در طراحی بیلبورد می‌توانید مرتکب شوید این است که صفحه را پر از نام وبسایت و شماره تلفن و آدرس کنید. باید بدانید که ٩٩.٩ درصد از افرادی که بیلبورد شما را می‌بینند به شما زنگ نمی‌زنند یا به سایت شما سر نمی‌زنند چون هر کس در خارج از خانه مشغله‌ی کاری خاص خودش را دارد و چندان توجهی به شماره‌ها و آدرس سایت نمی‌کند.

پس بیهوده حجم محتوای آزاردهنده را بالا نبرید. سعی کنید با طرحی جذاب خودتان را در ذهن مخاطب حک کنید. نگران نباشید اگر روی آن‌ها تاثیر بگذارید مسلما در موقع نیاز اسم شما را به خاطر می‌آورند و می‌توانند به راحتی اطلاعات تماس شما را پیدا کنند.

هوشمندانه عمل کنید

تبلیغات کسل‌کننده دیده نمی‌شوند و هیچ تاثیری ندارند ولی تبلیغات هوشمندانه به راحتی توجه مخاطبان را جلب می‌کنند. اما یک نکته را در نظر داشته باشید و سعی کنید در قالبی منطقی این کار را انجام دهید. چون شما باید در سطح مخاطب خود ظاهر شوید و متناسب با پرسونای مخاطب خود تبلیغ کنید.

به طور مثال اگر شما یک کسب و کار در زمینه‌ی فرش باشید مسلما نوع محتوای تبلیغی شما با یک کسب و کار اینترنتی در حوزه فروش خودرو باید متفاوت باشد.

محتوا فرم و اندازه

یک قانون طراحی را همیشه مد نظر داشته باشید که تصویر معمولا تاثیر بیشتری نسبت به محتوا دارد و زودتر مخاطب را جذب می‌کند. پس به جای گفتن کلمات، سعی کنید آن‌ها را نشان دهید. از تکنیک‌های جذب مخاطب در نوشتن محتوا استفاده کنید و سعی کنید همه چیز به اندازه باشد، نه کمتر و نه بیشتر.

مراحل طراحی بیلبورد تبلیغاتی

  1.  جمع آوری اطلاعات درباره آنچه قرار است در مورد آن بیلبورد طراحی شود میتواند کالا باشد یا خدمات و یا اطلاع رسانی.
  2. جمع آوری اطلاعات محلی برای طراحی بیلبورد تبلیغاتی.
  3. استفاده از اتاق های فکر، ایده پردازی و غیر در طراحی بیلبورد.
  4. انتخاب متن، تصویر و رنگ با روش های خلاقانه و علمی.
  5. طراحی طرح اولیه.
  6.  مقایسه کردن طرح اولیه با طرح  و نمونه های دیگر.
  7. توجه به جزئیات طرح.
  8. طراحی طرح به صورت کامل.
  9. بررسی و ارزیابی نهایی طرح.
  10. پیاده سازی و نصب.

مزایای طراحی بیلبورد تبلیغاتی برای کسب و کارها

بیلبوردهای تبلیغاتی خلاقانه به Outdoor Media‌ معروف هستند و در واقع رسانه‌ی شما در محیط بیرون دیده میشود. اکثر کسب و کارها برای اثرگذاری بر روی مخاطب به این روش های تبلیغات روی می‌آورند. کسب و کارهای خدماتی بزرگترین سود را از این بیلبوردها می‌برند زیرا می‌توانند مستقیما مخاطبان خود را پیدا کنند.

بیلبورد تبلیغاتی با وجود برندهای مختلف و برندینگ به اوج خود رسیده است و برندهای برای افزایش آگاهی برند و یا همان Brand Awareness‌ از این روش خوب تبلیغاتی استفاده می‌کنند.
اولین و مهم‌ترین ویژگی طراحی بیلبورد خلاقانه این است که به راحتی دیده می‌شود و اگر یک بیلبورد خلاقانه در یک منطقه از شهر نصب شده باشد از بین ۲۰۰ نفری که از آنجا رد می‌شوند حداقل ۱۵۰ نفر آن را می‌بینند. اینکه این تبلیغ چه اندازه روی این مخاطبان تاثیر بگذارد وابسته به نوع استفاده و خلاقیت به کار رفته در تبلیغ است که توسط خود کسب و کارها و یا آژانس‌های تبلیغاتی به کار گرفته می‌شود.

در دسترس بودن و توانایی ایجاد المان‌های تاثیرگذار، امکان استفاده از خلاقیت‌های تیزینگ برای رونمایی از یک محصول یا یک سرویس، امکان انجام تبلیغات محیطی با کیفیت گرافیکی بالا، سایز و فرم بیلبورد تبلیغاتی متناسب با هزینه نرخ، بازگشت سرمایه بیشتر کم‌هزینه و با سرعت بالا از مزایای دیگر استفاده از بیلبورد خلاقانه تبلیغاتی است.

حرف آخر

بیلبورد تبلیغاتی به عنوان یکی از اثرگذارترین روش‌های تبلیغاتی محیطی هنوز هم با قدرت در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بیلبوردهای خلاقانه به دلیل مزایای تبلیغاتی‌شان بازده بالایی دارند و راحت‌تر مخاطبان را درگیر می‌کنند. توجه داشته باشید که خدمات طراحی و ساخت بیلبورد تبلیغاتی نیازمند یادگیری اصول و قواعدی است که باید حتما آن‌ها را لحاظ کنید تا میزان تاثیرگذاری کمپین تبلیغاتی خود را بیشتر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button