نکاتی که باید در چاپ لیبل دارویی رعایت کنیم+ انواع آنها

چاپ لیبل دارویی

نکاتی که باید در چاپ لیبل دارویی رعایت کنیم

چاپ لیبل دارویی به فرآیند افزودن برچسب به محصولات دارویی برای تسهیل شناسایی و درک اطلاعات مهم برای کاربران نهایی اشاره دارد. از آنجایی که استفاده از داروها می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت و رفاه مصرف کنندگان تأثیر بگذارد، ضروری است اطلاعات ارائه شده روی لیبل- به ویژه در مورد دستورالعمل های استفاده، تاریخ انقضا و لیست مواد تشکیل دهنده – واضح و دقیق باشد.زیرگروهی از داروها هستند. آنها محصولات غذایی با خواص دارویی ادعایی مانند مکمل های غذایی، پودرهای پروتئینی و ویتامین ها هستند. مانند سایر محصولات دارویی، آنها باید از قوانین برچسب گذاری دقیق پیروی کنند تا اطمینان حاصل شود که مصرف کنندگان دقیقاً می دانند چه چیزی دریافت می کنند و چگونه از آن استفاده کنند. در زیر مروری بر برخی از ملاحظات کلیدی در مورد چاپ لیبل دارویی ارائه می دهیم.

ماندگاری

از آنجایی که چاپ لیبل دارویی حاوی اطلاعات حیاتی برای مصرف کننده هستند، باید در تمام طول عمر محصول در جای خود باقی بمانند و خوانا باشند. به این دلایل، آنها به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که در برابر تنش هایی که معمولاً در هنگام توزیع و ذخیره سازی تجربه می شوند مقاومت کنند.

 

قالب بندی

لیبل های دارویی  باید از فونت با نوع و اندازه مناسب استفاده کنند تا از خوانایی اطمینان حاصل شود. علاوه بر این، زبان و سازمان باید با دقت و خوانایی در ذهن انتخاب شود.

 

مواد

هنگامی که صحبت از انتخاب مواد می شود، مقررات برای چاپ لیبل های دارویی نسبت به بسته بندی های دارویی سختگیرانه تر است. با این حال، یک قانون کلی این است که موادی را انتخاب کنید که مهاجرت کمی دارند تا از آلودگی محصول جلوگیری شود.

 

اطلاعات محصول

هر نوع دارو و وسیله دارویی فهرستی از مواردی که می‌توانند و نمی‌توانند روی برچسب محصول درج شوند، ارائه می‌شود. برخی از اطلاعاتی که معمولاً روی لیبل های دارویی نشان داده می‌شوند عبارتند از:

 

نام محصول

هدف

دستورالعمل دوز و مصرف

حقایق مواد مخدر

مواد فعال و غیر فعال

عوارض جانبی بالقوه

هشدارها

تضمین کیفیت

هنگامی که برچسب های محصول چاپ می شوند، باید به طور کامل از نظر سازگاری و دقت بررسی شوند. علاوه بر این، سازنده باید اقدامات کنترل کیفی را برای جلوگیری از جفت شدن برچسب اشتباه با محصول اشتباه داشته باشد.

بخشی از لیبل زدن

برچسب گذاری با پارامتر مورد نظر انجام می شود و حاوی اطلاعات کافی برای مشتری است. پارامترهایی مانند

 

نام محصول یا نام تجاری دارو

فهرست مواد موثره با مقدار مشخص پارامتر بسیار مهمی است که توسط شرکت ها در هنگام نهایی کردن برچسب گذاری دنبال می شود.

شماره دسته توسط سازنده تعیین شده است.

تاریخ انقضا و تاریخ تولید ذکر شده توسط سازنده

هرگونه شرایط نگهداری خاص و اقدامات احتیاطی مربوط به جابجایی

نام و آدرس سازنده

نوع برچسب گذاری

بسیاری از مواد موجود برای لیبل دارویی و در عصر مدرن برای محصولات مختلف شکل و مواد مختلف استفاده می شود مانند برخی از برچسب های شفاف در حال حاضر در بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی، شستشوی واژینال و غیره استفاده می شود. برچسب کاغذی، برچسب فویل، برچسب آستین موجود است. اما بیشتر از برچسب کاغذی به دلیل هزینه آن استفاده می شود. در مقایسه با دیگران بسیار مقرون به صرفه است. لیبل ها  را می توان با چسب سرد، حساس به فشار، پوشش های مهر و موم حرارتی، چسب های ایمن مهاجرت، چسب های درخشان به ظرف چسباند.

 

کیفیت مواد لیبل

مواد مورد استفاده برای چاپ لیبل دارویی را می توان از کاغذ سفید، فیلم های هولوگرافیک یا برچسب های آستین کوچک تهیه کرد. برچسب های چند لایه را می توان در جایی که قرار است اطلاعات زیادی نوشته شود استفاده کرد. اندازه و نوع فونت باید قابل خواندن باشد. یک برچسب خوب همیشه دارای اطلاعات خاص با شکاف مناسب و دستور زبان و اختصارات لازم برای اطلاعات صحیح است. سازنده برچسب باید فرآیند کیفی برچسب زدن را دنبال کند. هنگامی که برچسب گذاری انجام شد، همه چیز را به دقت بررسی کنید تا از سازگاری با استانداردهای سازمان اطمینان حاصل کنید.

 

نقش برچسب زدن

برچسب زدن برای صنعت مراقبت های بهداشتی ضروری است. سازمان غذا و دارو استانداردهای لیبل گذاری نظارتی را برای محصولات دارویی، پزشکی و رژیمی ارائه کرده است. طبق دستورالعمل های سازمان، همه لیبل های دارویی باید به گونه ای طراحی شوند که در طول توزیع، عرضه و ذخیره سازی در محیط های ثابت باقی بمانند. یک لیبل همیشه در مورد نام رسمی محصول، مواد فعال و غیرفعال با مقدار، جدول اطلاعات دارویی، استفاده، هشدارها و واکنش های آلرژیک نشان می دهد.

 

مزایای برچسب زدن

یک لیبل همیشه در مورد نام رسمی محصول، مواد فعال و غیر فعال با مقدار، استفاده، هشدارها و واکنش های آلرژیک به مشتری اطلاعات می دهد. برچسب زدن برای پزشکان و بیماران مفید است. بسته بندی و برچسب گذاری دو بخش مهم محصولات دارویی هستند. هر دو چیز باید با کیفیت و استانداردهای سازمان مطابقت داشته باشند. برای رشد کسب و کار شرکت داروسازی، این مراحل بسیار مهم هستند. تمام مراحل از ساخت تا چاپ لیبل دارویی نظارت و بررسی شد. در صنعت داروسازی، بسته بندی و برچسب گذاری هر دو گام مهم و ضروری هستند. اینها توسط مقامات نظارتی تنظیم یا تأیید می شوند. طبق خطوط راهنما، آنها مواد بسته بندی را بر اساس داروها و مواد خاص مشخص کردند. بسته بندی و لیبل گذاری محصول از همه مهمتر است و باید 100% با قوانین و مقررات مرجع مطابقت داشته باشد. بنابراین، برای افزایش تجارت داروسازی، هر مرحله باید بسیار آگاهانه و عاقلانه تصمیم گیری شود که از مرحله اولیه ساخت تا چاپ لیبل دارویی بررسی می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button