راهکار های موثر کسب درامد با طراحی لوگو

کسب درآمد با طراحی لوگو

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و کمبود کار، شغل های جدیدی ساخته و به آن پرداخته می شود. یکی از آن شغل ها که امروزه بسیاری از هنرمندان مخصوصاٌ گرافیست ها به آن پرداخته اند طراحی لوگو است. ما در این مقاله درباره انواع لوگو، راهکار های موثر برای کسب درآمد با طراحی لوگو ، مهارت لازم برای ورود به اینکار و همچنین کسب و کار هایی که به لوگو احتیاج دارند، صحبت کرده ایم تا شما هم بتوانید با خواندن و انجام دادن کارهای لازم از این شغل کسب درامد داشته باشید.

لوگو چیست؟

لوگو عنصری تصویری است که با حروف، تصاویر، اشکال، رنگ ها و یا ترکیب همه ی این موارد با هم ( الزاماً خوانا هم نیستند) با استفاده از ابزار های گرافیکی ساخته می شود. هدف ساختاری لوگو ها نشان دادن هویت، شخصیت، کارکرد و ویژگی های آن برند است.

 

 

انواع لوگو

انواع لوگو:

  • لوگو مونوگرام:

    معمولاً حرف اول و یا نهایت سه حرف اول آن برند به صورت علامت اختصاری طراحی می شود. لوگوی مک دونالد نمونه ای از این نوع لوگو است.

  • لوگو تایپو گرافی:

    تایپو گرافی همانند مونو گرام می باشد با این تفاوت که هدف طراح کل نام آن برند است. کوکاکولا مثالی معروف برای تایپوگرافی می باشد.

  • لوگو انتزاعی:

    در این نوع لوگو به جای تصاویر قابل لمس و ملموس از فرم ها و یا اشکال انتزاعی استفاده میشود تا پیام شما به گونه ای دیگر به ببیننده برسانند. لوگو برند پپسی نمونه ای از این سبک است.

  • لوگو مسکات:

    این سبک لوگو سامل یک شخصیت است. توجه داشته باشید که این شخصیت نشانگر و تداعی کننده ی برند شماست. این شخصیت می تواند حیوان، انسان و یا اشیا نیز باشد. لوگوی برند بوفالو و یا چیتوز از سبک مسکات است.

  • لوگو تصویری:

    این نوع لوگو ها از اشکال و یا تصویری ملموس طراحی می شود. لوگو های تصویری بیشتر از لوگو های انتزاعی در خاطر بیننده می مانند. لوگوی سیب برند اپل، نمونه ای از سبک تصویری است.

  • لوگو ترکیبی:

    به ترکیب لوگو تایپوگرافی و تصویری، لوگو ترکیبی گفته می شود.خدمات طراحی این نوع لوگو زمان به زمان بیشتری نیاز دارد و به طبع هزینه بالاتری نیز دارد. لوگوی برند کینگ برگر از نوع ترکیبی می باشد.

 

  • لوگو امبلم: 


    لوگو های امبلم از یک شکل که درون آن با فونت و یا نوشته کار شده، تشکیل شده است. این نوع لوگو ها به دلیل خاص بودن تاثیر قابل توجهی در بیننده می گذارد. استار باکس نمونه ای از لوگو امبلم است.

 

  • لوگو مینیمال:

     

    در طراحی لوگو های مینیمال سعی بر این است که با ساده ترین و در عین حال زیبا ترین حالت ممکن لوگو طراحی شود. نشنال جئوگرافیک نمونه ای زیبا از لوگو مینیمال است.

  • لوگو سه بعدی:

    این نوع لوگو اشکال و یا نوشته های به صورت بعد دار طراحی می شوند و همچنین از قوانین و قوائد پرسپکتیو نیز تبعیت می کنند. لوگوی برند ایکس باکس نمونه ای از آن است.

راهکارهای موثر کسب درآمد با طراحی لوگو

راهکار های موثر کسب درآمد با طراحی لوگو:

  1. بستر هایی که می توانید در آن ها خودتان را معرفی کنید بشناسید. مثلاً:
  • کانال تلگرام بزنید: در این بستر می توانید با قرار دادن نمونه کار و همچنین آموزش طراحی لوگو به درامد برسید.
  • پیج اینستاگرامی داشته باشید: در اینستاگرام به راحتی با قرار دادن نمونه کار و همچنین فیلم های کوتاه از روند کار به درآمد دست پیدا کنید.
  • چنل یوتیوب داشته باشید: با قرار دادن فیلم های آموزشی طراحی لوگو نه تنها مشتری پیدا خواهید کرد، بلکه از خود این پلت فرم هم حقوق دریافت می کنید.
  • ساخت وب سایت: در وب سایت نیز همانند دیگر پلت فرم ها می توانید نمونه کار و فیلم های آموزشی قرار دهید.
  1. طرحی ماندگار خلق کنید: با استفاده از اشکال و یا نوشته ها طرحی خلق کنید که سالیان سال در ذهن ها باقی بماند. با این کار مشتریان بیشماری جذب خواهید کرد.
  2. طرح هایی خاص و یونیک طراحی کنید: مطمئن باشید هر فردی می تواند لوگویی کپی طراحی کند. طرحی جذاب و ارزشمند است که یونیک باشد.
  3. از لوگویی که طراحی کردید دفاع کنید: با دفاع کردن از لوگو خود به شنونده و یا طرف مقابل می فهمانید که خودتان در مورد آن فکر و تحقیق کرده اید. مطمئن باشید که این موضوع بسیار برای افراد جذاب خواهد بود.
  4. طرز کار رقبای خود را بشناسید: این کار باعث می شود که نقطه ضعف و نقطه قوت رقبای خود را بشناسید و از آن ها درس بگیرید و در نهایت در طراحی های خود استفاده کنید.

مهارت های لازم برای طراح لوگو شدن:

  • قوانین رنگ شناسی و چرخه رنگ را بشناسید.
  • خوب و درست سرچ کردن را بلد باشید.
  • استفاده از نرم افزار های گرافیکی مانند فتوشاپ، ادوبی و … را بلد باشید.
  • مهارت قانع کردن را داشته باشید.
  • داشتن شخصیتی اجتماعی به شما در جذب مشتری کمک می کند.
  • به انواع فونت ها و قوائد نوشتاری مصلت باشید.
  • تصویر ساز قوی باشید.
  • داشتن ذهنی خلاق و ایده پرداز مهم ترین رکن است.
  • به ذهنی پرسشگر نیاز دارید.
  • به اتفاقات و عناصر اطراف خود خوب دقت کنید.
  • مدیریت زمان را بلد باشید.
  • انتقاد پذیر بودن، قبول اشتباه و سعی کردن برای جبران آن بسیار اهمیت دارد.
  • بازاریاب خوبی باشید.

چه کسب و کار هایی نیاز به لوگو دارند:

  • برند های پوشاک.
  • برند های حوضه صنایع غذایی.
  • برند های فعال در حوضه ملک.
  • دانشگاه ها و در کل مراکز آموزشی.
  • مراکز تفریحی.
  • سازمان ها و ارگان های دولتی و غیر دولتی در طراحی اوراق اداری.
  • کسب و کار های فعال در حوضه تبلیغات.
  • استدیو های فیلم برداری و عکاسی.
  • شرکت های فیلم سازی.
  • برنامه های معروف تلویزیونی.
  • شرکت های فعال در زمینه گیمینگ و بازی سازی.
  • شرکت های حمل و نقل.
  • شرکت های ساخت وسایل پزشکی.
  • کلینیک های دندان پزشکی.
  • شرکت های خودرو سازی.
  • برند های آرایشی بهداشتی.
  • اپلیکیشن ها.

 

 

سخن پایانی:

در در این بر این تلاش بودین تا با توضیح دادن در مورد انواع لوگو، راهکار های موثر برای کسب درآمد با طراحی لوگو، مهارت لازم برای ورود به اینکار و همچنین کسب و کار هایی که به لوگو احتیاج دارند، شما را با این شغل نو و جدید آشنا کنیم. توجه داشته باشید که این شغل هنوز همه گیر نشده پس موقعیت بسیار خوبی است که به آن وارد شده و کسب درامد کنید که تمامی این لوگوها را می توانید در جاهای مختلف مانند طراحی کاتالوگ به کار ببرید. چه شغل های دیگری می شناسید که به لوگو احتیاج دارند؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button