چاپ جعبه مواد غذایی و نکات مهم آن

چاپ جعبه بسته بندی غذایی

 

صنایع غذایی یکی از رقابتی ترین صنایع موجود است.سوپرمارکت محلی خود و تعداد محصولات موجود در هر راهروی فروشگاه را در نظر بگیرید.حجم زیاد انتخاب ها خیره کننده است و بسیار مهم است که شما به عنوان یک تهیه کننده هر کاری را که می توانید انجام دهید تا از دیگران متمایز شوید.امروزه، طراحی و چاپ جعبه مواد غذایی شما، به سادگی، ساختن یا شکستن نحوه انجام آن در بازار است.

بازاریابی سنتی، کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی و تلاش‌های بازاریابی دیجیتال مطمئناً به هدف شما کمک می‌کنند.حمایت های مالی، وابستگی به موسسات خیریه، رویدادهای ورزشی و حتی بازاریابی دهان به دهان هنوز تاثیر زیادی بر موفقیت محصول شما دارد. با این حال، اگر محصول شما به گونه ای بسته بندی نشده باشد که برای بازار هدف شما جذاب باشد، برای موفقیت با هر نوع کمپین بازاریابی مبارزه خواهید کرد.طراحی جذاب و چاپ جعبه مواد غذایی به شما کمک می کند تا محصول خود را به شکلی مثبت و به یاد ماندنی در ذهن مصرف کننده قرار دهید.

این باعث ایجاد فرهنگ در اطراف محصولات شما می شود و احساس و عاطفه را در مشتری شما برمی انگیزد و بهتر از همه می تواند به شما در افزایش فروش کمک کند. در چاپ جعبه مواد غذایی به این نکته باید توجه کرد که اگر مواد غدایی مستقیما داخل جعبه قرار می گیرد باید حتما از جعبه های داخل سفید استفاده کرد ولی اگر مستقیما داخل جعبه نیست مثل چایی که در سلفونی قرار می گیرد و بعد داخل جعبه میرود میتوان از جعبه های داخل طوسی نیز استفاده کرد.

 

جذابیت بسته بندی مواد غذایی

 

وقتی مشتریان در یک فروشگاه مواد غذایی جلوی یخچال می ایستند، با انتخاب های زیادی روبرو می شوند.تصمیمات خرید مانند این به سرعت و تقریباً غریزی گرفته می شود.چشم مصرف‌کننده به محصولی جلب می‌شود که طراحی بسته‌بندی آن برای او جذاب‌تر است و به او می‌گوید که آن محصول خاص مشکل او را حل می‌کند، یعنی تشنگی‌اش را رفع می‌کند و احساس شادابی در آنها ایجاد می‌کند.

طراحی و چاپ جعبه  مواد غذایی شما باید آنها را از طریق تصاویر، رنگ ها، فونت ها و اطلاعاتی که ارائه می دهید، جذب کند.

 

یک هویت برند ایجاد کنید

 

یکی از اصول اصلی چاپ جعبه مواد غذایی و بسته بندی آن، ایجاد بسته بندی هایی است که با ارزش های کسب و کار مطابقت دارد، یا ایجاد بسته ای که هویت برند شما را تقویت می کند.به عنوان مثال، غذاهای گران‌قیمت مانند شکلات‌های گران‌قیمت معمولاً در جعبه‌های تزئینی بسته‌بندی می‌شوند که دارای تصاویری لوکس هستند، خواه ظروف جعبه دارای روکش ساتن باشند یا در روبان‌های فانتزی پیچیده شده باشند.

این بسته بندی به گونه ای طراحی شده است که به بازار هدف خود (کسانی که عاشق تجمل هستند) نشان دهد که آنها نیز ارزش های مشابهی دارندمعماری طراحی بسته بندی باید مطابق با سه اصل ساده باشد:فرم ،عملکرد، زیبایی مهم است که به یاد داشته باشید که عملکرد بسته محافظت از محتویات، حفظ شکل آن در رابطه با اندازه و شکل محصول و زیبایی از نظر زیبایی شناختی آن برای مصرف کنندگان است.

هنگام انتخاب یک جعبه مواد غذایی، طراحان باید مطمئن شوند که فرم، زیبایی، اما مهمتر از همه، عملکرد به گونه ای انجام می شود که اگر محصول آسیب دیده به فروشگاه برسد، ضرر نمی کند.بسیاری از محصولات غذایی سالم این ایده ترکیب فرم، عملکرد و زیبایی را نشان می دهند.

مطمئن شوید که بسته بندی مکمل محتویات است

این در نظر گرفتن ممکن است در چارچوب این بحث ساده به نظر برسد، اما بله، محتویات واقعی غذا عامل بزرگی در تعیین مواد بسته بندی مواد غذایی است.

غذاهایی که دارای مواد نگهدارنده بیشتر و ماندگاری طولانی تری هستند نسبت به غذاهایی که به سرعت فاسد می شوند و باید در یخچال بسته بندی شوند و در بسته بندی های پلاستیکی مهر و موم شده یا آلومینیومی بسته بندی شوند، انعطاف پذیری بیشتری به شما می دهند.با این حال، نگرانی های ایمنی تنها ملاحظات نیست.

 

محتویات باید با طرح بسته بندی مواد غذایی که انتخاب می کنید مطابقت داشته باشد.

 

چیپس ها در ظروفی که کراکر یا انواع دیگر کلوچه ها را در خود جای می دهند، نمی آیند، زیرا مثلاً خرد می شوند و قطعاً آب طعم دار موجود در قوطی نوشابه را نخواهید دید زیرا آب گازدار نیست و حاوی مواد تشکیل دهنده نیست. که باید در آلومینیوم وجود داشته باشد.

طیف وسیعی از مواد را در نظر بگیرید

مواد غذایی را می توان در مواد مختلفی بسته بندی کرد، اما هنگام انتخاب جعبه، شرکت ها باید چندین ملاحظات را رعایت کنند. جعبه باید اجازه دهد تا محصولات در حالی که خوراکی هستند به خواربار تحویل داده شود. در حالی که شکل و زیبایی مهم هستند، تولیدکنندگان باید مطمئن شوند که جعبه محصول به اندازه کافی محکم است تا غذا را بدون خراب شدن یا آسیب دیدن آن حمل کند.

همیشه اطمینان حاصل کنید که بسته را می توان به راحتی برای حمل و نقل نگهداری کرد و در میان سایر موارد در قفسه ها قرار داد. جعبه مواد غذایی که حجیم است یا فضای زیادی را اشغال می کند، در حالی که برای شما عالی است،

ممکن است برای خواربارفروش دردسرساز باشد، یا بدتر از آن، قفسه بندی را سخت کند. تولیدکنندگان همچنین باید مدت زمانی را که ممکن است محصول در قفسه می ماند قبل از خرید مصرف کنندگان در نظر بگیرند. شما باید اطلاعات تغذیه ای و محتوایی را در جایی روی بسته بندی قرار دهید که اگر بسته بندی خیلی کوچک باشد می تواند در طراحی اختلال ایجاد کند.

 

درباره مزایای محصول صحبت کنید

 

یکی از بهترین راه‌ها برای جلب توجه مصرف‌کنندگان این است که با ذکر برخی از مزایای سلامتی محصول، روی بسته‌بندی از مزایای آن صحبت کنید.

 

مصرف کنندگان امروزی از انواع مواد تشکیل دهنده محصولاتی که به آنها فروخته می شود بسیار آگاه هستند و محصولاتی که به طور واضح و مختصر محتویات را سریع توضیح می دهند، بیشتر از سایرین انتخاب می شوند.

چه محصول حاوی ویتامین خاصی باشد یا فاقد یک ماده خطرناک باشد، کلمات روی بسته به همان اندازه که خود بسته بندی از بسیاری جهات می تواند چشم نواز باشد، به خصوص در مورد عموم مردمی که به سلامتی و تغذیه آگاه هستند امروزی.به عنوان مثال، محصولات متعددی دارای توضیحات محصول هستند که محصولاتشان را به عنوان فاقد چربی ترانس یا حتی بهتر از آن شربت ذرت با فروکتوز بالا تبلیغ می کنند.

 

جعبه برای جذب عمومی و مصرف

 

چیزهای زیادی برای ایجاد یک طراحی و چاپ جعبه مواد غذایی و بسته بندی جذاب آن وجود دارد که مصرف کنندگان را جذب می کند.علاوه بر طرح و رنگ، طراحان بسته بندی مواد غذایی باید هزینه های چاپ و تولید و همچنین انواع مواد مورد استفاده برای جعبه محصول غذایی را در نظر داشته باشند.

علاوه بر این، اگر قرار است محصول به روش های مختلفی بسته بندی شود، طراحان باید مطمئن شوند که تصویر می تواند با هر سبک بسته بندی سازگار شود.طراحان بسته‌بندی جعبه مواد غذایی در ایجاد انواع بسته‌بندی که نه تنها برای مصرف‌کنندگان جذاب هستند، بلکه می‌توانند در حین حمل به مقصد دیگری نیز مقاومت کنند، متخصص شده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 thoughts on “چاپ جعبه مواد غذایی و نکات مهم آن

  1. جهان آوران صنعت چوب says:

    شما جعبه های ما رو طراحی کردید و چاپ هم شما انجام دادید .خوب بود فقط یک کم زمان برد
    در نهایت راضی بودیم .ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button