نکاتی که در طراحی لوگو باید رعایت کرد

چون طراحی لوگو زمان زیادی میبرد قبل از شروع هر طراحی ابتدا مشخصات لوگو را از مشتری بپرسید و با او گفتگو کنید بعد از ان نمونه هایی را به مشتری نشان دهید یا اینکه از مشتری بخواهید نمونه هایی به شما معرفی کند زیرا اگر هماهنگی های لازم با مشتری صورت نگیرد ممکن است طرح مورد قبول مشتری نشود و یا اصلا نزدیک به طرحی که مشتری در ذهن دارد نباشد برای همین خاطر حتما به شما توصیه میشود قبل از طراحی لوگو جلسه ای تنظیم کنید تا این مشکل به وجود نیاید.

طراحی لوگو

بهتر است برای مشتری چند اتود کار کنید هنگامی که مشتری به چند طرح بر خورد میکند میتواند با ازادی کامل از میان چند اتود شما یکی را انتخاب کند و بعد از آن اگر ویرایشی بود روی لوگوی نهایی انجام شود پس به مشتری قدرت و ازادی انتخاب باید داد.

در نظر داشته باشید به هیچ عنوان سلیقه خود را به مشتری تحمیل نکنیدهمیشه نظر خود مشتری را بپرسید و بگذارید مشتری خودش انتخاب کند و نظر بدهد شاید سلیقه شما با مشتری کاملا متفاوت باشد.

با توضیح در مورد وجود انواع نمادها و انواع آرمها برای سفارش دهنده، از او بخواهید تا تمایل خود را برای هر کدام از انواع آرم ها اعلام کند تا شما فوکوس خود را بر آن سبک از طراحی، متمرکز کنید.

همیشه حق را به سفارش دهنده بدهید و سعی کنید تا در نهایت، نظرات او در کار شما به کار گرفته شود، زیرا صاحب نهایی طرح او میباشد و با این کار حرفه ای گری و محبوبیت شما افزایش می یابد.

دقت داشته باشید بیشتر درخواست کنندگان طراحی لوگو انتظار دارندکه لوگوی طراحی شده آنها تمام و کمال و گویا ی هر آنچه باشدکه شرکت یا موسسه آنها مشغول آن هستند.

استفاده از عین محصول در طراحی لوگو ضرورتی ندارد. شرکت جوپنزا تمام نکاتی را که گفتیم در طراحی لوگو به کار میگیرد تا رضایت کامل شما مشتریان عزیز را جلب کند.

لوگوی انعطاف پذیر چیست

یک لوگوی طراحی شده باید در عین سادگی، قابلیت انعطاف پذیری و تغییر را داشته باشد . لوگوی مناسب و خوب لوگویی است که در طول زمان توانایی تغییرات جزئی را داشته باشد.

مثلا شرکتی دارای لوگو میباشد و در گذر زمان فعالیت این شرکت کمی دچار تغییر می شود و یا فعالیتی از آن شرکت کم میشود و یا فعالیت و خدمات و یا تولیدی بر آن اضافه می شود.

مسلما تغییر کلی لوگو بجز در موارد خاص جلوه خوشی نخواهد داشت و یک نقطه ضعف به حساب می آید . لوگویی که شرکت با آن شناخته می شود و مشتریان، شرکت را با این نماد در ذهن دارند جایز نیست دچار تغییر اساسی شود و باید قسمت های کوچک و جزئی به لوگو اضافه و یا کم شود . یک لوگو باید دارای این قابلیت تغییر پذیری را داشته باشد .

گاهی فعالیت برندی هم تغییری نکرده است ولی به دلایلی نیاز به تغییر لوگو می باشد و یا در یک بازه زمانی و یک محدوده مکانی نیاز به تغییراتی هست . به عنوان مثال در جشنواره های زمستانی و تابستانی و… شاید نیاز به تغییرات در شکل و یا رنگ لوگو باشد که لوگوی مناسب باید چنین قابلیتی را در خود داشته باشد.

در مقالات قبل در مورد بازسازی آرم و لوگو مفصل گفته ایم.

شکل های هندسی در طراحی لوگو چه مفهومی دارند

دایره

دایره  نقطه ای است که توسعه یافته است، تفسیر نمادین آن شامل مفاهیم کمال، یکپارچگی و دوری از  هر نوع جدایی و تفکیک است.

علاوه بر مفهوم کمال ، دایره نمادی از خلاقیت، یعنی خلق جهان در برابر خالق نیز می باشد.

حرکت دایره ای کامل و تغییر ناپذیر است، بدون آغاز، بدون انجام و بدون تغییر می باشد و به همین خاطر است که دایره نمادی از زمان می باشد. زمانی که بدون تغییر و به صورت تکراری در حال چرخش است.

علاوه بر این، دایره که نمادی از حرکت پیوسته و به دور آسمان می باشد، با الاهیات نیز در ارتباط است. در متن های قدیمی آمده است که خداوند همچون دایره ای است که مرکزش همه جا و محیطش هیچ کجاست.

دایره ساده ترین منحنی است که  بی نهایت ضلع دارد. قرار گرفتن حتی یک نقطه بر محیط آن نشانگر بریدگی در پیوستگی است، زیرا به معنی آغاز یا پایانی است که زائل کننده مفهوم ابدیت می باشد.

مربع

مربع یکی از اشکال هندسی  میباشد و از بنیادی ترین شکل های نمادین به شمار می رود. مربع به دلیل شکل ظاهری اش القا کننده حس ثبات و سکون است و کاملا اشاره به جایی یا مکانی می تواند داشته باشد. همان جمله ای که وقتی می خواهیم به خانه ، اتاق یا جایی سقف دار اشاره نماییم و میگوییم چهار دیواری یا چهار خانه.

مربع شکل است که پر از رمز و راز است که به معمارگران زیادی در سراسر دنیا و در طول قرن ها الهام داده است . . مربع شکلی ساکن است که ضلع ها و زاویه های برابر آن احساسی از سکون، استحکام، کمال و استقرار بر می انگیزند.

مثلث

مثلث با خورشید و گندم در رابطه است، نمادی از بارآوری است. مثلث با همین معنا بیشتر اوقات توسط هندیان، یونانیان و رومیان در قرنیزهای تزئینی ساختمان ها به کار رفته است.
مثلث انواع گوناگونی از جمله متساوی الاضلاع و قائم الزاویه و مختلف الاضلاع و متساوی الساقین دارد .

مثلث متساوی الاضلاع نشان دهنده الویت، هماهنگی و تناسب میباشد. این نماد به عدد اشاره دارد و در صورتی که  با سایر شکل های هندسی ارتباط نداشته باشد به طور کامل مفهوم نیست.

در واقع تمام اشکال را می توان از طریق ترسیم خطوطی از مرکز به زوایامی آنها به مثلث هایی تقسیم کرد. مثلث تشکیل دهنده قاعده هرم است. که هر شکلی با تقسیم صورت می گیرد، بشر نیز قابل مقایسه با مثلث متساوی الاضلاع است که به دو مثلث قائم الزوایه تقسیم شده باشد.

مثلث متساوی الساقین که زاویه رأس آن ۱۰۸ درجه باشد حاوی ارقام با معنایی است و هماهنگی خاص در خود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button