چگونه میتوانیم یک پوستر تبلیغاتی ساده طراحی کنیم؟

پوستر تبلیغاتی ساده

طراحی پوستر تبلیغاتی ساده یکی از ده ها روش تبلیغاتی محسوب میشود که از آن به منظور معرفی هرچه بیشتر کسب و کار ها مورد استفاده قرار میگیرد. از این رو شاهد آن هستیم که اکثر کسب و کارها از این روش برای معرفی بیزینس خود به مردم استفاده میکنند. پوستر روشی ساده و کاربردی و ارزان محسوب میشود که همه کسب و کارها اعم از کسب و کارهای خرد و کوچک تا بیزینس های بزرگ میتوانند از آن استفاده نمایند. از این رو تصمیم گرفتیم این مقاله را در راستای نحوه طراحی پوستر ارائه کنیم و به شما عزیزان ارائه نماییم. طراحی پوستر یک فرآیند کاملا تخصصی بوده که انجام آن به یادگیری برخی نرم افزارها نظیر فوتوشاپ نیازمند است. مورد دیگری که در این زمینه میتواند به طراح کمک کند بحث ایده پردازی و داشتن ذوق و سلیقه بسیار زیاد است. اما به همین سادگی هم نیست پس چنانچه مایل به دریافت این اطلاعات هستید میتوانید تا انتها با ما باشید.

تاریخچه طراحی پوستر تبلیغاتی

در این بخش به تاریخچه طراحی پوستر تبلیغاتی میپردازیم. میتوان گفت از قرن ۱۹ام تا به امروز پوستر جز اولین اشکالی است که با آن میتوان ارتباط تصویری برقرار کرد. در گذشته گرافیک های بزرگ چاپ شده روی کاغذ بیشتر برای تروجی، تبلغ محصولات، جشن های فرهنگی، استخدام سربازان و غیره مورد استفاده قرار میگرفت. حال امروزه با وجود گذشت چیزی حدود ۲۰۰ سال از آن زمان، از پوستر ها به عنوان ابزاری برای تبلیغات استفاده میشود. به همین دلیل است که امروزه هرکسی که خدمات طراحی انجام میدهد حداقل یک پوستر در کارنامه خود دارد. پوستر ها معمولا به منظور انتقال یک مفهوم استفاده میشوند. بنابراین یک طراح کار درست باید بتواند با کمک ایده های خلاقانه و متون درست و بجا برای جذب مخاطب اقدام نمایند. حتی یک طراح باید بتواند به کمک یک پوستر مهارت های طراحی گرافیک خود را به نمایش بگذارد.

برای طراحی پوستر از کجا شروع کنیم؟

اگر میخواهید وارد حوضه کاری طراحی پوستر تبلیغاتی شوید ممکن است در ابتدا دچار سردرگمی شوید. زیرا از یک طرف قالب های پوستر به صورت مختلفی به صورت انلاین وجود دارند که میتواند شما را وسوسه کند. ممکن است بخواهید به راحتی از قالب های آنلاین استفاده کنید تا سریع تر کارتان را پیش ببرید. همین ممکن است باعث شود احساس کنید طراحی پوستر کاری آسان است. اما در واقعیت اینگونه نیست. اگر میخواهید در زمینه کاری خود پیشرفت داشته باشید و کارهای خاص به مشتری تحویل دهید. از طرفی در میان مشتریانتان محبوب باشید باید ایده های جدید خلق کنید. باید پوسترها را با جذاب ترین و خاص ترین شکل ممکن طراحی کنید. به همین دلیل ما اینجا هستیم تا با این مقاله کمکی هرچند کوچک در جهت رفع سوالات شما داشته باشیم

با طراحی نکات ریز شروع کنید

برای یک طراحی پوستر تبلیغاتی زیبا لازم از نکات ریز شروع کنید. یعنی حتی اگر میخواهید پوستر را با کمک ابزارهای دیجیتال طراحی نمایید ابتدا سعی کنید طرح اولیه را با کمک یک مداد یا خودکار برروی کاغذ بیاورید. وقتی بتوانید در مورد پیام پوستر خود تصمیم بگیرید میتوانید عناصر مرتبط را به طرح خود اضافه کنید. سپس با تکمیل طراحی میتوانید تصمیم بگیرید که آیا لازم است در پوستر مطلب یا متنی آورده شود یا خیر؟ همه این ها با کمک یک مداد و دفتر میتواند شکل بگیرید تا بتوانید به یک طرح نهایی دست یابید. با اینکار ذهنتان برای کار با سیستم آماده میشود و میدانید باید از کجا شروع کنید و به چه چیزهای اولیه ای نیاز دارید.

اندازه و قالب را در نظر بگیرید

در این بخش از مقاله به نحوه انتخاب اندازه و قالب در طراحی پوستر تبلیغاتی میپردازیم. وقتی موفق شوید یک ترکیب بندی تقریبی را به وجود آورید وقت آن است که اندازه و قالب را مشخص کنید. قسمت خوب ماجرا این است که پوسترها در هر اندازه ای قابل چاپ هستند. اما ممکن است شما بخواهید که علاوه بر پوستر چاپی، طرح مورد نظر را به صورت پست اینستاگرامی در معرض عموم قرار دهید. یعنی طرح اولیه شما نه تنها باید در چاپ فیزیکی واضح و شامل تمامی جزییات باشد. بلکه باید به صورت فایل در فضای مجازی نیز تمامی این جزییات و کیفیت را داشته باشد. بنابراین به خاطر داشته باشید در صورتی که تمایل به چاپ یک پوستر را دارید فراموش نکنید که حالت رنگ CMYK را انتخاب نمایید.

 

طرح و متن را خوانا انتخاب کنید

لازم است در طراحی پوستر تبلیغاتی از طرح و متن خوانا استفاده نمایید. بدیهی است که هدف از طراحی یک پوستر انتقال سریع یک پیام است. پس لازم است هر طرح و متنی که در پوستر مورد استفاده قرار میگیرد کاملا واضح باشد.

۱_تیتر: تیتر یا عنوان اصلی ترین بخش یک پوستر است. بنابراین لازم است فونت و سایز این بخش بزرگ و واضح باشد. اما لازم است ترکیب بندی های خاص و هنری به آن اضافه کنید. جالب توجه است که لازم نیست تیتر حتما در بالای صفحه باشد. با دیدن نمونه پوسترهای مختلف میتوانید بفهمید که گاهی یک پوستر قوی ممکن است تیتر را در وسط صفحه اورده باشد.

۲_جزئیات: در بخش دوم متن لازم است تمامی جزییات مهم آورده شود. اینکه رویداد مورد نظر در کجا و چه ساعتی برگزار میشود؟ مجری یا گوینده این رویداد چه کسی است؟ و سایر مطالبی که ممکن است برای مخاطب مهم باشد. در نهایت نیز پل ها و راه های ارتباطی ذکر شود. البته دقت کنید که در این بخش از متن باید از فونت و سایز کوچکتری استفاده شود. همچنین دقت داشته باشید که از فونت های غیر تزئینی در این بخش استفاده نمایید تا به راحتی خوانده شوند.

 

حرف آخر

 

طراحی پوستر تجربه و مهارت بالایی را میطلبد. ممکن است در نگاه اول گمان کنید که این کار کاری آسان است ولی در واقع اصلا ابنطور نیست. بله طراحی پوستر در سطح آماتور ممکن است کار آسانی باشد. اما اگر میخواهید از این حرفه درآمد خوبی کسب کنید لازم است در آن کاملا حرفه ای باشید. طراحی های جذاب و خاص میتواند شما دا در میان مردم معروف کند. همین امر خود سبب پیشرفت و سودآوری هرچه بیشتر شما میشود. پس سعی کنید از کنار این کار ساده عبور نکنید. از قالب های آماده و آنلاین استفاده نکنید و نوآوری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button